Tak som to myslel, zvazok liniek... napr okres BAII by dostal jeden sukromnik ktory by navrhol linkovanie a predlozil magistratu, ktory by to schvalil a okresal tak, aby obsluzil aj neziskove uzemia...
mohol by sa (vzhladom ze sa jedna o male uzemie a nevelky pocet liniek) dostat do pozitivnej ziskovej bilancie a tak ze by sa mu to oplatilo...
No aby bolo jasné, tvoja firma, keď nemá zisk ani stratu, neznamená to, že zamestnanci a ty ako riaditeľ nemáš plat. Ty môžeš mať aj milión mesačný plat, počíta sa to do tvojich výdavkov, ktoré keď ti nepokrývajú príjmy, dorovná ti dotáciou v našom prípade mesto, keď ti nemá kto dať dotáciu, vyprodukuješ stratu, ale stále máš svoj plat. Chápeš?
Fungovat by to malo tak, ze pre kazdy zvazok liniek sa urobi verejna sutaz a prevadzkovat ho bude vitaz. Samozrejme, kriteriom by bola nielen cena, ale aj nizkopodlaznost, vek vozidiel, informacny system, atd. Napokon takto by mala fungovat BID od 2. alebo 3. etapy. Zodpovednost za objednane vykony vsak bude stale na verejnej sprave...
MHD je stratová (tak ako takmer všade vo svete) práve preto, že je to verejná služba. Z tohto titulu sa prevádzkujú aj také linky ako 44, 151... ktoré sú jedinou obsluhou daných lokalít, MHD premáva už od rána od 5:00 až do 23:00 večer, poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom..., bezplatná doprava a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka) a pod. Ak by mala MHD existovať len na čisto komerčnej báze, tak by v BA zostalo možno 20 nosných liniek premávajúcich od 6:30 do 21:00.
Prečo by mu muselo pridať na zisk? Vyrovnané hospodárenie je v niečom zlé? Ak by mal podnikateľ garantované, že nebude v strate, s radosťou pôjde podnikať do takého odvetvia.
Ale aký to bude mať význam, keď MHD je celkovo tak či tak stratová? Akurát zatiaľ čo mesto DPB poskytne dotáciu len do výšky straty, podnikateľovi bude musieť pridať ešte aj na zisk, z čoho je možné v slovenských podmienkach vyrobiť akurát pekný tunel.
Či nebodaj sa chystáš založiť si firmu prevádzkujúcu MHD?
nemyslel som to tak... myslel som napr ze do BA vstupia 4 sukromnici, ktorym mesto pod podmienkou ze bude respektovat prvorade jeho priority moze prevadzkovat linky...
Podobne ako funguje primestska... Linka z Novej Sedlice do Ubli urcite nie je pre sukromnika atraktivna, ale okres Snina rozhodol (resp Presovsky kraj, neviem v cej kompetencii to je), ze minimalne tolko spojov tam MUSI chodit, inak SAD Humenne nemoze prevazdkovat obsluhu okresov ML,SV,HE...
v BA su linky ktore su atraktivne pre sukromnika a potom take co su neatraktivne... v celej baze je BA neatraktivna lebo vykonavanie MHD je tazke, preto by som dovolil viacerym sukromnikom, nech si to podelia (aj ziskove linky, aj neziskove)...
Ten system by bol v pohode realizovatelny ak by bol dostatocne regulovany. Ziadne haluze ako DPB. A samozrejme bez tej vety" pokial by si sukromnici splnili poziadavky od magistratu, mohli by si navyse robit co chcu"
Presne tak. Veď zástupcovia študentov by mali sedieť aj v nejakej rade (nenapadne ma presný názov) ktorá sa spolupracuje s vedením školy. Taktiež určite existuje aj nejaká Rada ubytovaných študentov na HOPA. Treba sa na nich obrátiť a dožadovať sa navrátenia linky 84 k EUBA oficiálnou cestou a nie len tu po fóre vypisovať. Potom je samozrejmé že sa vyhovie "dôchodcovskej väčšine" keď tá vie, kam sa má obrátiť.
Teoria o nestarani? Ok, ale naco je tam potom tolko platenych ludi, co to maju na starosti. Ked na takomto zakladnom priklade zlyhaju, svedci to o vedomosti mestskych uradnikov o vlastnom meste. Ale nema vyznam sa rozpisovat o ich blbosti, vsak.
A studenti sa mozu starat az po zmene, naco sa maju zaujimat dopredu, ked ani dochodcovia sa nezaujimali dopredu a budeme to menit kazdy rok. ?
Odkial ma nejaky cepeckar vediet, ze sa tu dochodcovia buria a pod.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ufo