Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #172948:
Sa chces zomknut s LSNakmi, SMERakmi a podobnou havedou? Lebo vacsinou (v podstate vzdy) robia prave tieto strany prostesty a su tam ICH ovecky!
Reply on: volod #172947:
Nehovorím, že podporujem zajtrajšiu spanilú jazdu, ale v čom je Slovensko iné od napr. Francúzska, že tam sa ľudia zomknú a reálne majú ich protesty niekedy aj dosah na zmeny v politike a u nás to vždy zhasne bez zmeny?
Reply on: S499.1023 #172942:
Proti obrannej zmluve s USA, celej tejto amatérskej vláde, protest ohlásený na hodžovom nám a pri nr SR takže možné obmedzenia trolejbusov okolo hradu a liniek na hlavnú stanicu a dubravky, Československy konvoj za slobodu....
Reply on: ceres #172937:
Napríklad hneď vedľa v Kittsee majú rovnaké stavadlo, ako v Petržalke, aj z rovnakého roku (+/- 1997). Lenže v Kittsee už na ňom urobili viacero úprav, aby bolo kompatibilné s novšími dielmi, u nás máme všetko pôvodné. Diely, ktoré sa v Kittsee pravidelne menia za nové, sa u nás len repasujú, prípadne sa vymieňajú medzi sebou systémom "vymením zlý za menej zlý, ktorý ešte chvíľku funguje".

Tieto úpravy stoja zlomok peňazí v porovnaní s úplnou výmenou zabezpečovacieho zariadenia, ale ŽSR nie sú (resp. do tohto výpadku neboli) ochotné financovať ani to. Veď čo by sme chceli, je to "nové" a inde majú aj storočnú techniku... Bohužiaľ, takto to to u nás na železnici chodí.

Inak pokiaľ mám správne info, tak v Kittsee je plánovaná úplná výmena tohto stavadla na rok 2026, vtedy by aj malo dôjsť k prepnutiu Kittsee, Gattendorfu a Parndorfu do BFZ Wien.
Reply on: ceres #172937:
Tam je to v niekoľkých rovinách: ESTW v Petržalke nebolo tak úplne prispôsobené slovenským návestným a zabezpečovacím zvyklostiam. Ale keďže Siemens bol vtedy protežovaný, mohol si dovoliť povedať "takto to dodávame do celého sveta, upravte si na svojej strane". Druhá rovina je, že niekde sa ZZ mení aj častejšie, inde vydrží aj dlhšie. Tretia rovina je, že dnes je protežované AŽD a je tu tlak tých pár stavadiel od Siemensu "vymiestniť".
Inak na ESTW nie je čo "vybývať".
Reply on: S499.1023 #172942:
Možno za otvorené hranice, ktoré zablokovali, ako vlani.
Reply on: volod #172941:
V pohodičke, PAD je už obmedzená dávno.
Reply on: volod #172940:
A kto a proti čomu bude protestovať a blokovať?
Ešte doplním že to má vypuknúť okolo 11 h, konvoje z východu sk vyrážajú do Ba už o 2 h ráno, otázne je čo im dovolí polícia sr, obmedzenia môžu byť hlavne v prímestskej doprave keďže sa plánuje blokáda diaľnice od ČR pri Stupave
Teraz na stredu 2.2.2022 je plánovaný veľký protest v Ba a blokáda diaľnic kamiónmi, takže sa treba podľa toho pripraviť a počítať v Ba s obmedzením v doprave, je to na spôsob ako bolo teraz v Kanade
Reply on: Max #172938:
Je tam dopravná nehoda, auto sa prevrátilo na strechu.
DPB info hlási prerušenú premávku na Eisnerovej ul. - prekážka na ceste.
Reply on: barack40 #172936:
Mm tak pokiaľ je to tradičná slovenská severobalkánska mentalita vybývať, zbúrať, postaviť nové, neprekvapuje ma, že vedie k problémom aj tu. Rozumiem tiež, že elektronické stavadlo asi nie je opraviteľné kladivom a opotrebuje sa skôr ako sústava pák a ozubených kolies... Ale z tej formulácie mi to prišlo, akoby pre danú generáciu jednoducho už nevyrábali kompatibilné/náhradné komponenty bez ohľadu na to, ako sa o to majiteľ doteraz (ne)staral. Do sveta zabzar prd vidím, to sa na západe robí generálka či kompletná výmena staničných zabzar každých 20 rokov? Či "kúpiť nový systém" v tomto prípade nie je to isté ako vymeniť komplet staničné zabzar?
Reply on: ceres #172934:
V Petržalke je prvé elektronické stavadlo na Slovensku, slovutnej nemeckej značky 🙂 , tento rok by malo mať presne 25 rokov. A áno, elektronické stavadlá, (a elektronika všeobecne), majú takú krátku životnosť. Konkrétne pri elektronických stavadlách je životnosť počítačov okolo 10 - 15 rokov.

Ale to je celkovo na železnici dobrým zvykom, že čo nemá aspoň 50 rokov, je "nové a bezúdržbové". Už sa nám pomaly začína rozpadať aj koridor na Trnavu 😞
Reply on: ceres #172934:
Ja sa do toho veľmi nerozumiem, takže iba reprodukujem prečítané. Videl som niečo o monitoroch, ale teraz pozerám, že práve ten komentár na FB bol medzičasom zmazaný
Reply on: 3pa3ck3 #172932:
Nie je v Petržalke prvý počítač osí na Slovensku slovutnej nemeckej značky? Veď to môže mať tak max 25 - 30 rokov. To má takú krátku životnosť?
Reply on: Dispecer #172931:
Aj by to bolo okej, keby ZSSK a DPB mali spoluprácu o uznávaní lístkov pri mimoriadnostiach, ako je tomu v civilizovaných mestách.
Reply on: Dispecer #172931:
Konečne IDS funguje ako má 😁
Inak čo som čítal insiderské info, tak toto bude na dlhšie, keďže je tam problém s opravou a náhradnými dielmi a dodávateľ ZZ sa snaží presadiť, aby ŽSR kúpili nový systém
V úseku Bratislava-Petržalka - Bratislava-Nové Mesto sú odrieknuté vlaky z dôvodu poruchy zabezpečovacieho zariadenia v stanici Bratislava-Petržalka. Náhrada? MHD.
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1487932404132204549
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1487932744747438080
3328 ťukanec s dodávkou na Hodonínskej

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.