"ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera" - Toto ma zaujalo, môžeš mi vysvetliť aká fyzická bariéra by vznikla?
? ? A ty si už nejaké predložil? Ukáž svoje matice... Našiel si nejaké problémy s kapacitou? Sa to tu preberalo pár rokov dozadu...
Nemyslíš si že je to trošku trúfalé - prísť sem, žiadny relevantný argument nedať, ničím navrhované riešenie nespochybniť a od druhých požadovať aby sa hrabali v archívoch a vyvracali tvoje zbruchavýpočty "co cini dohromady 175 az 200 suprav"???
Ved napriklad Vieden ma symbiozu S-bahnov a regularnych elektriciek, staci chodit obcas do Viedne z Petrzalky....
Co sa tyka konkretneho riesenia trate, nejde len o urbanisticke riesenie, ale o konkretne dopravne riesenie v suvislostiach - bezpecnost, hlucnost, nadvaznost na pessie koridory, cyklisticke koridory, regionalne biokoridory atd...
Omyl, vylucenie priechodnosti Vajanskeho - Dostojevskeho nesuvisi ani tak s intervalom elektricky a teda pripadneho semaforu, ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera, ktoru sa neuvazuje nejako podtunelovat, ci inak prekonat, ale sa uvazuje dopravu presmerovat cez Novy most a Appolo...
K lobbynkgovym skupinam. Nie je to celkom tak. Lebo ak bude elektricka - ksefty si rozdeluju miestny poslanci. Ak bude zeleznica, ksefty rozdeluje MDPT, pripadne ZSR...
"Ked nezvladaju 3 linky s x vozidlami oblsuhovat v dostatocnom intervale jednu radialu, preco si niekto mysli, ze rovnaky pocet elektriciek to uz bude zvladat"
- Načo mi dávaš do huby to, čo som nenapísal? Opakujem, že autor vychádzal zo súčasných kapacít a zo súčasných možností vozového parku. Teda ďalej v diskusií by sme našli aj prepočty s vozidlami a pod.
Vies vôbec načo slúžia tie fotky na tej stránke? Ich cieľom nie je poukázať, že cez uprostred sídliska sa buduje trať podobne ako to chce magistrát v Petržalke ALE cieľom týchto fotiek bolo poukázať, že v Prahe je možné postaviť trasu metra bez toho aby sa narušil park medzi Panelákmi, teda že aj napriek výstavbe NS MHD tam ostane park a nebudú sa tam stavať výškové budovy narozdiel od územia Petržalky!
Pekné fotečky, ale išlo mi o dopravné riešenie a nie urbanistické. Čiže o to, kde tvorí NS MHD železničná doprava. A keby šlo o fotky, tak aj takto nejak by to mohlo uprostred Petržalky vyzerať: http://www.pozitivni-noviny.cz/020.html
Čo sa týka križovatky na Šafárikovom námestí. Pri návrhoch rýchlodrážnej električky sa hovorilo o intervale 90 - 120 s. Ak by sa vhodnou formou zabezpečilo, aby križovatkou prechádzali vozidlá súčasne oboma smermi a v prípade, že sa zakáže ľavé odbočenie zo Štúrovej, môže dostať smer Vajanského nábr. - Dostojevského rad dĺžku zelenej fázy ďaleko väčšiu ako má dnes a nebude treba žiadnu obchádzku cez mosty a Einsteninovu.
A tie záujmové skupiny, myslel som projektantov nie stavebníkov. Stavebníkom môže byť jedno, podľa ktorého výkresu budú robiť, hlavne že "to hodí" €.
Ak na kazdom useku bratislavskej elektrickovej siete nezvysujem prepravnu kapacitu, len sprehladnujem system tak jednoducho vacsi pocet vozidiel nepotrebujem!!! Dokonca ak budem mat na jednej konecnej len jednu linku tak prechodom vo vyprave vozidiel na sytsem, ktory je bezny v zapadynch mestach mozem este aj supravy usetrit.
Ved je to rovnako ako zmena v Petrzalke. Pri vacsej kapacite prepravy cez mosty potrebovali menej vzkm a menej vozidiel.
Prosim, ukaz mi, ze sa mylim (ja som uviedol len velmi priblizny prepocet spolu s metodikou) prezentuj tu seriozny relevantny prepocet potrieb vozoveho parku a podrobe ho teda skumaniu, ci je to realne v podmienkach BA.
Co sa tyka zmeny, je to take schizofrenicke, hovoria aj o jednom aj o druhom a tak divno medzitym plavaju, pricom doteraz neexistuje dopravna studia!!!
Mas prepocty dorpavnej vytazenosti Bratislavskych mostov, ked takto rozpravas? Ja mam a rozhodne nie som taky optimista... Navyse zrealizovanie elektricky Safko pre cestnu dopravu odpali uplne, a tah Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho bude neprejazdny, budu to lokalne ulice, ako tah bude presmerovany cez Novy Most - Einsteinova, Apollo. A nehovor mi, ze mosty kapacitrne maju rezervu, lebo to povie len ignorant. problem je, ze chybaju projekty a studie, vsetko sa rozhoduje len v dosledku politickych a ekonomickych tlakov a potom to tak aj vyzera....
Zrazu to sem uz nemam pliest, tie zaujmove skuopiny? Ved si s tym ty zacal. A hovorim na rovinu, s projektom elektricky do Petrzalky sa nezacalo hovorit pre realnost potreby, ale preto, ze si to tato lobby presadila. Potvrdzuju to aj zavery Stanoviska Vyskumneho ustavu dopravneho...
Osone si mozeme dat niekedy kofolu a prebrat to... Dalsie ukaze len cas.
? ? ty si strasny demagog. Ty si vyberes najdlhsiu linku na nanu vrazis pochybnych 40 suprav (dnes ma L5 tusim 12 poradi, takze 36 by ti stacilo) a vynasobis viac ako 5krat aby si dostal cislo 175-200. Vobec nehladis nato, ze ostatne linky su vyznamne kratsie.
Jednym slovom bud si strasny demagog alebo sa do toho hovno rozumies. (zrejme oboje)
Re #95638 Marcelllooo: Odporucam ist dozadu vtejto diskusii mozno rok, dva, tri a najdes tam vsetko. Od prepoctov po potrebne pocty vozidiel.
Jaho nedokonalost tkvie aj vtom, ze ak nebude postavena trat v Petrazalke prestup z L95 na L3 by bol problematicky a to v smere do Dubravky, kedze Sturova je jednokolajna. Jedine, ze by sa L95 predlzila a otacala cez Hviezdoslavko... No potom je tam stale problem prestupom z L50.
Dany navrh by bol naucinejsi po postaveni elektrickovej trate do Petrzalky.
Aha, takze to, ze si niekto nakresli nejaku mapku a nieco na nu napise ty beries ako serizone dopravne riesenie spolu s prislusnymi dopravnymi prepoctami (povedzme metodou dopravnej matice)? ?
A kde je nejake jeho zhodnotenie z hladiska realnosti navrhu v pomere k moznostiam DPB? ?
Lebo tu teraz nehrame Transport Tycoon, ale hovorime o realnej mhd v BA... ?
Nedovolím si spochybňovať akýkoľvek odborný kolektív. Avšak nemôžem ho ani velebiť, keď nepoznám žiaden jeho projekt v praxi. Mohol by si tu prezentovať niektoré zo skúseností, ktoré dotyčný páni v Prahe a Viedni nadobudli? To že si ich ešte niekto(píšeš len o Faborovi) osvojil, ešte neznamená, že musia byť aj dobré. (Netvrdím že sú to somariny, nakoľko ich nepoznám) Čo sa týka MČ Petržalka, tam som dosť skeptický, lebo jej názory sa menia s každým ročným obdobím. Ani som nepostrehol, kedy sa zmenil obľúbený variant z mostného na plytký tunel. A som o to viac prekvapený, že presadzujú železničné spojenie, keď nie je tak dávno, keď sa starosta vyjadril, že obnovenie jednokoľajnej trate (len pre osobný dopravu) Pressburgerbahnu v pôvodnej trase by rozdelilo územie (ako keby ho diaľnica spájala).
Po vybudovaní električky do Petržalky sa očakáva jednak prechod časti cestujúcich späť do MHD a tiež odoberie časť cestujúcich z autobusových liniek, čím zaťaženie mostov o niečo zníži. Starý most nie je až tak vyťažený automobilovou dopravou, že by to Nový most a Apollo nezvládli. Naviac uzatvorením Starého mosta pre automobilovú dopravu bude možné znížiť počet pohybov v križovatke na Šafárikovom námestí, čo zasa zvýši jej priepustnosť.
Záujmové skupiny stavbárov a betonárov by som sem neplietol, tým môže byť jedno čo a v akom variante sa bude stavať, oni sa prispôsobia.
Softvérové nástroje sú dobrá vec, ale dôležitejšie sú dáta do nich vkladané. S akými údajmi ste pracovali pri výpočtoch? Ako počítam tak počítam, trasa od petržalského daňového úradu do Polusu mi vyjde stále kratšia v kombinácii autobus+elekrička ako vlak+elekrička. Keď už pre nič iné tak pre dlhšiu dochádzkovú vzdialenosť na žel. stanicu (zastávku).
Ono mnoho vecí by bolo lepšie preberať na nejakom osobnom stretnutí, nakoľko na vypisovanie je to dosť na dlho. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Puki