Reply on: linda69 #98040:
Prečo by ľudia nechceli tunel? To len p. Slávik stavia otázku tak, že buď súčasná povrchová električka s úrovňovými kríženiami (a preto pomalá a nespoľahlivá), alebo moderný vlak v tuneli. Niet najmenšieho dôvodu, prečo by v tuneli nemohla premávať moderná a rýchla električka, v lepšom intervale ako vlak a lepšie obsluhujúca územie Bratislavy.Ďalším bludom, ktorý pán Slávik hlása, je, že existuje nejaký NS MHD ako alternatíva k električke, alebo lepšie povedané, ako negácia električky. Ale NS je len pojem, napĺňa ho konkrétne použité riešenie. V niektorých mestách sú nosným systémom autobusy, inde trolejbusy, zasa inde električky, či metro. Nemožno teda hovoriť o „električkách, metre a NS MHD“, ale len a len o „NS MHD na báze ... (metra, električiek, autobusov)“.
Martin Fundárek
Poslancom odporúčam
http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff6f5f02926292333ef392b2e212c23
ako cenný zdroj podnetných nápadov. Grr.
Ale inak bacha, sú prípady, že lodná doprava je súčasťou ID, alebo dokonca MHD. Okrem kômp v Prahe, o ktorých tu už bola reč, majú lodnú dopravu napríklad v Brne - loď na „Prígli“ síce nie je tarifne integrovaná, ale dopravu zabezpečuje DPMB. A v Prahe, keď bola výluka tunelu pod Vyšehradom, električky v smere od Braníka premávali len po Podolskú vodáreň (úsek bol bez napojenia na ostatnú sieť) a na Výtoň prepravovala ľudí náhradná lodná doprava.