Borci celkom zaujimava diskusia, v ktorom sa prelinaju dve veci:
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
Bon-Cu
Podla mna, nemala by sa elektricka s vlakmi moc mixovat, su to dva rozdielne druhy dopravy a tak by to aj malo ostat...Sulhlasim aj s ozpvenim Filialky, z kt by chodili "lokalky" do okolia BA (Trnava, Malacky, DS, Galanta). Tiez by som vybudoval vlakovu trat Petrzalka - Wolfstahl, vyhodou je ze ta trat je elektrifikovana...a zaviest lokalku aj tym smerom ...jo, deko, s "mrakodrapmi: na filialke sa pocita, ale co ja viem (pisali myslim aj v BA niovinach pred letom este), mala by tam byt budova, vp prizemi kt. by bola stanica...nadhera, ne?
Dalsie vec: neviete ci sa nechysta DPB vyuzit nejak novy D usek Mierova - Senecka? Co takto linka Petrzalka - prievoz - (letisko) - vajnory - raca?
Letisko: V sept. sa spusti kopa liniek z M.R.Stef. (poprad, milano, mnichov, berlin) ...preto by myslim bolo na mieste zacat uvazovat o nejakej takejto linke na letisko...iba jedna mozno bude malo...a ak by tam iba zachadzala, nemusel by to byt az taky problem...