aby som nezabudol, rano chodilo z kratkej plynosy 95 po Safarikovom namesti vela ludi s ciernymi spinami po sebe. Bol to cierny maglajz, ktory ich oprskaval z okien (zvnutra samozrejme). Hamba DPB!
mój, ty sa radšej nezapieraj.
3. Som tiež poznal jednu Normu. To, že sa niečo zmestí do noriem je už potom ok ? Normy, ktoré nepoznáš, lebo inak by si podobne nedrístal neslúžia primárne k tomu, aby sa povedalo čo sa môže a čo nie ako sa mylne nazdávaš.
"OTAZKA: Ked bude elektricka obsluhovat len 20% (dobre, povedzme 30%) Petrzalcanov, kto alebo co bude obsluhovat ten zvysok?
Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?
ODPOVED: Zase len autobusmi. Tak naco potom staviame tu elektricku? "
Vôbec nechápem, načo tu riešite, aké veľké územia a koľko percent obyvateľov bude električka obsluhovať. Však "ľahké mestské súpravy" budú obsluhovať rovnako veľké územie. A taktiež bude treba doplnkovú dopravu nielen k tomuto systému, ale aj na ostatné smery. Hlavné rozdiely sú 2:
1. či bude tento systém trasovaný priamo do skutočného centra, alebo do nejakého kvázicentra (o ktorom si niektorí po pozretí reklamy na komplex Eurovea myslia, že bude toto tým hlavným a historické centrum bude úplne vyľudnené),
2. a či bude kompatibilný s iným dopravným systémom v rámci mesta, alebo radšej uprednostíme kompatibilitu s prímestskou a diaľkovou dopravou.
Keďže sa má jednať predovšetkým o riešenie mestskej dopravy, tak by som práve preto uprednostil systém, ktorý bude kompatibilný s iným systémom v rámci mesta - čiže električku.
A ako vyriešime dopravu do lokality Nív (nie Gagarinovej, nakoľko tú nerieši ani NS v železničnej podobe)? Predsa budeme mať prestupnú stanicu na Bosákovej. Kto bude potrebovať, môže tam z električky "preliezť" do vlaku. Prípadne môže využiť tiež linku 68, alebo prestup na linky 202 a 205 v (niekedy možno aj vybudovanom) terminále na Kamennom námestí.
Tak ako sám vravíš, si alik. Aj ja som laik. Občas sem napíšem na nejaké konkrétne situácie svoj názor. Ale keďže nie som odborník, tak si v kľude prečítam názory ostatných a nepresviedčam ich o tom, že jedine moje riešenie alebo môj názor je ten správny a nikto iný tomu nerozumie.
Problem je tu v tom ze ty sa nesnazis o SYSTEMOVE a KONCEPCNE riesenie, pretoze je v rozpore so zaujmami isteho nemenovaneho pofiderneho panelaku v Petrzke pretoza vy proste NEMOZETE mat po oknami tu zlu, skaredu, barierovu, koliznu elektricku co je radioaktivna a zabija psiky co Vam zdobia celu ulicu.
Nie, ty nehájiš záujmy tisícov obyvateľov. Ta hájiš záujmy niekoľkých desiatok ľudí, ktorí neboli schopní rozpoznať nebezpečenstvo madého moderného dynamického manipulátora.
Omyl. Mojim zaujmom je jedno i druhe.
Mojim a nasim zaujmom je ako systemove a koncepcne riesenie dopravy (aj pre nas - bol by som blby, keby som to nerobil aj v nas prospech) tak i vhodna urbanisticka kompozicia uzemia - nasho okolia.
Preto sa takymto projektom hovori aj dopravno-urbanisticke riesenie - lebo jedno bez druheho nejde.
Lenze ty mas zaujem o to aby ti popod okno nechodila fuj, zla, barierova, neesteticka, nebezpecna, radioaktivna, psyzabijajuca elektricka, nie zaujem o dopravu.
Počúvaj ma, ty maľas, už mám dosť tých tvojich účelových manipulácií:
1) špecifikuj, v čom je zlé dopravno - uurbanistické riešenie trate, ktorá ešte ani nie je naprojektovaná?
2) V čom bude trať bariérová?
3) V čom bude trať kolízna?
4) Odkiaľ máš údaje o nosných a tiažových dopravných prúdoch v horizonte 2015, 2020, 2030? Voláš sa v skutočnosti Sibylla Sláviková alebo si len na raňajky konzumoval exkrement kráľa Šalamúna.
5) TVOJ nds rieši spojenie Gagarinovou a VrakuňoU? A rieši aj spojenie s Ružinovom, Dolnými Honmi, Karlovou Vsou, Kramármi a Dúbravkou?
6) TVOJ nds bude mať akú pešiu dostupnosť?
e #99537 Marcelllooo, ty ale stále tuším zas netušíš, alebo necheš tušiť, že ja som za to, aby sa realizoval mestský vlak, teda severo-južná vetva NS cez Nivy na Predmestie (čo pokladám za perfektné spojenie),
ale aj električka do centrálnej oblasti s perspektívnym vytvorením podzemného okruhu cez Hlavnú stanicu alebo aspoň potiahnutím trate na Hodžovo nám, pre lepší prestup na linky na Kramáre, Hlavnú stanicu, Horský park (čo je pre obyvateľov stredovej tiež osi prínos)...
A nie, nepovedz, že to tak perspektívne nemôže byť, pretože už teraz sa nepostupuje podľa ÚP a nik nepovedal, že to tak byť nemôže a isto nebude. Vedenia miest sa totiž zvyknú obmieňať.
No, pravdou je ze ich HAJITE na ukor inych casti. Na ukor Petrzalcanov ale i Bratislavcanov.
Moj navrh znie: Postavte si sami plytky tunel a zaroven prestante ziadat riesenie od mesta, ktore sa teraz nemoze venovat inym (casto i dolezitejsim) veciam. Taky schopny domovnik (pardon, sefdomovnik) co precital stanovisko Vyskumneho ustavu domovnickeho, spolupracoval na vyvine systemu domovnickych elektronickych klucov (ktory sa potom cez stroj casu dostal niekolko rokov dozadu a rozsiril v podstate po celom svete), ma skusenosti s uzkym hrdlom, maticami, klincami, omietkou, stetcami a tak nadherne si vycistil ulicu od fetakov a nadherne sa mu dari pokracovat v projekte ozdoby ulice Rovniankova psymi hovnami a dokonca preukazal velke znalosti gramatiky na skuskach v plytkom tunelY urcite zabezpeci financovanie tejto "srandy".
Drviva vacsina ludi na tomto fore su laici - vratane mna. Spajat by nas mal zaujem o dopravu a riesenie dopravnych problemov, pripadne diskusia o nich. To som ocakaval pri prichode na toto forum a nadej ma stale neopustila.
Ano, diskusia na tomto fore sa vedie v destruktivnom tone ale nie z mojej viny. Ja sa snazim komunikovat slusne a na urovni. Budem v tom pokracovat nadalej.
A co sa tyka tvojich rad do mojho zivota, preskakal som toho dost a ja sam viem, ako mam svoj zivot viest a riadit.
Chachacha. Celkom rád by som videl porovnanie tvojho IQ so Soliderovým alebo zlošukovým. Myslím, že by si obsadil krásne tretie miesto, zatiaľ čo oni by hanebne pohoreli a boli predposlednom a predpredposlednom mieste.
Valec
"OTAZKA: Ked bude elektricka obsluhovat len 20% (dobre, povedzme 30%) Petrzalcanov, kto alebo co bude obsluhovat ten zvysok?
Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?
ODPOVED: Zase len autobusmi. Tak naco potom staviame tu elektricku? "
Vôbec nechápem, načo tu riešite, aké veľké územia a koľko percent obyvateľov bude električka obsluhovať. Však "ľahké mestské súpravy" budú obsluhovať rovnako veľké územie. A taktiež bude treba doplnkovú dopravu nielen k tomuto systému, ale aj na ostatné smery. Hlavné rozdiely sú 2:
1. či bude tento systém trasovaný priamo do skutočného centra, alebo do nejakého kvázicentra (o ktorom si niektorí po pozretí reklamy na komplex Eurovea myslia, že bude toto tým hlavným a historické centrum bude úplne vyľudnené),
2. a či bude kompatibilný s iným dopravným systémom v rámci mesta, alebo radšej uprednostíme kompatibilitu s prímestskou a diaľkovou dopravou.
Keďže sa má jednať predovšetkým o riešenie mestskej dopravy, tak by som práve preto uprednostil systém, ktorý bude kompatibilný s iným systémom v rámci mesta - čiže električku.
A ako vyriešime dopravu do lokality Nív (nie Gagarinovej, nakoľko tú nerieši ani NS v železničnej podobe)? Predsa budeme mať prestupnú stanicu na Bosákovej. Kto bude potrebovať, môže tam z električky "preliezť" do vlaku. Prípadne môže využiť tiež linku 68, alebo prestup na linky 202 a 205 v (niekedy možno aj vybudovanom) terminále na Kamennom námestí.