1) Re #90865 _ERIC: No ja som maximalne zazil jedneho nemeho ktory pri predaji listku nepovedal ani slovo. Mozno vedel len po madarsky nakolko v tomto jazyku komunikoval dost... ale to bol jediny pripad, inak mam skusenosti ze u SL su vodici velmi slusny. Aj ked vsade sa najde vynimka..
2) Re #90866 Zvero: A preco by si zas chcel elektricky s vlakovym rozchodom?
3) Re #90868 Zvero: Aj keby tarifa bola normalna avsak bez platnosti elektriceniek (velmi pochybujem ze tam platit budu, za velmi sci-fi predpokladu ze by sa to realne spustilo by sme mohli byt happy ak by to stalo tolkoto) by to z Racka do Stupavy stalo tak 18 sk (30 minut). Slovak Lines zaplatis 18 sk z ASMN a dostanes vacsiu kvalitu. Je sice pravda ze "elektricenkari" by stikali asi az od Zahorskej Bystrice ale stale je to rozdiel len 4 sk, takze o vyuziti velmi pochybujem. Dalsia vec je (ako viaceri napisali) ze ak ma fungovat BID tak takyto cirkus tu byt nemoze. Ja proste tejto informacii neverim.
2) Re #90866 Zvero: A preco by si zas chcel elektricky s vlakovym rozchodom?
3) Re #90868 Zvero: Aj keby tarifa bola normalna avsak bez platnosti elektriceniek (velmi pochybujem ze tam platit budu, za velmi sci-fi predpokladu ze by sa to realne spustilo by sme mohli byt happy ak by to stalo tolkoto) by to z Racka do Stupavy stalo tak 18 sk (30 minut). Slovak Lines zaplatis 18 sk z ASMN a dostanes vacsiu kvalitu. Je sice pravda ze "elektricenkari" by stikali asi az od Zahorskej Bystrice ale stale je to rozdiel len 4 sk, takze o vyuziti velmi pochybujem. Dalsia vec je (ako viaceri napisali) ze ak ma fungovat BID tak takyto cirkus tu byt nemoze. Ja proste tejto informacii neverim.
fobust
Ak sa bavíme o vete "čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná" tak priamo narážame na tzv. fixné náklady a náklady variabilné. Napr. fixné náklady sú najnižšie pri autobusoch. Nasledujú trolejbusy, električky a končí to pri metre a vlakoch. Ak máš železničnú trať a jazdí ti na nej 6 párov vlakov denne tak to určite nie je rovanaké ako keby ti na nej jazdilo 60 párov vlakov denne. Rovnako trolejbus - ťahať dôty pre 20 spojov denne je ekonomicky nevhodné. Ale ak máš tých spojov už 80 až 100, tak začína byť trolejbus zaujímavý. Lenže ako som písal - náklady trolejbus vs. autobus neustále kolíšu, pár rokov je lacnejšie jedno, pár rokov druhé....