na udelenie licencie je potrebne spravne konanie. A ucastnikmi konania su aj existujuci dopravcovia. Na slovenskej strane SL, na rakuskej Postbus. Ak ti daju zamietave stanovisko, tazko moze byt licencia udelena. Prave preto ze sa nema jednat o klasicku medzinarodnu linku ale o linku prihranicnu ktora sa chce hrdit podobnostou s MHD.
Ja stále nechápem ako tá zmena trasy 84-ky mohla prejsť, veď teraz ide v Ovsišti súbežne s 99-kou na úkor Ekonomickej univerzity... To nejaká komisia schvaľovala? Z magistrátu či z DPB?
184-ka podľa mňa mohla kľudne vzniknúť aj bez presmerovania 84-ky. A to, čo by sa vrazilo do 184-ky by sa možno ušetrilo na zrušených spojoch 84-ky v časoch premávky 184-ky...
MOJ NÁVRH NA ÚPRAVU TRASY LINKY N95
Tá zachádzka do Ovsišťa (a odtiaľ po tej istej trase na Lachovu bez zastavenia) mi pripadá dosť zmätočná. Vyjadrite sa prosím k môjmu návrhu. Odhadujem, že navýšenie vzkm by bolo zanedbateľné a možno by to prispelo k väčšej prehľadnosti jej trasy:
Smer Vozovňa Petržalka, variant A: Zo zastávky "Ovsište" by išiel na Dolnozemskú cestu, kde by mal zastávku "Ekonomická univerzita" a "Bosákova" (tá už v tom smere kvôli presmerovaniu 84ky neexistuje).
Smer Vozovňa Petržalka, variant B: To isté, ale bez zastavenia na tých dvoch spomínaných zastávkach.
V opačnom smere tak isto - variant A alebo variant B.
VšETKÝM : ČÍTAL SOM SI VŠETKY MOŽNÉ PROTESTY ĽUDÍ PROTI PRESMEROVANIU L84 A NADÁVKY NA DOCHODCOV, ŽE MUSIA MAŤ LINKU K LIDLU. TERAZ ZRAZU SA PRETRHLO VRECE S VYHLÁSENIAMI, ŽE NEUŠKODÍ ŠTUDENTOM AK SI PREJDÚ 200 METROV K L84.
STOJÍ SI TU NIEKTO ZA SVOJIM NÁZOROM?
Ja presmerovania L84 a vznik L184 schvaľujem no neschvaľujem zrušenie jej premávky v období skúšok!
No veľmi dobre si pamätám ako všetcia pindali na presmerovanie 84, všetcia si zastávali účel 84 pre EUBA, a ty niesi výnimka. Nikto tu nepripustil presmerovanie 84! A sotva si myslím,že ty áno.
bwd ti to tu už niekoľkokrát vysvetlil, a skutočnosť je taká, že má pravdu.. A to viem na 100%, nevedel som akurát, kde sú hranice VORu..
Okrem toho Rakúsko je celé pokryté integrovanými systémami dopravy. VOR je jeden z nich. Niektoré systémy sa aj prekrývajú, čiže môžeš cestovať z jedného Bundeslandu do druhého s tým, že použiješ lístky obidvoch integrovaných systémov, cez ktoré prechádzaš. Takže si nemusíš kupovať zvlášť lístok u ÖBB (pri ceste vlakom)..
Ani v Rakúsku ale nie je ešte všetko doriešené čo sa týka integrácie, a preto sa práve diskutuje o tom, či má byť jeden hlavný koordinátor pre celé Rakúsko, alebo nie.. Pretože ešte sú stále nezrovnalosti medzi cenami lístkov v jednotlivých regiónoch, atď...Takisto by mal byť urobený jednotný takt pre celé Rakúsko, v 30 a 60 minúte... atď...
http://bratislava.sme.sk/c/3646538/Linku-do-Hainburgu-nespustili.html
"My sme pripravení, nedostali sme však licenciu na prevádzkovanie linky od ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií ani od kraja Niederösterreich. Bez toho autobusy premávať nemôžu" - takze VOR s tym nema NIC.
1. Kedy som napisal nieco ine? Ja viem ze je to dopravca.
2. Ja viem.
3. To plati pre primestske linky. Pri medzinarodnych nie (urcite nie od obce, mozno este tak od spolkovej republiky).
4. Ja som tvrdil ze niekto preniesol svoje kompetencie na Postbus?
5. Moze byt.
6. Suhlasim.
A vysledkom bude 5 dopravcov jazdiacich na jednej linke a odchody nastavene tak, aby vykradali zakaznikov tomu dopravcovi, co ide za nim. Na to je koordinator, aby vypisal sutaz na konkretnu linku a vybral najvyhodnejsieho dopravcu. Nech si konkuruju cenou a nie takymito praktikami, ktore su krasne vidno teraz v Banskej Bystrici...
bludov si tu popisal asi najviac ty!
1. Postbus je dopravna spolocnost. Nevslatni ani cestu, ani zastavky!
2. Ak chce niekto robit prepravu na nejakom uzemi musi poziadat o licenciu.
3. Urcite ju bude ziadat bud u dotknutych obci alebo spolkovej krajiny.
4.Ak jeden ci viaceri z nich preniesli svoje kompetencie na niekoho bude to VOR a nie Postbus.
5.Ak DPB rokuje s postbusom, je to mozno preto, ze im dali podmienku sa snimi dohodnut. !mozno!
6. nechapem preco musi niekto ziadat licenciu ak chce vozit ludi. Nebolo by lepsie dat len poziadavky bezpecnosti a ine a pokial ich dany prepravca splni moze jazdit? Ich plnenie by sa nasledne kontrolovalo?
veď to, všetky tie vyhlásenia o novej linke MHD do Rakúska sú vrcholne neetické voči ostatným firmám podnikajúcim na tejto trase, keďže s MHD to nemá nič spoločné. Vyzerá to, že klamlivá reklama bude novou stratégiou DPB
Na východe Rakúska to má na starosti Verkehrsverbund Ost-Region Ges.m.b.H., ktorý združuje všetkých dopravcov a koordinuje ich činnosť, vydáva im aj licencie na obsluhu jednotlivých oblastí. Preto nie je možné, aby si niektorá iná prepravná spoločnosť zmyslela, že trasu ktorú obsluhuje napríklad PostBus, bude zrazu obsluhovať aj ona.
V rakúskych zákonoch sa nevyznám, ale potom predpokladám, keďže aj u nás aj v ČR licenciu na medzinárodné linky udeľuje ministerstvo, že tú licenciu pre DPB udeluje ministerstvo dopravy buď Dolného Rakúska, alebo spolkové. A teda je v prvom rade na ňom ako rozhodne. Či sa mýlim?
Nie, ale koordinuje regionálnu dopravu na východe Rakúska a prideľuje licencie jednotlivým dopravcom. Ak VOR pridelil výhradnú licenciu na obsluhu tejto oblasti PostBus, jedine VOR ju zase môže zmeniť. Dovtedy je každé rokovanie s PostBus nezmyselné a zbytočné.
Kami