Ak si si nevsimol to ty tu pouzivas odborne vyrazy aby ti niekto uveril ze si odbornik aj ked si len demagog siriaci sprostosti. Tot vsjo na absurdity viac reagovat nebudem.
No vidis, ze ani vysokoskolske studium ta nenauci vsetko a zdaleka ti nezklada opravnenie k arogantnej povyseneckosti, lebo sa ti nakoniec stane taketo nieco, ze ta nieco bude ucit dopravny laik... Odbornik sa uci cely zivot... ?
No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...
Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.
"Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani."
Tak ťa ako veľkého odborníka poprosím pojem "dopravná matica" vysvetliť. Nakoľko ani počas 5 ročného štúdia na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite som sa v odbornej literatúre s týmto pojmom nestretol.
Samozrejme... ze je, do masin inu ine V ako do elin ? Dalo by sa to riesit trebars napajanim z tretej kolajnice a po vstupe do LEN elektickovej trate , by presla elina na pantograf/zberac na streche. Problem je a bude rozchod, nekompatibilita vymen, kolajnic a v neposlednom rade navestidla a predpis , co by to riadil ..ten by bol asi dlhsi nez stol, na ktorom sa taka blbost ako dual-premavka zrodila ?
Velmi spravne si to teraz pomenoval. Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani.
A miesto toho, aby si sa o to trosku zaujimal a aspon z casti sa nieco naucil, zacal si sa prejavovat tak, ako si prejavoval aby si vyzeral cool pred ostatnymi. Myslel si si, ze zosmiesnovanim ukazes aky si cool a mna zhodis.
Vypalilo to vsak presne naopak. Nielen v tvojom pripade.
Re #98628 enumaelish: Ano, je tam cely rad technickych problemov. Problemy su vsak na to, aby sa riesili.
a neviem aj či neni rozdiel v napájaní medzi električkami a vlakmi, aké je u elín neviem. Určite je tam oveľa viac technických detailov, ktoré ako jednotlivé zdanlivo nezavážia no keď sa nakopia, môžu obrátiť dobrý úmyel kombinovanej obsluhy trate na nočnú moru cestujúcich, ktorí by si v duchu hovorili, že radšej by cestovali do smrti v Petržke busmi, alebo trolejbusmi.
Nielenze by museli mat rozchod 1435 mm, este by museli mat aj profil koleso/kolajnica zhodny so zeleznicnym. To je dolezite. Lebo napriklad prazske elektricky maju 1435 mm rozchod, ale na zeleznicnej trati by sa aj tak vykolajili.
Dopravna matica tam zaujima take miesto ze zuzuje centralny komponent na uzke hrdlo nasledkom coho treba zrusit linku 99 a elektricka nemoze byt nosny system.
HA! A uz som rovnaky odbornik ako ty! (rozumej pouzivam odborne vyrazy bez toho aby som sa do toho vyznal, len aby som vyzeral cool).
Nie, nedopovies to za mna. Za mna budem hovorit vyhradne ja sam.
A kedze si ignoroval co som ti odpovedal, uvediem len citaciu:
"Trasa je dana a v oboch rieseniach je v podstate identicka. Nehovorime vsak o trase v Petrzalke, ale o dopravnom rieseni pozemna elektricka (ktoru navrhuje mesto ako docasny variant na 3 roky) verzus NS MHD v plytkom tuneli." - a dane riesenia sa lisia vo vsetkych kriteriach.
Re #98573 Emo: Ano. osobna zodpovednost je na pleciach presne tohoto cloveka, ci clovekov.
Nuz preto, ze ziaden NS MHD zatial nemame a ani dalsich minimalne 5 rokov mat nebudeme. Vacsinu dna je poloprazdna (lebo nesaturuje dopravne potreby ludi) a de facto sluzi len na presun z/do Kopcanov...
Re #98575 S499.1023: Su to zakony c. 24/2006 Z.z. a 50/1976 Zb.
Pesia dostupnost bude, samozrejme, rovnaka. To vsak uz neplati pre preferenciu a atraktivitu jedneho alebo druheho riesenia (a teda povedzme aj ochote dochadzat k NS MHD ale nie k elektricke).
Re #98587 S499.1023: Takze znovu ta ziadam, vzhladom k tvojmu samozvanemu sebadeklarovaniu za odbornika, aby si svoju odbornost preukazal svojim vzdelanim a odbornou praxou.
Zaroven vysvetli vyznam dopravneho modelovania v dopravnoinzinierskej praxi a metody ich uplatnovania. Aky miesto v tom zaujima dopravna matica?
Listok mozes pouzit len na (v tomto pripade) 30 minut od oznacenia. T.j. pokial si ho oznacis o 12.02 tak s nim mozes bez obmedzenia cestovat a prestupovat do 12.32. V pripade ze cestu ukoncis skor (a uz dalej necestujes), zvysny cas uz vyuzit nemozes.
Dodam ze 30-minutovy listok plati cez vikendy a sviatky az 45 minut.
je to jednorazovy listok na jednu cestu s moznostou prestupovania v ramci platnosti listka. ak v jednom spoji cestujes 20 min. a ak za tych zvysnych 10 minut stihnes prestupit a dopravit sa dalsim spojom do ciela, tak listok stale plati. pouzitie na nejaku inu cestu nie je mozne. platnost listka je 30 minut (cez vikend 45 min) od oznacenia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk