ok, ked mi povies ty tvoju kvalifikaciu a prax ako "koordinatora", tak ja ti poviem moju ? ked tak tuzis aby som zacal, tak zacnem...
ja niesom substitucia hodnotenia akreditacnej komisie (fiiiha ty ale poznas cudzich vyrazov, "substitucia" a "irelevantna", dobryyyy si), ale poznam vysokoskolske prostredie na slovensku, a viem ake skoly ake kvality dosahuju a ze "akreditacna komisia" je banda sasov, slepcov a ignorantov... poznam VS prostredie aj z toho, ze osobne mi bola ponukana docentura len tak ("nie je problem..."), len za to ze budem ucit na jednej strednej skole pre sestricky, honosne sa nazyvajucej "univerzita" ?
Zacne teda podla tvoje etikety, mam titul MUDr. z Lekarskej Fakulty Univerzity Komenskeho v Bratislave, v casoch mojho studia to este bola ako-tak akceptovatelna uroven studia, dnes sa za svoju alma mater HANBIM!!! nemyslis si ze viem kydat len na EU a FM, s LF to nie je dnes o nic lepsie, cele vysoke skolstvo na Slovensku je katastrofa
to akože nastúpim do vozu, pošlem sms, hneď za mnou príde revízor, ale až o dve minúty dostanem potvrdzujúcu správu? či tú sms mám poslať pre istotu ešte 2 minúty pred príchodom busu podľa CP a ten potom vynechá...? ?
Re #97969 Marcelllooo:
teraz si mi dal ďalší dôkaz o odbornoti, keď človek odborne podkutý, ktorý stále píše v 6. páde tunelY ani nevie, že cez Dolnozemskú, okolo Auparku a ani na Zochovej (príklady plotov a ich prekonávania, ktoré som spomínal) VôBEC nie je električková trať. Napr. Kapucínskej čo Obchodnej je a rozdeľuje to Staré mesto? A samozrejme trať Šafko - SNP ho delí už na štvrtiny, však? ?
"aby bola trat v celej dlzke stredom Petrzalky vedena v tuneli pod terenom... " trochu uvažuj - 1/čo je dlhodobo nákladnejšie - pravidelne udržiavať tunel alebo povrchovú trať 2/ ľudia budú pri nastupovaní/vystupovaní skôr využívať niečo, čo je na povrchu, ako pod zemou, 3/ toto je ten tvoj polozapustený variant? či plytký tunel?
A aby sme si ujazsnili pojmy a dojmy: "tunel"=...PODZEMNÁ stavba, ktorou prechádza cestná komunikácia...
Re #97972 Marcelllooo:
Zástanca teórie "do roku 2020 vydržia obsluhovať Pe aj busy" ide ťahať krížom cez celú Pe troleje, to je akože miestotvornejší prvok?
Načo ťaháš troleje z Ovsišťa cez Dolnozemskú na Antolskú? Po ceste bude 0 zastávok, keďže sa tam nič nenachádza... Prečo potom nie rovno cez Dolnozemskú až do Rusoviec(Čunova?)? A z Vyšehradskej po +/- trati 93ky ísť tbusmi? Po Novom moste? Navyše keď kapacita kĺbového tbusu 25tr (133) je nižšia ako 15m Solarisu (146)... a aj 15tr má iba o päť miest viac ako SU ? A ešte drôty aj po trase Dostihová dráha - Kutlíkova... Keď má niekde premávať tbus, tak by podľa mňa mal obsluhovať obývané územie...
A keď už sa montujeme aj do tbusov, tak úspechom bude na začiatok aspoň tbus Apollo - Ovsište, kde je snáď aj vhodné obratisko, v prípade, že cez Muchovo + okolie pôjde elina, ktorá sa na Šafku NAPOJÍ na existujúcu mestskú sieť... A nie pseudovlak, ktorým sa človek dostane na filiálku a bude musieť vyfárať spod zeme, aby mohol ísť ďalej...
Bohuzial tu nejde celkom len o peniaze. Pokial sa postavi tunel Ten-T17 (a to v poslednom obdobi zazneli hlasy ze taka stavba vzhladom na jej predpokladane vytazenie je zbytocne draha), tak nedokaze poskytnut taku kapacitu ako elektricka napojena na mestsku siet. Dovodom je, ze v tuneli budu jazdit aj rychliky a nakladne vlaky (ostatne to je dovod, preco EU vlastne chce tunel dotovat) a tak sa nebude dat zabezpecit nejaky rozumnejsi interval. Pokial ludom v Petrzalke, ktori doteraz mali linky 95 a 93 v takom intervale aky maju teraz nahradite busy vlakovymi supravami co budu jazdit raz za pol hodinu a budu pustat rychliky atd, tak sa vam na to vy... Preto idealnym systemom by bolo prevadzkovanie elektricky napojenej na sucasnu siet a ako doplnok napr. vlakove supravy ako "S-Bahn" do tunela, ktore by tvorili nejake dieselelektricke jednotky na styl potkanov rady 840. Do toho ak by sa zaradila trolejbusovo-autobusova doplnkova doprava (trolejbusmi hlavne vetvy, autobusmi pripoje do vzdialenejsich casti ako rusovce atd, pripadne tam, kam je elektricka zbytocna + vykrytie zahustenia spojov pocas spicky), mozeme mat uzasnu dopravu v Petrzalke, kde bude aj v pripade nudze viac alternativ + bude doprava ekologicka a moderna.
Pri porovnávaní nesmieme zabudnúť na peniaze! Vyhadzovanie peňazí na zlé projekty (jedno či sú z EU, BSK, BA..) poškodzuje záujmy väčšiny občanov Bratislavy. Podzemná železnica nikdy nebude lacnejšia ako pozemná električka.
Napriek tomu, že ide o lacnejšie riešenie, čas, za ktorý sa cestujúci dostane z Rovniakovej na väčšinu "najpopulárnejších" cieľov v meste (centrum, hlavná stanica, Kramáre, Dúbravka...) je pre povrchovú električku lepší ako pre podzemnicu.
Moc presvedcive mi to nepripada, napriklad z CMO (centrum) sa snazi mesto vyhnat busy aj trolejbusy a nechavat tam len elektricky. Su viac friendly oproti gumokolom. Ale dobre, porovnajte pocty priamych spojeni a jazdne doby vasho variantu s elektrickovym a potom sa uvidi. Ale toho centra mi bude luto, ze mi tam nic nepojde, resp len po okraj.
Minimalne to, ze bude stat v kazdej zapche a to, ze cesty v Petrzalke su skor vysledkom masturbacie architektov nez nieco po com sa ma rychlo prepravit vacsie mnozstvo cestujucich.
Proti trolejbusu ako doplnkovej doprave nemam najmensiu pripomienku, ale trolejbusy kapacitne nikdy nebudu moct konkurovat systemu ako je elektricka. Resp. aspon nie v tak velkom meste ako je Bratislava. Mam ale dojem ze sa tu nediskutuje o doplnkovej doprave ale o nosnom systeme.
Suhlasim, riesme aj juh Petrzalky. Systemovo, koncepcne a s ohladom aj na ine casti Petrzalky (a nie na ich ukor).
BTW, co je zle na subsysteme, ktory sa napaja na krizovatke Kosicka-Prievozska na existujucu trolejbudovu siet (bars aj vo vsetkych smerovh), prejde cez most Apollo, dalej po Dolnozemskej - Ovsistske namestie, nemocnica Antolska - Jasovska - Vysehradska - Budatinska - Panonska - Novy most - Hodzovo namestie a znovunapojenie na trolejbusovu siet... Ked este urobime stredom jednu os z Dolnozemskej - Ovsistke nam - Kutlikova - Panonska, tak Petrzalku vieme krasne zokruhovat a napojit na celomestsky system...
Toho som sa prave obaval, ze niekto zacne presadzovat pre Petrzalku bud uplne novy subsystem, alebo taky subsystem, ktory chodi len do tebou spominanych lokalit (Kramare, Koliba, Dolne hony, Lamac). Druhy problem je, ze sa zas riesenie oddaluje. Byvam na juhu petrzalky a vsetko je tu roky len take provizorne, rozbite zastavky, cesty. Donedavna neboli ani pristresky. Aspon dane by nam mohli znizit, ked na nas tak setria.
By ma zaujimalo ako mozete nacierno odstavit autobus vo vozovni bez akehokolvek povolenia. Samozrejme SD11 tam bola odstavena s plnym vedomim vtedajsieho veduceho elektrickovej prevadzky v Krasnanoch. Kedze stala pred elektrickovymi dielnami, myslim ze niet co riesit.
Tabulu sme dostali od pracovnika DPB, by ma ale zaujimalo, kde sa tabule archivuju. Resp. by ma mozno zaujimalo v koho zbierke tabula chybala, kedze si dovolil nas obvinit, ze bola "zmiznuta". A k tej zhnitej SD11 a famam okolo toho ze putovala do srotu. Ano, vozidlo bolo pocas rekonstrukcie presunute do jamy na juraku, kedze isti dobrodinci nedokazali prekusnut, ze stoji v Krasnanoch a ze by sa tam v zime "pluh neotocil", ktory sa tam mimochodom celu zimu ani neotocil a na mieste kde stala SD11 bola kopa snehu. V sucasnosti je ale autobus s rokom vyroby 1968 a vyrobnym cislom 009 uz na lakovani a dokoncuje sa jeho GO. Tak ze asi nebola tak zhnita ako napr. SM11, o ktorej je ale ticho.
Je mi uz jedno co sa hadze na klub, aj tak zanikol, ale tieto popisky aj napriek mojim urgenciam, ze nie su pravdive, nezmizli...
Myslim ze co sa tyka zachovavania cennych vozidiel, mali by sme tahat za jeden povraz a nie si hadzat polena pod nohy za to, pre aku stranku pracujeme. ?
Velmi spravne. Ludia behali cez cestu a elektrickovu trat. A aby to nerobili tak hadaj co - postavili tam fyzicku barieru. A hadaj este co - aby ludia barieru neprekonali (ako prave tebou zmiene priklady) preste tam chcu dat betonovu ochrannu stenu... Vravim: nastudovat investicny zamer.
Ty si mi dal dalsi dokaz, ze drviva vacsina tu pritomnych nema ani zbeznu predstavu o tom co sa v Petrzalke planuje realizovat. Nema o tom ani sajnu.
Re #97966 drome: Ovplyvnovanie sa realne deje. Nejdem do podrobnosti, len v skratke: V novembri 2006 sme kompetentnych upozornili na vhodnost zdruzenej investicie so ZSR - januar 2007 je podpisane memorandum o zdruzenej investicii. Presadzujeme plytky tunel, uznesenie miestneho zastupitelstva v Petrzalke konstatuje, ze je treba zdruzenu investiciu a ze mestska cast Petrzalka zasadne nesuhlasi s povrchovym variantom a ziada aby bola trat v celej dlzke stredom Petrzalky vedena v tuneli pod terenom...
Nepisem to tu preto, aby som sa prsil a ukazoval aky sme mi frajeri, ale aby som poukazal na skutocnost, ze odborna diskusia sa vedie uplne inym sposobom a na uplne inej urovni. A ze sa zosuladuju zaujmy dotknutych vlastnikov a verejneho zaujmu.
Suhlasim s tym, ze aj laici mozu mat dobre napady a sam som v doprave laikom. Preto som sa spojil s odbornikmi, ktorych som tu uz menoval. Ale prave preto, ze aj laici mozu mat dobre napady, a preto ze prave od nadsencov do dopravy som ocakaval podnetne impulzy pre rozmyslanie, prisiel som na toto forum s cielom dozvediet sa viac a konstruktivne diskutovat. (Aka je okvalita odozvy sa mozes presvedcit sam a sam si ju spravne komentoval.)
Ale chcem ta este upozornit, ze dopravne studie vypracuvaju odborne sposobile osoby s odbornou praxou (zo zakona). Ale laik tiez moze k studii prispiet - podnetnymi napadmi a impulzami, ktore odbornik rozvedie do dosledkov a overi a pripadne zapracuje ich. O to sa cely cas snazime. Davat impulzy dotknutych vlastnikov, aby boli odbornikmi do projektu zapracovane.
K2 neviem, ale u T3 a T6 nevidim problem... na rychlodrahe v kosiciach sa bezne s T3 jazdievalo 70-75 km/hod. A pri tej hustej sieti zastavok i tak nedosiahnes vyssiu rychlost. Okrem toho by bolo trochu nefer aby z penazi danovych poplatnikov boli jazdili v petrzalke len NP vozidla a inde aj normalnopodlazne. Zober si len linku c. 12 a karlovu ves... su ludia co jazdia napr. L9 a tak by sa NP vozu nikdy nedozili...
Vcera sa Zahradnik dusoval v Tv BA, ze do pol roka spustia testovaciu prevadzku predaja cestovneho listku cez SMS (elektricenku este asi nie), bude stacit poslat na cislo, ktore bude propagovane na vsetkych zastavkach, SMS spravu a do 2 minut pride, z centra odpoved, vo forme potvrdenia a kodu a tymto sa bude moct cestujuci preukazat revizorom ? Co sa tyka kupovania listkov u vodica, to sa robit nebude, lebo muselo by 98% cestujucich cakat na 2% cestujucich, co by si kupovali listok u vodica a zdrzovali ho a musel by mat mince atd. (o tom, ze sa to da robit jednoduchsie sa tu uz popisalo dost).
Pevne dufam, ze projekt so SMS nechcipne, ako mobil parking ?
No ja neviem prečítal som si v podstate celú diskusiu a tak som si povedal,že prihodím nejaké písmenko.Nemyslím si,že jedna skupina ľudí z ohraničeného územia bude mať možnosť (myslím reálnu) výrazne ovplyvniť projekt električkovej dopravy v Petržalke.Potom by to bola húsenková dráha.Nepochybujem o tvojej erudovanosti a vzdelaní,ale nezabúdaj na to,že niekedy aj "laici" vedia byť lepšími odborníkmi ako "študovaní".Už len možno tým,že sa v danej problematike pohybujú dlhšie,majú to "omakané" ako sa hovorí.Žiadna,ani tá sebelepšia štúdia,nedokáže nahradiť prax.Aj keď pochopiteľne je potrebná.Ide iba o to zvoliť najlepší variant.V tom sa asi zhodneme všetci.Len nechápem prečo potom nediskutujeme vecne a neriešime problém,ale sa tu osočujeme a dokazujeme si,kto je väčší odborník.Toto je diskusné fórum a nie vedecké sympózium.
drink
Napriek tomu, že ide o lacnejšie riešenie, čas, za ktorý sa cestujúci dostane z Rovniakovej na väčšinu "najpopulárnejších" cieľov v meste (centrum, hlavná stanica, Kramáre, Dúbravka...) je pre povrchovú električku lepší ako pre podzemnicu.