Podmienky MHD v DNV poznam velmi dobre... jednak uz 6. rok cestujem MHDckou z DNV (sice uz nie tak pravidelne) a asi mesiac dozadu som robil projekt o linkovani a kapacite MHD v DNV...
Pre MHD nie je zeleznicna doprava konkurenciou...
ak by sa dala spravit nerovnica tak potom v DNV plati
IAD >> MHD > ZD
Ano najdu sa ludia ktori
1. maju stanicu v dostupnosti
2. z hlavnej stanice sa mozu lahko dostat
ale takych je fakt minimum...
a ked zohladnime ze v pesej dostupnosti stanice je tak 5% obyvatelov DNV (to prehanam) a v tej istej dostupnosti su aj autobusove zastavky na ktore maju obyvatelia aj vacsiu dostupnost a z ktorych maju vacsiu variabilitu spojenia s destinaciou... a k tomu ked este odpocitame cestujucich co jazdia IAD, tak nam fakt vide ze z 16 055 obyvatelov mozu vyuzivat (mozu, nie vyuzivaju) tak 0,5% = cca 40 ludi
"...ZSSK sa chystá na masívnu obnovu vozidiel určených na regionálnu dopravu novými súpravami. Čiže o rok-dva už môžu byť "panťáky" minulosťou. Ale zatiaľ nič nebráni tomu, aby na linky R25 a R70 (a možno aj R5) nasadila ZSSK súpravy 813-913 a na ostatné R-linky zatiaľ vozne Bdtmee..."
Po dlhom žúre, alebo naozaj? ? Sry, ale pripadáš mi ako maximálny optimista. 813-913 už majú dávno určené, kde budú jazdiť, takže tak ? A nové súpravy mohli byť už teraz, ale keďže ZSSK je jedna veľká banda blbcov a zlodejov (preto sa aj volá zločinecká), tak radšej vrážajú veľké peniaze do modernizácie starých 40-ročných vozňov... proste z toho všetkého mi vychádza, že SAD je ako dopravca na Slovensku najlepší.
Mám pocit, že takmer všetci tu diskutujúci nepostrehli, že:
1. Jedná sa o Plán dopravnej obslužnosti KRAJA. Čiže jedná sa primárne o obsluhu obcí a miest v okolí Bratislavy. To, že sú tam spomenutá aj možnosť využívania vlakov v rámci mesta ešte neznamená, že ich všetci musia začať používať. Najmä v tej DNV, kde je (zatiaľ) stanica len v "dedine" a nie na sídlisku.
2. Vychádza sa zo súčasného stavu dopravných výkonov a z toho vyplývajú aj intervaly. Tam, kde je niekde navrhnutý interval na R-linke 120 minút, ani dnes nejazdí vlak častejšie.
(Ak by ma chcel niekto napadnúť, nech mi povie koľko priamych spojov, vlakových aj autobusových, ide dnes do BA napr. zo Šenkvíc)
3. Jedná sa o prvú etapu. Čiže o to, aby sa spravil základ, na ktorom bude v budúcnosti možné stavať. Aj preto sa zatiaľ jedná len o linky v rámci BSK. Nebudú sa poslanci TTSK zaoberať pripojením do BID, keď je to projekt mimo ich záujmové územie a navyše nevedia, čo od toho môžu očakávať. Ako by asi zareagovali ich voliči, keby sa BID neosvedčila? To isté platí aj o medzinárodných linkách.
4. Nikde nie je napísané, že ak sa R-vlaky v rámci mesta osvedčia, nebude časť výkonov MHD presunutá (resp. posilnená) na železnicu? (viď R5, bývalá 155, ktorá v materiály ani nie je) Kto z vás doteraz používa v rámci mesta vlakové spoje a ako často? Pri terajšom nepravidelnom intervale by som do Rače šiel radšej MHD ako vlakom, v budúcnosti to pri 15 minútovom špičkovom intervale už môže byť tým vlakom aj výhodnejšie.
Jediným a hlavným problémom presunu časti cestujúcich na železnicu je zastaraný vozidlový park ZSSK. Podľa dostupných informácií v rôznych článkoch, sa ZSSK chystá na masívnu obnovu vozidiel určených na regionálnu dopravu novými súpravami. Čiže o rok-dva už môžu byť "panťáky" minulosťou. Ale zatiaľ nič nebráni tomu, aby na linky R25 a R70 (a možno aj R5) nasadila ZSSK súpravy 813-913 a na ostatné R-linky zatiaľ vozne Bdtmee, ktoré sú ešte (aspoň čo som sa ja mal možnosť viesť) v schopnom stave. Len si to musí koordinátor BID objednať. A či tak robí, nevieme, nakoľko tým sa materiál nezaoberá.
Mimo? Do Stupavy je relatívne nová trať rekonštruovaná v roku 1988. Tam netreba nič robiť, stačí začať jazdiť.
A s tým dookola, ak sa spraví v rámci BID Stupava tarifne v rovnakom pásme, či sa pôjde busom alebo vlakom, ľudia by tým chodili, lebo časovo je to porovnateľné s busom, keď sa sčíta jazdná doba Pnky do Stupavy a Osobáku z BA do DNV.
Ty máš tabuľkové zmýšľanie, ale reálne asi nie, čo? Kto by prosím Ťa šiel dookola vlakom, kto? Kto zaplatí komplexnú rekonštrukciu trate? Namiesto týchto zbytočných úkonov mohli zakúpiť nové busy a primárne ich nasadiť na BA - Stupava.
Myslim si, ze treba primarne zacat jazdit v ramci BSK. Ak system bude dobry a bude fugovat obyvatelia byvajuci v TSK budu ziadat o rozsirenie. Ale to je otazka na TSK nie na BSK a Bratislavu.
O co najrychlejsie a najpohodlnejsie cestovanie, ktore si obstaravatelia mozu dovolit.
To je aj husty interval a rychlost prepravy. Pricom prave rychlost prepravy na trase PK - BA Vinohorady je u busov cca 30 min. (ak je jedna z vacsich zapch v PK tak aj 45. U vlaku je to 20 minut.
Okrem ineho to tak kedysi bolo. Ku kazdemu vlaku prichadzajucemu do PK odchadzali spred stanice busy na vsetky smery. Busy samozrejme robili aj pripoje.
Poznam cestovanie na trase Ba - Vinosady a ak by doprava zacala jazdit v navrhovanom modeli, bude to ovela lepsie.
Kraj moze ziadat od noveho dopravcu na zeleznicnych tratiach minimalny standard vozidiel. Ved od 2009 by mali regionalnu dopravu financovat cisto kraje.
Re #91831 hoppusmark01: Nikto ti nebude kupovat nove vozne, lebo mozno raz budeme jazdit pre BSK nejake vykonny. Treba zacat jazdit, pozadovat minimalny standard a ZSSK pokial viem buduci rok, ci ten dalsi by chcela kupovat primestke vlakove jednotky...
Re #91834 Ik: Intervaly inde su riedke preto, lebo tam existuje subeh s busmy z roznych smerov.
Okrem ineho, v hlavnom meste susedneho Rakuska jazdia S-bahny aj s 30 aj s 60 minutovym intervalom. Tento dokument riesi v prvomrade primestsku dopravu. System sa predsa potom moze dalej vyvijat. Ak sa raz vybuduje zastavka DNV sidlisku moze sa zrusit(obmedzit) 21 a zaplatit vlak z DNV kazdych 15 minut v spicke.
Re #91835 Ike: ?!?! Budes si musiet kupit taku elektricenku cez ktore pasma pojdes. Tak ako vsade inde kde rozdeluju uzemie na pasma/zony.
Re #91840 Ik: Tam nie su zaratane spoje do reichu. Tie interval z DNV zlepsia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Pre MHD nie je zeleznicna doprava konkurenciou...
ak by sa dala spravit nerovnica tak potom v DNV plati
IAD >> MHD > ZD
Ano najdu sa ludia ktori
1. maju stanicu v dostupnosti
2. z hlavnej stanice sa mozu lahko dostat
ale takych je fakt minimum...
a ked zohladnime ze v pesej dostupnosti stanice je tak 5% obyvatelov DNV (to prehanam) a v tej istej dostupnosti su aj autobusove zastavky na ktore maju obyvatelia aj vacsiu dostupnost a z ktorych maju vacsiu variabilitu spojenia s destinaciou... a k tomu ked este odpocitame cestujucich co jazdia IAD, tak nam fakt vide ze z 16 055 obyvatelov mozu vyuzivat (mozu, nie vyuzivaju) tak 0,5% = cca 40 ludi