Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #99696:
Nie, ak budú chcieť ísť do Husi, do Podhradia, na Kamenné nám., na Miletičku, na Hlavnú stanicu, do Karlovej Vsi, do Dúbravky, na Obchodnú, na Hodžovo nám. zvolia alterantívu miesto vlaku.
Reply on: Marcelllooo #99696:
Ako rieši petržalský NDS MHD Hlavnú stanicu a Lamač, keď sú úplne mimo jeho dosahu (tým myslím úsek Janíkov dvor - Filiálka - Predmestie)?
Preto by sa mala rušiť 95, pretože by išlo o súbeh s NS. Ak ju nezrušíš, nezískaš žiadne deklarované vozidlá, ktoré by mohli pomôcť iným MČ.
Reply on: intony #99687:
NS MHD zahrna aj Vajnory, Hlavnu stanicu a Lamac.

Preco by sa mala rusit 95?

Degradacia uzemia v Petrzalke je daleko vacsieho rozsahu. Parcik na Safarikovom nam. sa moze zveladovat a rozsirovat aj tak.

Re #99688 Jezo: Ako nezavisle od Petrzalky? Ved odstrihavas nosnu relaciu.

Pokial viem, tak medzinarodne rychlovlaky mali cez ZST Petrzalky pokracovat na letisko aj na Filialku. Dolezitejsie vsak je, ze ZST - UNS bude vyhradene pre vlaky a nakladne vlaky, pre mhd len v mensej miere

Re #99689 AAA: To zalezi kam chces ist.

Re #99691 Ike: Riesi ho tak, ze sa rychlo dostanes do Lamaca a dalej sa dostanes busom ako doplnkovym subsystemom.

Re #99692 Valec: Spravne. Avsak v pripade NS MHD je tendencia dopravit sa k NS MHD, lebo je rychlejsi a blizsie k cielovej stanici v nosnom prude, v pripade elektricky budu preferovat alternativu.
Reply on: intony #99694:
Ja som to pochopil neboj. Ale Lolo sa toho isto chytí, keďže nič iné tam spochybniť nemôže. ?
Reply on: Valec #99693:
Veď okay, to bolo myslené mierne žartovne ?.
Reply on: intony #99690:
Čísla môžem okašlať, hlavne že sú zobrazené bytovky v rámci dostupnosti. Naviac toto je jediná mapa aj so stanicami, ktorú sa mi podarilo nájsť.
Reply on: Valec #99686:
Jo, a zostáva len dodať, že ide len o teoretickú oblasť, nakoľko práve v okolí koridoru pre NS MHD sú postavené bytovky s rôznymi terasami, ktoré tvoria bariéru v pohybe a tak zväčšujú dochádzkovú vzdialenosť. Skutočná dostupnosť tak bude o niečo menšia.
Nič to však nemení na skutočnosti, že bez ohľadu na to, či v staniciach bude zastavovať súprava ZSSK 560+3x060+560, ZSSK 810+5*010+810, súprava OBB 4024 alebo DPB 2*T3, stále bude tá dostupnosť pre cestujúceho rovnaká a tí, čo už sú mimo dosach buď zvolia inú kombináciu dopravy alebo doplnkovú dopravu k NDS. Žiadne také, že k vlaku sa prejdú aj na dlhšiu vzdialenosť ako k električke tu platiť nebude. Tu nie sme niekde na dedine, že ak chceme cestovať, tak si z ponuky 15 spojov za deň vyberieme ten, ktorý nám práve vyhovuje a potom za ním pôjdeme hoc aj 2 kilometre.
Reply on: Marcelllooo #99684:
ako riesi vlak lamac? bol si niekedy v Lamaci? videl si ZST Lamac? ZST Lamac riesi skor UO Podvornice ako Lamac... Lamac, a hlavne jeho cast kde je najvacsia koncentracia domacnosti je absolutne mimo tejto stanice...
Reply on: Valec #99686:
Marcela si nepochybne potešíš, keď už nie kružnicami, tak aspoň starými číslami liniek na mapkách, ktoré boli nedemokraticky prečíslované a zrušené.
Reply on: Marcelllooo #99673:
Keďže bývam na Patrónke a spomínaš ju v príspevku, nedá mi nereagovať. Kam mám chodiť tým vlakom, keď chcem ísť do mesta? Na hl. st.?
Reply on: Marcelllooo #99684:
Ano. Ale ci je to stanica, ci brehy dunaja, ci rozvojove oblasti (zapad po hranicu, juh), tak tie budu obsluhovane po uz existujucej, pripadne po planovanej (TEN-T, zeleznica na Wolfsthal) zeleznici nezavisle od vystavby cez stred petrzalky. Inak rychlovlaky nemaju koncit na Filialke? Ci po jej okresani to padlo?

pdf-to-doc: Mam na mysli tu studiu zeleznic ohladom nosneho systemu. Ak sa nemylim, je to .pdf prekonvertovane na obrazky a vlozene so .doc suboru. Mam trocha problem lustit co je tam napisane.
Reply on: Marcelllooo #99684:
Nie, NDS-RER systém nerieši Hlavnú stanicu ani Lamač ani Devínsku Novú Ves, ani Malacky, ale maximálne východnú a južnú časť mesta.
Električka rieši smery pre obyvateľov stredovej osi Petržalky, ktorým ak vezmeš tieto spojenia, vrátane 95-ky ku Husi, budú výrazne ukrátení.

A keď sme už pri tej urbanizácii a vizuálnom efekte, po predĺžení električky do Petražalky zanikne obratisko autobusov na Šafku a zväčší sa parčík, zatiaľ čo ak by si zachoval skrátenú 95-ku, pretože premávka doplnkových systémov súbežne s NDS nie je vašou požiadavkou aj keď ide o ďalšie hlavné smery, naďalej by Šafko bolo nevhodne urbanizované ako je teraz.
Reply on: Martin Fundárek #99659:
Vychádzal som len z toho, čo je postavené teraz + tunel TEN-T + petržalská radiála. Ak bude čokoľvek navyše, tak je to len plusom.

Re #99663 Martin Fundárek: S týmto možno len súhlasiť, preto som si dovolil v rýchlosti nakresliť izochrony dostupnosti staníc v dochádzkovej vzialenosti 5 (toto je práve tá dochádzková vzdialenosť, ktorá sa považuje pre cestujúceho v hustozastavanej časti mesta za maximálnu) a 8 minút. Vopred sa ospravedlňujem za prevedenie, nakoľko žiaden iný softvér ako Paintbrush po ruke nemám:

http://www.valec.yw.sk/temp/ns_mhd-5min.jpg
http://www.valec.yw.sk/temp/ns_mhd-8min.jpg
Reply on: Marcelllooo #99684:
http://i27.tinypic.com/16kyh68.jpg
btw. stale 20%?
Zvoleny 800m radius a nahodnych 5 zastavok, kedze si sam nevedel povedat kde si ich predstavujes
Reply on: Ike #99675:

1. Iste, vlak neriesi Patronku optimalne, ak vobec. Zato vsak Lamac ano. Je to vsak linia, ktora sa da aj planuje vyuzit. Patronku vsak neobsluhuje ani elektricka.

2. S-J rozvojova oblast: Eurovea - Nivy - Prievozska - Landererova - Kosicka- Dostojevskeho - Filialka.

Konkretne Vajnory vsak su sucastou riesenia NS MHD.

Lamacska brana neviem, ale urcite si tiez zasluzi riesenie.

Re #99676 Ike: Betonove schody, co je este horsie.

Re #99677 drink: Nepravda. Znizenie pohodlia schodami nema vplyv na dostupnost. Je to navyse standardne riesenie.

Re #99679 intony: MHD ale nie je ani luxusna limuzina ani specialny VIP servis. Je to verejna sluzba, ktora ma byt na patricnej kvalitativnej urovni a schody rozhodne patricnou standardnou urovnou su. Vsade. A ako sam priznavas, casto prave vhodny standard.

Re #99678 intony: Elektricka riesi relacie, ktore sa daku efektivnejsie zvladnut alternativne (busy, trolejbusy: Novy most, Saf. nam., Podhradie a Obchodna).

NS MHD riesi okrem Niv, Filialky a smeru na Trnavu aj Vajnory, Hlavnu stanicu a Lamac. Rychlejsie a efektivnejsie.

Trolejbusy, ktore by riesili vsetky pozadovane relacie vobec nemusia ist stredoivou osou a ani to nie je poziadavka ani navrh.

Re #99681 Jezo: Budu sa potrebovat dostat minimalne na ZST Petrzalka, kde bude medzinarodny terminal rychlovlakov a taktiez na pravobrezne centrum Petrzalky, ktore sa tiez planuje budovat. A nezabudaj aj na opacny smer. S rozvojom Petrzalky sa tato este viacej stane destinaciou ako je tomu uz dnes.

Nie som si isty co myslis, ale podielat by sa aj na prevadzke malo mesto, cize to je zrejme odpoved, ktoru si chcel pocut.

P.S. Jedna technicka otazka: co je pdf-to-doc konverzia?
Reply on: Martin Fundárek #99668:
Nesuhlasim s tvojimi zavermi. Pricinou zalostneho stavu diskusie je prave aj tebou neakceptovatelne spravanie kindermafianskych ucastnikov fora vyplyvajuci z ich osobnosti. Forum im len poskytuje kulisu a priestor pre ich realizaciu. Inak by sme sa mohli venovat prave konstruktivnej diskusii a nevybijat energiu...
Možno by naozaj stálo za pokus vytvoriť špeciálne diskusné fórum na tému NDS, aby sa toto Diskusné fórum sústavne nezahlcovalo jednou nikdy nekončiacou témou jednej skupiny užívateľov... ?
Reply on: Marcelllooo #99673:
Ako vyriesi zeleznica Janikov Dvor - Dunaj dopravu do zapadnej casti? Ci mam to tak brat, ze cestujuci budu preferovat to, ze sa odvezu na predmestie a prestupia na smer na hlavny stanicu a tak sa dostanu do zapadnej casti Bratislavy? Este k tomu jenu vec. Na regionalnu dopravu ma rovnaky vplyv, ci sa cez petrzalku postavi zeleznica, alebo elektricka. Pochybujem, ze by vacsin ludi od Pezinka a Senca potrebovali cestovat dalej ako po Pristavnu ulicu.

A este otazka. V studii dopravnej obsluznosti BSK je na zeleznici od Pezinka v spicke uvazovany 15 min interval. Na zeleznici od Senca je uvazovany v spicke 30 min interval. Kto bude potom dotovat zvysne vlaky cez petrzalku? Teda polovicu suprav?

(Necital som zamer na tvojej stranke, lebo ma silne odradzuje ta pdf-to-doc konverzia, teda ak je to tam vysvetlene, tak staci toto poznamenat)
Reply on: Martin Fundárek #99663:
Vysvetlujes, co je to izochrona dostupnosti? 😃 Nedopustas sa tym urazky Jeho Majestatu s tromi L? On je predsa na najvyssej urovni z uzivatelov IMHD 😃
Reply on: Marcelllooo #99674:
Sú štandardom, ale pre cestujúcich nepohodlné - viď. Trnavské mýto a Hodžovo, aj keď uznávam, že práve v týchto prípadoch je táto forma vhodná.
Na každú zastávku električky v Karlovej Vsi, okrem zastávky Karlova Ves v smere do Dúbravky je možné dostať sa úrovňovo. Ešte lepšie sú dostupné električkové zastávky v Rači, ktoré nevedú (vďakabohu) v stredovom páse.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.