Ak sa bavíme o vete "čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná" tak priamo narážame na tzv. fixné náklady a náklady variabilné. Napr. fixné náklady sú najnižšie pri autobusoch. Nasledujú trolejbusy, električky a končí to pri metre a vlakoch. Ak máš železničnú trať a jazdí ti na nej 6 párov vlakov denne tak to určite nie je rovanaké ako keby ti na nej jazdilo 60 párov vlakov denne. Rovnako trolejbus - ťahať dôty pre 20 spojov denne je ekonomicky nevhodné. Ale ak máš tých spojov už 80 až 100, tak začína byť trolejbus zaujímavý. Lenže ako som písal - náklady trolejbus vs. autobus neustále kolíšu, pár rokov je lacnejšie jedno, pár rokov druhé....
Pochybujem o predĺžení 37-ky do Stupavy. Bolo by to v rozpore s prijatou Koncepciou BID.
Tam by od marca mali premávať linky č. 32x prevádzkované Slovak Lines. Okrem toho, DPB na prevádzkovanie MHD do Stupavy určite nemá dostatok vodičov a vozidiel.
Myslím, že jeden nesystémový krok stačí. Mám na mysli tú linku MHD do Hainburgu, ktorá s BID nemá nič spoločné. Prihraničné oblasti Rakúska a Maďarska sa podľa Koncepcie BID plánujú zaintegrovať až v marci 2010.
Re #90865 _ERIC: Aj ja som už zažil jedného arogantného vodiča Slovak Lines. Ale nechcem to tu rozpisovať.
Jasné, preferencia je veľmi nedostačujúca, a zároveň u autobusov a trolejbusov nevyhnutná (a bude čím ďalej tým viac nevyhnutná). Nedávno som tu spomínal, aké opatrenia v oblasti preferencie len za tento rok urobila Praha, bolo to na jednej stránke magazínu pražského DP - neporovnateľné s nami. Je to otázka hlavne dopravnej politiky mesta.
Čo sa týka tej prevádzky, lepšie to vysvetlí S499.1023, išlo o to, akým spôsobom sa platí za odber elektriny, a o fixné náklady.... ale radšej nech to vysvetlí niekto poriadne, aby som netrepol nejakú blbosť.
Tak konkurencia to asi nebude, myslím, že to má byť riešené v rámci BID, kde o.i. pôjde o to, aby dopravcovia zbytočne nejazdili paralelne v tej istej trase. Ale môžem sa mýliť.
ad BN - preklep sorry. No takto: uvidime ci je to vobec pravda. Ak ano, aka bude tarifa. Az potom vlastne uvidime ci dostanu vidlybusy konkurenciu abo nie. A ze ako to bude vlastne riesene.
Od jedneho kamarata BEUS-aka co to tiez niekde pocul. Ale prosim brat s rezervou. Nemam to z doveryhodneho zdroja. Chcel som len vediet, ze ci to je fakt planovane alebo je to tak ako tych 400 admin pracovnikov, co malo ist prec od noveho roku.
Ja som nikdy netvrdil ze a-bus je do kopca vyhodnejsi ako t-bus. Beriem tie vyhybky, ked to spravia na prd, tak to na prd aj bude. Akoze je mi v podstate jedno uplne ci to budu troleje eliny alebo busy ale nech je to spravene poriadne. Osobne by som najradsej videl lietat elajdy s vlakovym rozchodom po celej blave.
A este jedna vec k ekologii: moj nazor je, ze my tomuto mestu najviac pomozeme tym, ak sa nam podari presvedcit vsetkych ludi aby vyuzivali len MHD. Preferencia, preferencia a este raz preferencia. Toto co vravim je cista utopia, ale prave toto by malo daleko vacsi prinos k ekologii. Aj za cenu ze by jazdili fakt len autobusy (poriadne dobre autobusy). To by ale museli byt kapku hustejsie intervaly. A bohuzial na kamionistov sme uplne uz kratki.
Este mi pls vysvetli tuto vetu: "pretože práveže čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná.". To ako na osobokilometer? Nejak mi to nejde do hlavy.
musim ti oponovat, ale uz som zazil aj niekolko neprijemnych a arogantnych soferov SlovakLines, ktorych kebyze sa nieco opytam tak ma asi vyhodia z voza...
Po prve. NB Sory u nas nejazdia. Su to SORy BN.
Po druhe. Neviem odkial mas info o zachadzani do Stupavy, ale "vidlybusy" urcite tvrdu konkurenciu od DPB nedostanu nakolko tam jazdi SlovakLines s UDRZIAVANYMI a CISTYMI vozmi a OCHOTNYM a PRIJEMNYM personalom ktory cloveku nevynada ked sa ho nieco opyta.
Este by som sa vratil k tym 600V DC co je v trolejoch v BA. Kamos mi zapotil taku vec, ze to sa meni v menici na 25 voltov (!!!) a do motora ide iba 25 voltov. Prosim vas, povedzte mi niekto ze je to blbost.
Inak vyskusal som cestovanie v NB soroch co teraz dodali. Nie je to zle ale proste si myslim ze linka 37 nie je "menej vytazena linka". A to ma 37 vraj od noveho roka chodit do Stupavy! Vidlybusy dostanu tvrdu konkurenciu (a my sa budeme pytat, preco sme sa tlacili :-))
Buhehe, čerstvo pečený majiteľ Fiatu Punta to vystihol. ?
Dnes si idem autom po Šancovej a čo nevidím, dva za sebou idúce Ikarusy 280 - a už som vedel že šotoakcia. Zastavil som sa na obratisku u srdciarov a priživil som sa na pár šotách. Zajtra uploadnem, teraz som v DNV a nemám tu patirčné SW vybavenie PC. Ďakujem TeBeCemu za fotky, sú super. Btw., neodfotili ste mi 101 v zastávke Novoveská? ?
fobust
Ak sa bavíme o vete "čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná" tak priamo narážame na tzv. fixné náklady a náklady variabilné. Napr. fixné náklady sú najnižšie pri autobusoch. Nasledujú trolejbusy, električky a končí to pri metre a vlakoch. Ak máš železničnú trať a jazdí ti na nej 6 párov vlakov denne tak to určite nie je rovanaké ako keby ti na nej jazdilo 60 párov vlakov denne. Rovnako trolejbus - ťahať dôty pre 20 spojov denne je ekonomicky nevhodné. Ale ak máš tých spojov už 80 až 100, tak začína byť trolejbus zaujímavý. Lenže ako som písal - náklady trolejbus vs. autobus neustále kolíšu, pár rokov je lacnejšie jedno, pár rokov druhé....