Tak, aby si nebol raz prekvapený, ak ťa bude kontrolovať revízor ZSSK (áno, aj takí sú) a budeš musieť k doplatku do celého lístka ešte 800 Sk pokuty vycálovať. Keďže podľa prepravného poriadku platí:
Článok 3. ZĽAVA CESTOVNÉHO PRE ŽIAKOV A ŠTUDENTOV ŠKÔL
Rozsah nároku
3.1 Zľavnené cestovné pre žiakov a študentov sa poskytuje:
b) študentom vysokých škôl a fakúlt podľa osobitného predpisu (Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v dennej forme štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa,
Zľava sa nepriznáva po získaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa ani v prípade, ak žiadateľ ešte nedosiahol vek 26 rokov.
3.2 Zľavnené cestovné sa poskytuje počas školského roka žiakom a študentom najdlhšie do dovŕšenia 26. roku veku.
3.3 Za školu sa považuje každé vzdelávacie zariadenie registrované rozhodnutím MŠ SR, kde je vyučovanie pre žiaka upravené tak, že sa žiak zúčastňuje vyučovania aspoň 3 mesiace najmenej vo dvoch vyučovacích dňoch a ak je vyučovací čas aspoň 12 vyučovacích hodín týždenne.
3.4 Na uplatnenie zľavneného cestovného pre žiakov a študentov sa používa overený žiacky preukaz vydaný na príslušný školský rok, resp. aktivovaná BČK.
3.7 Dopravca vystaví preukaz na základe riadne vyplnenej a školou potvrdenej Žiadanky na vydanie Preukazu na zľavu cestovného (ďalej „Žiadanka“), preukazu totožnosti, aktuálnej a nepoužitej fotografie žiadateľa ako na občiansky preukaz. BČK vydáva príslušná škola a držiteľ si ju aktivuje na školskom termináli podľa stanovených podmienok. Na overenie dokladov v cudzom jazyku (okrem českého jazyka alebo ak Žiadanka je potvrdená priamo školou) je študent povinný predložiť ich úradný preklad.
Takže ZSSK poskytuje zľavu na základe Žiackeho preukazu, ktorý ti vydajú po vypísaní tlačiva a s potvrdením zo školy, alebo na základe Bezkontaktnej čipovej karty aktivovanej na školskom terminály. Čiže o ISIC sa nikde v tarife ani len nehovorí. By ma teda strašne zaujímalo, kde a ako si si tú plastovú kartičku s magnetickým pružkom aktivoval.
To že ti tú kartu sprievodcovia akceptujú je len ich neznalosť, nakoľko značná časť sprievodcov má problém rozoznať čipovú ISIC kartu vydanú školou od tej plastovej z CKM. Každopádne sprievodca je povinný skontrolovať jej platnosť na čítacom zariadení a v prípade, že nie je aktivovaná je povinný vybrať od teba doplatok do celého lístka. Čiže Akurát si teraz svojím vyjadrením o cvičených opicach zo seba urobil pekného vola.
Tak som si s niekym ICQckoval ohladom dopravy a vzisla z toho taka otazka: Ze preco chcem, aby stredom Petrzalky jazdili nakladne vlaky a rychliky tahane laminatkou ci fenom... Nuz, skoro mi vypadli oci z jamiek, keby neboli obrastene sadlom... ?
Na tej trati, co hovorim, ze pojde v plytkom tunely sa neuvazuje s klasickymi vlakmi, ale s lahkymi mestskymi supravami ekvivalentnymi modernym elektrickam... Ta suprava bude technicky elektricka...
To len, aby sme si uvedomili o com hovorime, lebo uz o tom zacinam pochybovat...
ja si myslim, ze tam, kde Jantarova nie je dnes netreba ju ani potom. Jedna sa len o usek Vlastenecke nam - Technopol. Tento usek sa lahko prejde po Rusoveckej cez nam. Hraniciarov Starhradskej, Kutlikovej spat na Jantarovu.
Mal by to byt aj podla mna dvojpruh s tym, ze by to nebola suvisla linia, ale by v cca 500 metrovych intervaloch krizovala trat eliny v pripade povrchoveho variantu, resp. inu komunikaciu v pripade plytkeho tunela. Fungovalo by to ako retarder a ukludnovalo by to dopravu, navyse by to demotivovalo, aby sa z toho stala tranzitna komunikacia.
MOJ VZTAH K STVORPRUHU: Tam kde neni uz dnes Jantarova (Vlastenecke - Technopol), netreba ju ani neskor. Finta je v tom, ze stvorpruh sa bude budovat len vtedy, ked sa bude budovat povrchova elina paralelne s nou. Ak elina nebude, alebo bude v plytkom tunely, nemoze byt cesta... Tot vsjo... ?
- hluk: samozrejme, ze u nadzemnej eliny je hluk vacsi ako u tej v plytkom tunely. Plytky tunel je al zvukovou izolaciou. Ludia, ktori ziju v blizkosti pozemnych elektriciek su vystaveny zvysenemu hluku a z toho prameniacemu zatazeniu.
- barierovost: preto ja nehovorim ani o pozmenom ani o polozapustenom variante ale o tzv. plytkom tunely. PLytky tunel je bezbarierove a navyse esteticke riesenie, nakolko teren je parkovo upraveny. Si si ist ze nie ja o voze a ty o koze?
- skor ci je lepsia skodovka (bars aj nova oktavka) alebo medved. nie je to vsak jedine kriterium, samozrejme. v pripade BA som vsak podozrievavy, ze by zopsuli aj to, co sa da urobit dobre.
- na ukor tej zelen, ktora bude nad elektrickovou tratou v pripade plytkeho tunela. Nehovoriac o tom, ze na streche plytkeho tunela nie je mozne viest dalsiu komunikaciu.
- stare mesto=uzke hrdlo: to je problem elektrickoveho riesenia, ze brzdi tranzit a blokuje ine linky ako aj ine druhy dorpavy.
"..okrem...elektricky budovat este aj stvropruh paralelne s nou?" - Tu by sme možno našli spoločnú reč. Ja si myslím, že štvorpruh netreba, stačí "dopravne ukľudnený" dvojpruh. Vzhľadom na to, že štvorpruh je podstatne väčšia bariéra ako električka, očakával by som, že proti štvorpruhu budeš bojovať urputnejšie, ako proti električke. Z toho, že nebojuješ, som sa domnieval, že jazdíš autom. Ak to tak nie je, beriem späť, ? ale Tvoj "vzťah" k štvorpuhu by si mohol vysvetliť.
este by som dodal ze oficialne by si mal mat aj vsetok soft v compe legalne, kupovat si DVDcka a CDcka a nestahovat MP3/filmy, chodit len cez prechod pre chodcov a dalsich milion veci ktore su mi volne tak ako vacsine ludi
Jasne, neni za co, to je samozrejme a slusne...
- Principialne je z pohladu hlucnosti jedno, ci je v tunely elektricka a ci ina suprava. Ak by to bolo jedinym kriteriom, tak samozrejme medzi nimi az taky rozdiel nie je. Otazka vsak smerovala k dovodom, preco vadi nadzemka a presadzujem podzemku.
Co sa tyka elektricka a 93. Bohuzial, elektricka nebude riesit to, co 93-ka, lebo v Petrzalke je jej trat viac nez v 10-minutovej pesej (ne)dostupnosti skoro v celej trati....
- Ale iste, ze NS MHD poriesi dopravny problem len pre istu cast populacie, ale priznajme si ze pre velky a dost podstatny podiel. Nikto ale netvrdi, ze ma riesit vsetko. Je to len jeden subsystem.
- Nemam chut riesit byvaleho namestnika, to som povedal len ako priklad. Preco to nerobil on neviem (mozno aj robil cez nejake eserocky), najskor preto, ze nebol jediny, co sa chcel nabalit...
- Uznesenie domovej schodze, ktore je pravnym aktom a v mene vsetkych vlastnikov daneho domu. Ucast ale vzdy bola vysoko nadpolovicna.
- Tak to bude znasat VUC. To je z uzivatelskeho hladiska az sekundarne ak nie tercialne. Ked mesto na to nema, nech to neprevadzkuje, ale nech urobi aspon podmienky na to, aby to prevadzkoval niekto iny, ked na to ma a chce to. A ZSSK to napr. zatial chcu...
- pokial viem, mas podlozie, co je upravenie lozko, na ktorom je zeleznicny zvrsok skladajuci sa z viacerych vrstiev strku na com su polozene podvaly a na nich kolajnice. Ale mozem sa mylit.
Vzdelanim som aplikovany matematik a ekonom-manazer, povolanim som projektovy manazer...
vies viac verim sprievodcom u ktorych som sa na to svojho casu informoval nez kravam v pokladniach ZSSK, predsa len sprievodca ma urcite vyssiu inteligenciu nez tie telata ktore posadia za pokladnu, kde moze robit kazda cvicena opica
Vlastnim taku istu a na stanici mi bolo povedane ze ju neakceptuju. To ze nejaky sprievodca sa rozhodne ze ju akceptuje je jeho vec, oficialne uznavana nie je a kludne ti to mozu uznat ze cestujes so zlavnenym listkom bez naroku na zlavu.
LOL mna nejaka tvoja teoria z ich webu nezaujima, ja cestujem s 50% zlavou na ISIC a ziadny sprievodca s tym nikdy nemal problem, takze tie teoreticke rozpravky rozpravaj niekomu kto s tym nema skusenost
Ono je to inak dost blbost. Lebo pokial dopravca poskytuje studentom zlavu nevidim dovod aby ju neposkytol na zaklade ISICu, ktory je jasny dokaz toho ze clovek studentom je - myslim ze aj ochrannych znamok ma dost.. akurat si studenti na skolach nevydavajucich cipovy ISIC musia vybavovat preukazy od dopravcu co iba zbytocne zdrzuje..
ISIC bez aktivacie nebere vela spolocnosti... aj na stranke SL je napisane nieco v zmysle ze neaktivovana ISIC karta (aj s validacnou znamkou) je neplatna... to bol moj dnesny pripad...
bol som ale na skole a znova si to aktivoval... asi mi to teta na HLST nechctiac deaktivovala
nemas pravdu, ISIC (jedno aky) ta opravnuje vyuzit u ZSSK polovicnu zlavu z cestovneho na lubovolnej trati a nepotrebujes ziadne potvrdenia (dokonca mozes byt student denneho studia v lubovolnej krajine, aj zo zahranicia a akceptuju to), tyka sa to LEN jednorazovych ciest,
beztak na to vacsinou sprievodcovia dlabu a len ked zazru nieco podobne ISIC tak to ani neberu do ruky,
spominam si snad len 2x ze by pozornejsie studovali moju ISIC a dotazovali sa ma aky odbor ze to studujem v Nemecku, ci ma ekvivalent na Slovensku, naco som zostal vyorany, ze si snad manik nemysli ze by som sa mu priznal, naco este hodil nejaky priklad so studiom parasituzmu ci aku blbost co som sa uz v hlave rehotal ze toto je ulet (kazdopadne sa da v Nemecku studovat vsetko o klobaskach/wurstoch co nema ekvivalent asi nikde vo svete :-)) druhykrat to sprievodkyna vzdala ked sa jej nepodarilo vytiahnut ISIC z obalu ked som jej ju dal nech si posluzi
ad nadzemka:
- hluk
iny ako u pozemnej elektricky? neporovnavam to s neporovnatelne astronomicky drahym metrom. btw. ludia v mestach kde pouzivaju nadzemku su nejako geneticky modifikovani a maju iny sluch?
- barierovost
...tam urcite nie je v porovnani so sucasnostou v zmysle tvorenia barier v krajine narozdiel od pozemneho ci polozapusteneho variantu, ak teda nemyslis vozickarov, ak myslis tu barierovost tak ta je rovnaka ako u polo/zapusteneho variantu, s vynimkou pozemneho
- neestetickost
to je vec vkusu ako ci je krajsie porsche alebo ferrari
- na ukor zelene
akej zelene? ked postavim nieco nad sucasnou tratou elektricky aku zelen znicim? minimum, naopak co sa tyka zelene je nadzemka najekologickejsie riesenie v porovnani s pozemnym ci polozapustenym variantom kde sa pri vystavbe znici vsetko a nemoze tam nic rast na ploche ktoru zaberu narozdiel od nadzemky pod ktorou moze byt kludne zelen
- stare mesto ako uzke hrdlo
no na dopravu v ramci stareho mesta nie je ziadny NS MHD, nakolko je take male ze tam nema vyznam, prejst sa tade da s par zastavkami, ale len blazon by tam robil zastavky kazde tri metre
- neekonomickost a dopravna neodovodnenost
je to urcite lacnejsie ako metro a pravdepodobne lacnejsie aj ako polozapusteny variant
Ďakujem za odopoveď. ?
No ako tu už bolo spomenuté medzi časom električka môže byť tiež vedená tunelom, rovnako ako vlak povrchovo. Vlak tiež nerieši napr. vzťahy, ktoré rieši L 93.
Re #96519 Marcelllooo: Len problém tvojich úvah je v tom, že počítaš, že NDS sa spraví pre cca 100 000 obyvateľov a tých ďalších 350 000 bude mať situáciu stále rovnakú.
Re #96531 Marcelllooo: Ale zas keď sa chcel nabliť Kolada, prečo nerobila jeho firma opravy vedení pre DPB?
Re #96535 Ike: Do PK snáď chodí vlak, ktorý by bol pre tvoju cestu z DNV najvhodnejší, nie? ?
Re #96540 Marcelllooo: "Je to nazor drvivej vacsiny ludi, ktori byvaju v susedstve tohoto koridoru a mam splnomocnenjie hovorit aj v ich mene, co taktiez robim." Ak nie si poslanec tak takéto splnomocnenie mať od vštkých nemôžeš, ak si nebal po všetkých bytoch a ti ho nepodpísali všetci vlastníci tých bytov a iné osoby s trvalým pobytom v danej lokalite.
Re #96554 Marcelllooo: Tie náklady bude znášať keď už VÚC, ale to je jedno, keďže mesto má platiť vnútromeskú dopravu a je jedno či mu ju bude robiť ZSSK, DPB, WL, OBB,..., takže pochybujem, že VÚC bude ochotné napr. dotovať raz za 10 minút v sedle vlak Petržalka - Rača.
Re #96564 Marcelllooo: Lenže koľajnice a podvaly sú práve ten zvršok. ? A inak už mám z teba hokej. Tak si aplikovaný matematik, odborník na siete, alebo projektový manažér?
No ako si ma nenapada ake joby mas na mysli kde zarabas sto tisice a pises na papier perom Dobre koncim a majte si ma za najvavsieho antigramatika na slovensku Nebudem vam, kazit vase dohady o salinach
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
NN
vyzera takto, vzadu ma magneticky pruzok
http://www.isic.sk/images/stories/isic/isic.jpg