zabudli ti tu napisat este detail... pokial cestujes BEZ PRESTUPU... a v CP je napisane ze cesta ma trvat 28 minut a cvaknes si 30 minutovy listok, ale autobus skysne v zapche na 2h a chyti ta revizor... tak potom ti revizor nic nemoze... pri bezprestupovych jazdach sa nemusis stresovat...
pri prestupe to uz nefunguje, lebo revizor nema ako zistit kolko cestujes a ktory spoj sa ako zdrzal
Ak si si nevsimol to ty tu pouzivas odborne vyrazy aby ti niekto uveril ze si odbornik aj ked si len demagog siriaci sprostosti. Tot vsjo na absurdity viac reagovat nebudem.
No vidis, ze ani vysokoskolske studium ta nenauci vsetko a zdaleka ti nezklada opravnenie k arogantnej povyseneckosti, lebo sa ti nakoniec stane taketo nieco, ze ta nieco bude ucit dopravny laik... Odbornik sa uci cely zivot... ?
No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...
Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.
"Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani."
Tak ťa ako veľkého odborníka poprosím pojem "dopravná matica" vysvetliť. Nakoľko ani počas 5 ročného štúdia na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite som sa v odbornej literatúre s týmto pojmom nestretol.
Samozrejme... ze je, do masin inu ine V ako do elin ? Dalo by sa to riesit trebars napajanim z tretej kolajnice a po vstupe do LEN elektickovej trate , by presla elina na pantograf/zberac na streche. Problem je a bude rozchod, nekompatibilita vymen, kolajnic a v neposlednom rade navestidla a predpis , co by to riadil ..ten by bol asi dlhsi nez stol, na ktorom sa taka blbost ako dual-premavka zrodila ?
Velmi spravne si to teraz pomenoval. Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani.
A miesto toho, aby si sa o to trosku zaujimal a aspon z casti sa nieco naucil, zacal si sa prejavovat tak, ako si prejavoval aby si vyzeral cool pred ostatnymi. Myslel si si, ze zosmiesnovanim ukazes aky si cool a mna zhodis.
Vypalilo to vsak presne naopak. Nielen v tvojom pripade.
Re #98628 enumaelish: Ano, je tam cely rad technickych problemov. Problemy su vsak na to, aby sa riesili.
a neviem aj či neni rozdiel v napájaní medzi električkami a vlakmi, aké je u elín neviem. Určite je tam oveľa viac technických detailov, ktoré ako jednotlivé zdanlivo nezavážia no keď sa nakopia, môžu obrátiť dobrý úmyel kombinovanej obsluhy trate na nočnú moru cestujúcich, ktorí by si v duchu hovorili, že radšej by cestovali do smrti v Petržke busmi, alebo trolejbusmi.
Nielenze by museli mat rozchod 1435 mm, este by museli mat aj profil koleso/kolajnica zhodny so zeleznicnym. To je dolezite. Lebo napriklad prazske elektricky maju 1435 mm rozchod, ale na zeleznicnej trati by sa aj tak vykolajili.
Dopravna matica tam zaujima take miesto ze zuzuje centralny komponent na uzke hrdlo nasledkom coho treba zrusit linku 99 a elektricka nemoze byt nosny system.
HA! A uz som rovnaky odbornik ako ty! (rozumej pouzivam odborne vyrazy bez toho aby som sa do toho vyznal, len aby som vyzeral cool).
enumaelish