riko:
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod ). Takze sa mame na co tesit.
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod ). Takze sa mame na co tesit.
Z
Ad:busmechanik,d3k0,COLOR
Dakujem
Ad:Zolo
Nechcem zavádzať, iba tlmočím Je to pár mojich poznatkov a názory zopár busvodičov Ak máš nejaké "dobré info",budem veľmi rada
Všeobecne:
He, ja som dokonca zažila štúdiu, ktorá mala byť na princípe plynových bômb na streche a naftovej nádrže na obvyklom mieste, s prepínačom vovnútri, kde sa mal naftový pohon používať na prevádzku na periférii a plynový po centre mesta Hmmm..neviem si realizáciu dosť dobre predstaviť-mohlo to v praxi fungovať? A ak áno, aký druh plynu sa na to mal používať-CNG asi nie...hmmm...
Inak, už mám odpoveď na svoju otázku-včera mi spred nosa odchádzala 2601/74, takže som si vypočula CELÝ rozjazd a ubezpečila som sa, že prevodovka ostala automatická