Zatiaľ čo električka vybuchuje vo väčšine aspektov, tvoj NDS je úplne úžasný, pričom mu vzdávam hold za jeho vyriešenie najdôležitejšieho prepravného prúdu Bratislavy a zároveň vyzývam k tomu aj ostatných. ?
Ja ti nic nemusim ukazovat. Tak ako pred par rokmi nebolo ani chyru o tvojom NDS mestskeho vlak v onej trase, tak nie je pokryte financovanie danych trati do roku 2013. Sú to plány do rokov 2020 a dalej sa o tomto s tebou bavit nebudem.
ok, ale prečítal som si ? koho by to nenasralo?! Ja by som si k tým 790Sk na 3 mesiace doplatil aj 60Sk na 850Sk alebo 110SK keď už to tak DPB trhá žily, že električenkári si jazdia "zadarmo". Keď som si počítal čiste len jazdy do/zo školy tak je to 1080Sk keďže cestujem 20min cca, plus určite aspoň dve jazdy MHD cez víkend a 216Sk je na svete, čiže aspoň 1300Sk prejazdím a platí si za to 790Sk ? naposledy som šiel nočákom koncom augusta a najbližšie pôjdem 26.3. ? takže v podstate ak si zacvakám 5 ciest nočákom ročne tak ma to nezruinuje no je to nekomfort keď si musím k električenke kupovať ešte aj lístok.
Btw.:Uvažuje sa nad tým, že sa bude dať kúpiť si električenku aj na vybrané pásma 200,300,500,600 a 700, podľa potreby,tých ktorých ľudí? Teda ak dakto zo Záhoria cestuje do BA, povedal by si na 1+2 pásmo a potom 200,šlo by to tak v praxi? Alebo trebars ak dakto z Chorvátskeho Grobu pracuje na Letisku tak si povie 600+2. pásmo.
dobré to myslíš, ale domysli si k tomu ochotu hlavne železníc sa do toho zapojiť nejak aktívne a aký zápas to bude. Pochybujem, že ŽS ustúpia SL alebo naopak. Neviem si predstaviť, že by im šlo primárne o to aby sa ich spoje prekladali ale skôr aby si utrhli najviac pre seba a to isté žeby sa SL a DPB dohodli kto komu čo pustí. Podľa mňa okrem nákladov na spustenie samotnej BID treba zarátať aj to koľko kto zaplatí za to, aby na danej trase jazdila jeho linka/busy aby za to trhol pre seba dačo.
Dovolím si pridať moju víziu (orientačne pre rok 2030), ako by mohlo vyzerať trasovanie NS MHD tvoreného električkami s doplnením mestskými a regionálnymi vlakmi.
VÝCHODISKÁ NÁVRHU
----------------------------------
Električky:
- súčasná elektičková sieť
- jej predĺženia zahrnuté v ÚP (Dúbravka - Lamačská brána - DNV, Ružinov - letisko, Zlaté piesky - Vajnory, v CMO mierne pretrasovaný okruh tvorený dvoma trasami)
- ďalšie uvažované predĺženia (Rača - CEPIT - Vajnory)
- predĺženia podľa rôznych štúdií (Račianska - Vajnorská po predĺženej Tomášikovej, Lamačská brána - DNV (SZ variant okolo VW))
- moje doplnky: trať Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - autobusová stanica - Mlynské nivy - Prievoz a trať Šafárikovo nám. - Pribinova - Košická - Jégého - Trnavská - Tomášikova - ŽST Nové Mesto (posledná spomínaná je na zváženie)
Železničné trate:
- súčasná železničná sieť
- navrhované trate: Petržalka - Filiálka, letisko
- doplnené viaceré uvažované železničné zastávky na existujúcich tratiach (niektoré v upravenej polohe) + niektoré nad rámec doterajších úvah
TRASOVANIE
----------------------------------
Električky:
0 okružná linka (trasa nižšie)
1 Petržaka juh - Letisko
2 DNV - Vajnory
3 DNV - Prievoz
4 Karlova Ves - Vajnory
Mestské vlaky:
R2 DNV - Rusovce
R5 Filiálka - Vajnory
R7 Petržalka - P. Biskupice
Regionálne vlaky:
R20 Hlavná stanica - Kúty
R50 Petržalka - Trnava
R60 Hlavná stanica - Galanta
R70 Petržalka - Dunajská Streda
S7 Wien - Letisko
S60 Wien - Letisko
DETAILY
----------------------------------
0 okružná linka, klasická mestská električka
trasa: Šafárikovo nám. - Špitálska - Radlinského - Račianska - Tomášikova - Trnavská - Jégého - Košická - Pribinova - Šafárikovo nám.
oproti súčasnosti obsluha nábrežnej zóny na Pribinovej, Košickej, štadiónov na Tehelnom poli
1 Petržaka juh - Letisko
rýchlodrážna trať (trasa B nosného systému), úsek Šafárikovo nám. - Záhradnícka vedený tunelom (na podzemnom úseku stanice Šafárikovo nám., Kamenné nám., Hodžovo nám., Hlavná stanica, Račianske mýto, Trnavské mýto), prechod Dunaja po Starom moste
2 DNV - Vajnory
trasa: ŽST DNV - predĺženie Eisnerovej - Lamačská brána - Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Dostojevského rad - Karadžičova - Trnavské mýto (západne od tržnice) - Račianska - Rača - Rybničná - Vajnory (CEPIT)
upravená trasa A nosného systému, nový úsek Šafárikovo nám. - Račianska vedený povrchovo
oproti súčasnosti obsluha okolia Dostojevského radu a Karadžičovej, obsluha technologického parku CEPIT
3 DNV - Prievoz
trasa: ŽST DNV - Volkswagen - Lamačská brána - Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Štefanovičova - Imricha Karvaša - Mlynské nivy - Prievoz (Hraničná)
v úseku Ivana Karvaša - Mlynské nivy vedená tunelom, na ulici Mlynské nivy v vedená v stredovom páse, na podzemnom úseku stanice Americké námestie, Autobusová stanica Mlynské nivy, Košická
oproti súčasnosti obsluha Patrónky, obsluha celej administratívnej zóny Mlynské nivy, rýchle spojenie Dúbravky s centrom a Mlynskými nivami
4 Karlova Ves - Vajnory
oproti súčasnosti obsluha Vajnor a technologického parku CEPIT
Mestské vlaky
R2 DNV - Rusovce
preklad s R20, určené vlaky len po ŽST Petržalka, prípadne Janíkov dvor
R5 Filiálka - Vajnory
preklad s R50
R7 Petržalka - P. Biskupice
vložené vlaky do R70
Regionálne vlaky
R20 Hlavná stanica - Kúty
preklad s R2
R50 Petržalka - Trnava
preklad s R5
R60 Hlavná stanica - Galanta
R70 Petržalka - Dunajská Streda
v úseku Petržalka - P. Biskupice posilnenie R7
S7 Wien - Letisko
dostavba trate Wolfsthal - Petržalka, oproti súčasnosti obsluha Bergu a severnej časti Kittsee
S60 Wien - Letisko
HLAVNÉ PRESTUPNÉ BODY
----------------------------------
Šafárikovo nám. - prestup medzi 0, 1 a 2, prestup v reláciách Petržalka Rača (oblasti mimo dosah železnice), Petržalka Karlova Ves (- Dúbravka), Karlova Ves Pribinova - Košická
Hlavná stanica - prestup medzi 1, 3, R2, R20, R60, prestup zo Záhoria a Dúbravky na spoje do centra, Petržalky a Ružinova
Trnavské mýto - prestup medzi 1, 2, 4, R5, R7, R50, R70 a S60, prestup z regiónu do severnej časti centra a do Ružinova
Autobusová stanica Mlynské nivy - prestup medzi 2, 3, R7, R50, R70 a S60, prestup v reláciách východná časť regiónu Karlova Ves, východná časť regiónu Mlynské nivy (mimo dosah železnice)
Einsteinova - prestup medzi 1 a R2, R7, R50, R70, S7 a S60
Lamačská brána - prestup medzi 2, 3, R2 a R20. Terminál regionálnej autobusovej dopravy
Vinohrady - Predmestie - prestup medzi R5, R50 a R60
Ružinov - prestup medzi 1, R2, R7, R70 a S60
NOVÉ ŽELEZNIČNÉ ZASTÁVKY
----------------------------------
Devínska Nová Ves sídlisko
Lamačská brána
Lamač sídlisko (v predĺžení Vrančovičovej), alternatívne aj zrušenie ŽST Lamač
Kaťušina lúka (pri Tescu Lamač), alternatívne náhrada Železnej studienky
Kramáre (na moste ponad Záhorácku, alternatívne v úrovni zastávky Dubová)
Pekná cesta
Rybničná
Vajnory (alternatívny presun bližšie k električkovej linke 4)
Račianska (na trati Hlavná stanica - Nové Mesto, na križovaní s Račianskou, alternatívne aj prestup na trať Predmestie - Filiálka)
Slovany
Filiálka
Autobusová stanica Mlynské nivy
Pribinova
Trnávka (Martinský cintorín)
Ružinov
Vrakuňa (Čiližská)
Einsteinova (križovanie s Jantárovou cestou)
Nákupná zóna Lúky
Janíkov dvor
Rusovce zastávka
Podľa potreby aj:
Cintorín Ružinov
Prístavný most (križovanie s Bajkalskou)
Ekonomická univerzita
Jarovce
-------------------------------------------------------
Vygenerované programom Transport Tycoon ?
"Trolejbusy ako doplnková doprava sú ekologickejšie a flexibilnejšie ako električky a autobusová doprava v Petržalke by mohla ísť do postupného útlmu, ozrejmil podpredseda združenia." v čom sú flexibilnejšie trolejbusy? Myslím, že so závislosťou od trakcie je to 50:50 u oboch. Okrem toho, určite ešte nepočítal s tým koľko nových trolejbusov by to potrebovalo a ich cenu ani, takže dobré vymývanie mozgov, len tak ďalej ? plus kam by sme ich dávali ešte tie trolejbusy - nová vozovňa mimo sídliska Lúky kde trolejbusy nechcú, alebo v existujúcej vozovni Petržalka?! Plus meniareň nejaká nebude určite na škodu. Neviem koľko je cena, no veľmi veľká eufória ho pochytila s tými ľahkými vlakmi v Petržke, až tak, že od rozmaru nasľuboval trolejbusy v celej Petržke a omylom by zabudol za to všetko zaplatiť ? ? ?
Aké trolejbusy? Furt sa oháňa trolejbusmi, už vidím ako mesto stavia v Petržke trolejbusové trate ? na Lúkach pokiaľ si pamätám trolejbus nechcú. Ak sa vystavia električka tak autobusy tu prežijeme nejak ako ten doplnok. Potom logicky a spravodlivo by sa mali riešiť eko-systémy MHD v Lamači, Horskom parku a na Trnávke potiahnutím 204/205 na Letisko.
Ale ak tu má byť len jedna linka S-Bahn ktorá pôjde stredom sídliska a ostatné budú chodiť po okrajoch sídlisk alebo mimo (menšia výnimka Lamač) a bude zas treba chodiť na tie linky a z nich A+E+T. A chválil si sa tu spoluprácou neviem s kým zo zahraničia, tak mi povedz láskavo aké skúsenosti majú s električkou inde a prečo teda električka vôbec niekde na svete premáva keď je taká "bad". Ja som ti našiel negatíva aj pozitíva oboch systémov, ale ty akosi ako odborník to nedokážeš. Prečo si teda všetky mestá kde je električka nepostavia S-Bahn alebo metro a nezrušia električku? Aj keby bola električka pomalšia ako tie tvoje obľúbené dopravné systémy, tak vždy zabúdaš, že je rýchlejšia ako autobus a trolejbus. K tomu ešte pribere,že ak nerobíš zastávky hustejšie ako 400metrov+kvalitné trate+vozidlá čo unesú vyššiu rýchlosť, tak je ozaj rýchla. Už neviem čo čakáš do budúcna, že z Janíkovho dvora na Šafko dojdeš za dve minúty? Všetko musí nejako trvať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike