Ja vodičov IAD vychovávam. Na priechod sa vždy natlačím. Samozrejme kontrolovane. A ak vediem IAD, tak poctivo dávam prednosť všade. Síce tým vodičov za sebou vytáčam, ale sorry, mesto patrí najprv ľuďom a až potom autám. A navyše aj ten vodič za volantom je v určitej fáze dňa chodec. ?
Ešte raz a už naposledy opakujem,že nemám problém pustiť chodca na neriadenom prechode pre chodcov ak stojí a čaká kým ho niekto pustí a samozrejme ak sa už nachádza na prechode (na vozovke) tak samozrejme zastavím ? mňa len hnevajú "experti",ktorí skáču do cesty bez toho,aby sa presvedčili,či sa neblíži auto a takisto tí chronickí pacienti,križujúci cestu mimo prechod alebo na riadenom prechode idúci na červenú ? nemaj boja ja tiež čekujem chodníky a dávam pozor na dianie nielen na ceste predo mnou,ale aj popri nej ? nočné jazdenie je veľmi náročné a nedajboh ak prší alebo sneží,to aj v noci keď nie je skoro žiadna premávka jazdím extrémne opatrne lebo čo ak?Predvídať je základ a non-stop sledovať premávku nielen "točiť kolečkom" a pozerať zamyslene do blba ? si za volantom?De facto si jednou nohou v base a tak treba k tomu pristupovať ?
Iveco citelis 2347 na 208 videný na zastávke Novohradská smer Prievoz okolo 16:30
No a posledná brnenská B741 kĺbová 2315 vraj dočasne odstavená (bližšie podrobnosti neviem), no snáď sa ešte ukáže v premávke aj keď v posledných mesiacoch v Brne prebehla masívna obnova voz. parku čo sa týka autobusov určite, posledný nový Irisbus Urbanway 12 m CNG zaradený do premávky teraz v auguste.
Dobre, pouzil som prehnanu formulaciu. Proste pointa je, ze to funguje naopak ako u nas. Tu sa caka ze chodec si najde dieru na to aby presiel, vo vacsine sveta sa prechod chape ako miesto urcene na to aby tade chodci prechadzali a kadial vodic moze prejst, iba ked ma volno (a presvedci sa o tom).
Predpovede o upchavani mesta neberiem, staci sa ist pozriet do Viedne a zistis ze ziadna katastrofa nenastane.
Asi tak - aj kebyze mam v zakone absolutnu prednost trebars aj pred vlakom, fyziku neoklames a vzdy budes tahat za kratsi koniec ako chodec na prechode.
Ono v tom Rakúsku a západnej Európe sa omnoho lepšie starajú o vodorovné značenie. Prechod vidíš zďaleka . U nás až na výnimky sa tento rok vôbec neobnovilo.
Ja určite neskáčem pod auto lebo mám prednosť .
Tvrdenie, že chodec sa presvedčiť nemusí, je na môj vkus dosť odvážne. Síce silnejší účastník premávky musí dbať o tých zraniteľnejších, ale chodci tiež musia mať na pamäti fyzikálne zákonitosti. Keď som si predstavil cieľavedomé uplatňovanie takejto logiky v praxi, napadajú mi len zlé dôsledky, napr: 1/ omnoho zapchatejšie mesto, lebo pred každým prechodom sa brzdí, aby sa vodič presvedčil, či si chodec bezhlavo nevykračuje na prechod (lebo na mnoho miestach z diaľky chodcov nevidno cez stromy, ploty...) 2/ návrh nejakého dobráka, že keď toto funguje, môže sa zrušiť i PZZ lebo je to prejazd a teda rušňovodič sa má presvedčiť či môže prejsť, nie auto.
Tak ono v tom Rakusku (a vseobecne zapadnej Europe) ti chodci pod auto skacu este viac. Tam su zakony nastavene viac v prospech chodcov (a osobne verim ze to je spravne). Skratka raz je to prechod a VODIC sa ma presvedcit ci moze prejst, nie chodec.
Mas pravdu v tej prvej casti. Avsak ako vodic musim predvidat a to zahrna aj predpoklad ze chodec vstupi na cestu a potom ma prednost.
V zmysle zakona (ak si dobre pamatam) ma chodec zakazane vstupit na cestu ak nemoze bezpecne prejst. Moj vyklad ale nie je taky, ze nemoze vojst ak by kvoli nemu mali auta zastat. Obmedzit vodicov podla mna moze - nesmie ich vsak ohrozit.
No takto, mohlo ísť o nepríjemnú náhodu, napríklad prípad čo sa stal pred touto dámou pár rokov dozadu, spočíval v tom, že išlo o maďarské auto s maďarskou vodičkou (nemyslím DS či KN ale "originál") - v takej Budapešti je bežná prax, že jazdný pruh pokračuje po električkovej trati (niečo ako v BA pred Račkom na Radlinského smer do Rače), tak sa vodička mohla jednoducho pomýliť (tiež to bolo večer), a priznajme si, daný úsek je v tomto dosť mätúci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roman2