Ja si viem úplne živo predstaviť, že nosná linka (1,3,4,9) by cez PD jazdila celodenne v napr. 7,5/5-minútovom intervale a medzi 06:00 a 19:00 by ju doplnila nejaká druhá linka s inou trasou tiež v 7,5/5-minútovom intervale. Nejakými ,,večernými" linkami (niečo ako 13 a 26 v Grazi, ktoré čiastočne nahrádzajú nosné linky) by som to zbytočne nekomplikoval.
Jasné, že je jedno, ako to nazývame a kľúčový je interval. Dnešná sieť je pre kvalitný jednolinkový variant trochu problematická z niekoľkých dôvodov:
1. dve trate v centre (sú síce blízko seba, no niektoré spojenia chýbajú),
2. absencia manipulačných obratísk, čo komplikuje situáciu pri mimoriadkach.
Z môjho pohľadu by pre súčasnú sieť bol ideálny systém zmiešaný - cez víkend a večer jednolinkový variant (kvôli hustému intervalu a lepším rozostupom spojov na radiálach) a cez PD dvojlinkový variant, ktorý by zabezpečil spojenie radiál s oboma traťami a zároveň by v prípade mimoriadky na jednej radiále bola zachovaná aspoň polovičná kapacita na ostatných radiálach.
"keď sa raz dostavia Petržalská radiála a postaví trať cez Košickú, tak jednolinkový variant už aj tak nebude použiteľný"
To je jasné, no z princípu je jedno či niečo nazývame ako jedno- alebo dvojlinkový variant - kľúčový je sieťový interval. Ak to bude aj naďalej 4/7,5 min., tak je to v pohode, no aby šla električka iba raz za 8/15 min už asi naozaj nechceme.
To sa treba spytat tych, co tu argumentovali, ze nikde nebolo napisane, ze sa vrati naspat 1 do Pe a 3 na NLS. V niektorej z diskusii to vehementne obhajovali...
Ľudia sa sťažovali, keď im zobrali linku 1. Sťažovali by sa aj teraz, keby sa to vymenilo. Počkajme si, čo bude po skončení reko KV, či zostane jednolinkový variant (a či sa vymenia 1 a 3 alebo zostanú tak ako teraz) alebo sa vráti dvojlinkový. Mimochodom, keď sa raz dostavia Petržalská radiála a postaví trať cez Košickú, tak jednolinkový variant už aj tak nebude použiteľný.
Tu a aj na stránke DPB zblbol CP linky 68 a v stĺpci "pracovné dni" ukazuje platné odchody a navyše aj odchody, ktoré by boli, ak by sa na nej vrátil bežný CP pre školský rok.
Niekto tu argumentoval, ze dispecing je fantasticky a ze predsa petrzalska cast si pomaly ani nevsimne, keby sa nieco stalo na Racianskej a dalej. Cize namiesto standardnej minimalne poruchovej trasy Obchodna-Petrzalka je Racianska-Petrzalka s nonstop mimoriadkami...
Ráno to trvalo aspoň 20 minút. Nestihol som L75 o 8:00 zo ŽST Vinohrady, do ďalšej o 8:15 prešla smer mesto jedna trojka a pri zváračáku nás obehla prvá sedmička.
Do vozovne za tých 15 minút zašlo asi 7-8 električkových vlakov.
Ako vyzerali zastávky je škoda hovoriť, predpokladám že z Petržalky to od 8:30 bolo rovnaké.
Valec