Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #91861:
Podľa mňa v dnešnej dobe sa neoplatí otvárať trať, ktorá nie je elektrifikovaná... ak by bola elektrifikovaná, všetko parádne zmodernizované a jazdili by tam talenty, alebo niečo podobné, nemám žiadnu pripomienku a rád by som sa zviezol.
Reply on: bwd #91855:
Podmienky MHD v DNV poznam velmi dobre... jednak uz 6. rok cestujem MHDckou z DNV (sice uz nie tak pravidelne) a asi mesiac dozadu som robil projekt o linkovani a kapacite MHD v DNV...

Pre MHD nie je zeleznicna doprava konkurenciou...
ak by sa dala spravit nerovnica tak potom v DNV plati
IAD >> MHD > ZD

Ano najdu sa ludia ktori
1. maju stanicu v dostupnosti
2. z hlavnej stanice sa mozu lahko dostat
ale takych je fakt minimum...

a ked zohladnime ze v pesej dostupnosti stanice je tak 5% obyvatelov DNV (to prehanam) a v tej istej dostupnosti su aj autobusove zastavky na ktore maju obyvatelia aj vacsiu dostupnost a z ktorych maju vacsiu variabilitu spojenia s destinaciou... a k tomu ked este odpocitame cestujucich co jazdia IAD, tak nam fakt vide ze z 16 055 obyvatelov mozu vyuzivat (mozu, nie vyuzivaju) tak 0,5% = cca 40 ludi
Reply on: Valec #91858:
155-ka počas svojej pôsobnosti skôr slúžila ako zvoz/rozvoz zamestnancov, než normálna seriózna linka.
Reply on: Valec #91858:
"...ZSSK sa chystá na masívnu obnovu vozidiel určených na regionálnu dopravu novými súpravami. Čiže o rok-dva už môžu byť "panťáky" minulosťou. Ale zatiaľ nič nebráni tomu, aby na linky R25 a R70 (a možno aj R5) nasadila ZSSK súpravy 813-913 a na ostatné R-linky zatiaľ vozne Bdtmee..."

Po dlhom žúre, alebo naozaj? ? Sry, ale pripadáš mi ako maximálny optimista. 813-913 už majú dávno určené, kde budú jazdiť, takže tak ? A nové súpravy mohli byť už teraz, ale keďže ZSSK je jedna veľká banda blbcov a zlodejov (preto sa aj volá zločinecká), tak radšej vrážajú veľké peniaze do modernizácie starých 40-ročných vozňov... proste z toho všetkého mi vychádza, že SAD je ako dopravca na Slovensku najlepší.
K téme BID:

Mám pocit, že takmer všetci tu diskutujúci nepostrehli, že:

1. Jedná sa o Plán dopravnej obslužnosti KRAJA. Čiže jedná sa primárne o obsluhu obcí a miest v okolí Bratislavy. To, že sú tam spomenutá aj možnosť využívania vlakov v rámci mesta ešte neznamená, že ich všetci musia začať používať. Najmä v tej DNV, kde je (zatiaľ) stanica len v "dedine" a nie na sídlisku.

2. Vychádza sa zo súčasného stavu dopravných výkonov a z toho vyplývajú aj intervaly. Tam, kde je niekde navrhnutý interval na R-linke 120 minút, ani dnes nejazdí vlak častejšie.
(Ak by ma chcel niekto napadnúť, nech mi povie koľko priamych spojov, vlakových aj autobusových, ide dnes do BA napr. zo Šenkvíc)

3. Jedná sa o prvú etapu. Čiže o to, aby sa spravil základ, na ktorom bude v budúcnosti možné stavať. Aj preto sa zatiaľ jedná len o linky v rámci BSK. Nebudú sa poslanci TTSK zaoberať pripojením do BID, keď je to projekt mimo ich záujmové územie a navyše nevedia, čo od toho môžu očakávať. Ako by asi zareagovali ich voliči, keby sa BID neosvedčila? To isté platí aj o medzinárodných linkách.

4. Nikde nie je napísané, že ak sa R-vlaky v rámci mesta osvedčia, nebude časť výkonov MHD presunutá (resp. posilnená) na železnicu? (viď R5, bývalá 155, ktorá v materiály ani nie je) Kto z vás doteraz používa v rámci mesta vlakové spoje a ako často? Pri terajšom nepravidelnom intervale by som do Rače šiel radšej MHD ako vlakom, v budúcnosti to pri 15 minútovom špičkovom intervale už môže byť tým vlakom aj výhodnejšie.

Jediným a hlavným problémom presunu časti cestujúcich na železnicu je zastaraný vozidlový park ZSSK. Podľa dostupných informácií v rôznych článkoch, sa ZSSK chystá na masívnu obnovu vozidiel určených na regionálnu dopravu novými súpravami. Čiže o rok-dva už môžu byť "panťáky" minulosťou. Ale zatiaľ nič nebráni tomu, aby na linky R25 a R70 (a možno aj R5) nasadila ZSSK súpravy 813-913 a na ostatné R-linky zatiaľ vozne Bdtmee, ktoré sú ešte (aspoň čo som sa ja mal možnosť viesť) v schopnom stave. Len si to musí koordinátor BID objednať. A či tak robí, nevieme, nakoľko tým sa materiál nezaoberá.
Reply on: Solider #91853:
"...nebude chcieť cestovať naprieč sídliskom na stanicu..."

Je pravda, že som do DNV vždy musel ísť len na stanicu, kde som sa mal s niekým stretnúť, nie na sídlisko.
Reply on: ufo #91854:
A všetky zabezpečovacie zariadenia, stanice, zastávky sú na úrovni EÚ?
Reply on: Ike #91850:
"...mozno 20 expertov..."

Napríklad ja som asi jeden z tých 'expertov'. Keď som náhodou musel ísť do DNV bez auta, naspäť - do mesta som nikdy nepoužil autobus.
Reply on: Solider #91851:
Mimo? Do Stupavy je relatívne nová trať rekonštruovaná v roku 1988. Tam netreba nič robiť, stačí začať jazdiť.
A s tým dookola, ak sa spraví v rámci BID Stupava tarifne v rovnakom pásme, či sa pôjde busom alebo vlakom, ľudia by tým chodili, lebo časovo je to porovnateľné s busom, keď sa sčíta jazdná doba Pnky do Stupavy a Osobáku z BA do DNV.
Reply on: Solider #91852:
A ešte som zabudol k tomu dopísať, že ľuďom sa nebude chcieť cestovať naprieč sídliskom na stanicu a tam čakať na vlak...
Reply on: 810zssk #91848:
V poobedňajších hodinách kto? Maximálne piati ľudia, a to už preháňam... a ani ráno ich nie je veľa.
Reply on: Ámos #91845:
Ty máš tabuľkové zmýšľanie, ale reálne asi nie, čo? Kto by prosím Ťa šiel dookola vlakom, kto? Kto zaplatí komplexnú rekonštrukciu trate? Namiesto týchto zbytočných úkonov mohli zakúpiť nové busy a primárne ich nasadiť na BA - Stupava.
Reply on: 810zssk #91848:
Mas na to aj nejake podklady? alebo len tak rozpravas?

"dost vela ludi" je v mojom ponimani mozno 20 expertov, ktori tento sposob vyuzivali v rokoch 2002-2007 kedy kolabovala doprava na Lamacskej...
Reply on: Ámos #91844:
Predpokladam ze tie vlaky pojdu az do TT, avsak nie su tam uvedene, pretoze to uz nie je BSK. A, ano, viem ze len v spicke, zabudol som to dopisat..
Reply on: Ike #91841:
Uz aj v sucasnosti tie vlaky vyuziva dost vela ludi na dopravu DNV - Hlavna stanica, nevidim dovod aby s tym prestali..
Reply on: Ik #91840:
Citujem ta:
"Ďalej DNV taktiež spoj ide každých 20min...kto??"
Reply on: Papyr #91814:
Myslim si, ze treba primarne zacat jazdit v ramci BSK. Ak system bude dobry a bude fugovat obyvatelia byvajuci v TSK budu ziadat o rozsirenie. Ale to je otazka na TSK nie na BSK a Bratislavu.
Reply on: Ik #91840:
V materialy sa hovori o obnoveni trate zo/do Stupavy, potom by vykony busov prebrali vlaky a interval v DNV by sa vyraznejsie zlepsil.
Reply on: 810zssk #91837:
15 minut bude jazdit iba v spickach a aj to len na trase BA - PK. Ved si prestuduj ten material poriadne!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.