ako riesi vlak lamac? bol si niekedy v Lamaci? videl si ZST Lamac? ZST Lamac riesi skor UO Podvornice ako Lamac... Lamac, a hlavne jeho cast kde je najvacsia koncentracia domacnosti je absolutne mimo tejto stanice...
Ano. Ale ci je to stanica, ci brehy dunaja, ci rozvojove oblasti (zapad po hranicu, juh), tak tie budu obsluhovane po uz existujucej, pripadne po planovanej (TEN-T, zeleznica na Wolfsthal) zeleznici nezavisle od vystavby cez stred petrzalky. Inak rychlovlaky nemaju koncit na Filialke? Ci po jej okresani to padlo?
pdf-to-doc: Mam na mysli tu studiu zeleznic ohladom nosneho systemu. Ak sa nemylim, je to .pdf prekonvertovane na obrazky a vlozene so .doc suboru. Mam trocha problem lustit co je tam napisane.
Nie, NDS-RER systém nerieši Hlavnú stanicu ani Lamač ani Devínsku Novú Ves, ani Malacky, ale maximálne východnú a južnú časť mesta.
Električka rieši smery pre obyvateľov stredovej osi Petržalky, ktorým ak vezmeš tieto spojenia, vrátane 95-ky ku Husi, budú výrazne ukrátení.
A keď sme už pri tej urbanizácii a vizuálnom efekte, po predĺžení električky do Petražalky zanikne obratisko autobusov na Šafku a zväčší sa parčík, zatiaľ čo ak by si zachoval skrátenú 95-ku, pretože premávka doplnkových systémov súbežne s NDS nie je vašou požiadavkou aj keď ide o ďalšie hlavné smery, naďalej by Šafko bolo nevhodne urbanizované ako je teraz.
Vychádzal som len z toho, čo je postavené teraz + tunel TEN-T + petržalská radiála. Ak bude čokoľvek navyše, tak je to len plusom.
Re #99663 Martin Fundárek: S týmto možno len súhlasiť, preto som si dovolil v rýchlosti nakresliť izochrony dostupnosti staníc v dochádzkovej vzialenosti 5 (toto je práve tá dochádzková vzdialenosť, ktorá sa považuje pre cestujúceho v hustozastavanej časti mesta za maximálnu) a 8 minút. Vopred sa ospravedlňujem za prevedenie, nakoľko žiaden iný softvér ako Paintbrush po ruke nemám:
1. Iste, vlak neriesi Patronku optimalne, ak vobec. Zato vsak Lamac ano. Je to vsak linia, ktora sa da aj planuje vyuzit. Patronku vsak neobsluhuje ani elektricka.
Konkretne Vajnory vsak su sucastou riesenia NS MHD.
Lamacska brana neviem, ale urcite si tiez zasluzi riesenie.
Re #99676 Ike: Betonove schody, co je este horsie.
Re #99677 drink: Nepravda. Znizenie pohodlia schodami nema vplyv na dostupnost. Je to navyse standardne riesenie.
Re #99679 intony: MHD ale nie je ani luxusna limuzina ani specialny VIP servis. Je to verejna sluzba, ktora ma byt na patricnej kvalitativnej urovni a schody rozhodne patricnou standardnou urovnou su. Vsade. A ako sam priznavas, casto prave vhodny standard.
Re #99678 intony: Elektricka riesi relacie, ktore sa daku efektivnejsie zvladnut alternativne (busy, trolejbusy: Novy most, Saf. nam., Podhradie a Obchodna).
NS MHD riesi okrem Niv, Filialky a smeru na Trnavu aj Vajnory, Hlavnu stanicu a Lamac. Rychlejsie a efektivnejsie.
Trolejbusy, ktore by riesili vsetky pozadovane relacie vobec nemusia ist stredoivou osou a ani to nie je poziadavka ani navrh.
Re #99681 Jezo: Budu sa potrebovat dostat minimalne na ZST Petrzalka, kde bude medzinarodny terminal rychlovlakov a taktiez na pravobrezne centrum Petrzalky, ktore sa tiez planuje budovat. A nezabudaj aj na opacny smer. S rozvojom Petrzalky sa tato este viacej stane destinaciou ako je tomu uz dnes.
Nie som si isty co myslis, ale podielat by sa aj na prevadzke malo mesto, cize to je zrejme odpoved, ktoru si chcel pocut.
P.S. Jedna technicka otazka: co je pdf-to-doc konverzia?
Nesuhlasim s tvojimi zavermi. Pricinou zalostneho stavu diskusie je prave aj tebou neakceptovatelne spravanie kindermafianskych ucastnikov fora vyplyvajuci z ich osobnosti. Forum im len poskytuje kulisu a priestor pre ich realizaciu. Inak by sme sa mohli venovat prave konstruktivnej diskusii a nevybijat energiu...
Možno by naozaj stálo za pokus vytvoriť špeciálne diskusné fórum na tému NDS, aby sa toto Diskusné fórum sústavne nezahlcovalo jednou nikdy nekončiacou témou jednej skupiny užívateľov... ?
Ako vyriesi zeleznica Janikov Dvor - Dunaj dopravu do zapadnej casti? Ci mam to tak brat, ze cestujuci budu preferovat to, ze sa odvezu na predmestie a prestupia na smer na hlavny stanicu a tak sa dostanu do zapadnej casti Bratislavy? Este k tomu jenu vec. Na regionalnu dopravu ma rovnaky vplyv, ci sa cez petrzalku postavi zeleznica, alebo elektricka. Pochybujem, ze by vacsin ludi od Pezinka a Senca potrebovali cestovat dalej ako po Pristavnu ulicu.
A este otazka. V studii dopravnej obsluznosti BSK je na zeleznici od Pezinka v spicke uvazovany 15 min interval. Na zeleznici od Senca je uvazovany v spicke 30 min interval. Kto bude potom dotovat zvysne vlaky cez petrzalku? Teda polovicu suprav?
(Necital som zamer na tvojej stranke, lebo ma silne odradzuje ta pdf-to-doc konverzia, teda ak je to tam vysvetlene, tak staci toto poznamenat)
Sú štandardom, ale pre cestujúcich nepohodlné - viď. Trnavské mýto a Hodžovo, aj keď uznávam, že práve v týchto prípadoch je táto forma vhodná.
Na každú zastávku električky v Karlovej Vsi, okrem zastávky Karlova Ves v smere do Dúbravky je možné dostať sa úrovňovo. Ešte lepšie sú dostupné električkové zastávky v Rači, ktoré nevedú (vďakabohu) v stredovom páse.
Zatiaľ čo električka stredoosových petržalčanov dopraví ku Trafenej husi, pod Nový most, na Kamenné nám., do Karlovej Vsi, do Podhardia, na Obchodnú, na Hlavnú stanicu, na Račianske mýto, do Nového Mesta, na Vinohrady, do Rače,
(prí)mestský vlak stredoosových petržalčanov dopraví na Nivy, Pribinovu, Trnavské mýto, Slovany, Vinohrady/Predmestie, Svätý Jur, Pezinok, ostatné pri električke spomínané destinácie chýbajú a taktiež by neboli obslúžené zo stredovej osi Petržalky autobusmi a trolejbusmi, pretože doplnková doprava zväčša nepremáva súbežne s NDS MHD.
"A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak." - Ak by sme mali byť presní, tak to platí len v prípade, ak bude aj prístup na zastávku rovnaký. Ak bude zastávka v tuneli, zníži sa dostupnosť (aj keď ten rozdiel nebude veľký). Závisí to tiež od toho, či bude prístup do tunela z jednej, alebo z dvoch strán.
? ? ? ? ? ty si niekedy vysiel aj z Rovniankovej 14? ako fyzicky? kde v Karlovke su eskalatory????
na jednej strane pises ze je to standard (aj pri elinovej doprave) na druhej je elina barierova...
na jednej strane tvrdis ze elina by bola realizovana fusersky, no nepochybujes ze tvoj "NDS" by mal najnovsie technologie... heh presne nastruhane podla seba
1) Patronku a DNV do tvojich snov nemiesaj... nie som slepy, ale ten tvoj "NDS" by pri cestovani z petrzky do DNV ide strasne velkou obchadzkou, obchadza atraktivne miesta bez moznosti zastavit a celkovo sa mi zda nerentabilne a neefektivne a neatraktivne cestovat z DNV do Petrzalky cez Vinhorady...
2) Definuj buducu severojuznu rozvojovu oblast... rozvojove oblasti su hlavne zapad BA (Lamacska Brana) a vychod BA (Vajnory) - cize bude hlavny dopyt vo vychodo-zapadnom smere... to ze chcu v petrzalke postavit druhy breh dunaja a tam administrativne budovy, s tym tvoj "NDS" vela nema, skor by to riesila elina...
Nepravda. Eskalatory a mimourovnove pristupy su standardom. Mimochodom aj pre elektricku napr. v Karlovke.
Re #99672 Ike: Nepravda. "len" si tam vlozil teraz ty. Ja som si dovolil vyjadrit svoj odhad. Tebou pozadovane prepocty ti doda (mala by) technicko-ekonomicka studia.
Zla formulacia tvojej odpovede. Elektricka riesi hlavne CMO a styri radialy, absentuje riesenie buducej severojuznej rozvojovej oblasti.
Realizacia elektricky nevyriesi dopravu na Nivy, zatialco NS MHD vyriesi aj zapadne casti mesta tym, ze smerom ku Patronke a smerom na DNV budu moct ist aj vlaky a tym, ze sa uvolnia kapacity (aj busy aj financne) nehovoriac o doplnku k MHD. Naopak to neplati.
Re #99663 Martin Fundárek: Velmi spravne - a vyjde ti to tych cca 20% petrzalcanov v pesej dostupnosti. Ja som si dovolil tento zjednodusujuci model, lebo som sa chcel vyhnut hadke o umiestneni zastavok a stanic, ktore doteraz nie su presne stanovene a uvazuje sa o viacerych variantoch..
Nie je pravda, ze NS MHD obsluzi rovnaky pocet cestujucich ako elektricka. K NS MHD budu cestujuci ochotny aj doist, v pripade elektricky budu volit alternativu priameho spojenia. Dovod: rychlost spojenia a doprava do destinacie.
a neprotirecis si? vyhybas sa otazke tym, ze povies, ze rentabilnost moze riesit len "technicko-ekonomicka studia", ale nasledne v tom istom prispevku vynasas zavery ze je to urcite nerentabilne - ako vravia bratia cesi - kam vitr tam plast
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike