Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #90678:

Pokiaľ viem tak v tom boli započítané aj náklady na výstavbu a údržbu infraštruktúry, ale nie som si istý.
Zaujímalo by ma, kto písal ten žltý letáčik, čo tam bol rozdávaný. Totiž toľko chýb v jednom som dlho na žiadnom oficiálnom predstavení verejnosti a médiám nevidel ?
1) Re #90604 Ámos: To uz skor: 205 + 212 k Avionu a 204 len na Trnavku. Totiz, po prve, na 212 su klbaky (zatial, az na par vynimiek), po druhe 204 ma podobnu trasu so 61.

2) Re #90609 AAA: Tak, tak.. len neviem ci by sa trosku nepretazilo obratisko Radiova.
Reply on: fobust #90675:
"prevadzkove" naklady, to je carovne slovicko, myslim ze prevadzkovymi nakladmi sa rozumeju asi len naklady na energie, pripadne nejaku udrzbu vozidiel, plat vodicov a tak... mylim sa? tento udaj nehovori absolutne o nicom... jediny relevantny udaj su celkove naklady. Kde je samozrejme aj nakup vozidla a stavba trate, a v pripade a- a t- busu aj stavba cesty, alebo ta je zadarmo? iste cestu pouzivaju aj ini, preto len cast, a ono vypocitat teda ozajstnu cenu je dost problematicke... ja som uplne za elektricky a t-busy, ale neodvazim sa tvrdit ci su lacnejsie, mozno aj nie... trebalo by aspon zratat napriklad co je lacnejsie ci postavit 1+1 bus pruh a tam mat trolejbusy alebo postavit 1+1 elektrickovu trat a mat tam elektricky... samozrejme ratat uplne vsetko udrzbu trate/cesty, nakup vozidiel, udrzba vozidiel, platy vodicov, palivo je to posledne...
Reply on: Zvero #90650:
"Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely."

Duobus v pravom zmysle slova môže jazdiť ako plnohodnotný trolejbus, aj ako plnohodnotný autobus. A potom existuje tzv. trolejbus s pomocným dieslovým pohonom, ktorý je konštruovaný primárne na jazdu na elektrinu a v núdzových prípadoch (napr. výpadok prúdu) môže ísť aj na diesel. Ale to naozaj len v núdzi. Preto, keď sa takomto trolejbuse pričasto používa dieslový pohon, spôsobuje to problémy. To, čo máme v Bratislave (Škoda 25 Tr), to sú trolejbusy s pomocným dieslovým pohonom. Kameňom úrazu je to, že predstavitelia mesta aj DPB tieto dva pojmy mýlia. ?
Reply on: fobust #90675:

rozdiely sú malé - myslel som pri provnaní s električkou alebo iným systémom... ?
Reply on: Zvero #90673:

Čo si pamätám, tak DPB vykazoval nasledovné prevádzkové náklady na jedne osobokilometer v roku 2002 či kedy:
autobus: 51 hal/oskm
trolejbus: 49 hal/oskm
električka: 24 hal/oskm

Ono je to s trolejbusmi a ich nákladmi pri porovaní s autobusmi tak, že raz je výhodnejšie jedno, raz druhé. Ale rozidely sú tam malé. Čo je problém trolejbusu je že vyššia počiatočná investícia oproti autobusu a takisto drahšie vozidlá. Lenže v praxi majú aj dlhšiu životnosť ako autobusy a neviem či sa nedajú aj dlhšie odpisovať (ak niekto viete, doplnte ma). Problém nastane vtedy, ak ti práve konší životnosť trolejového vedenia a vozidiel a práve v tom čase vychádza autobus v rovnakých reláciach lacnejšie. Takto zaniklo mnoho trolejbusových prevádzok v čase lacnej nafty.
Tie nove navrhnute loga su uplne nevkusne a nezaujimave. Sucasne logo je najlepsie. To je DPB. Vsetko co nie je potrebne robit do toho sa hrnu (Autobusova linka do Rakuska, nove logo, rovnosaty pre vodicov). Ale aby nezanedbavali technicky stav vozidiel tak to nie ?
Reply on: Vladimír #90658:
Oukej. Korigujem "strašne drahý" na "podstatne drahší" ? +dik za poznatok o kvalitnych vyhybkach.
Reply on: Zvero #90671:

Stránky prepravcu. 5/6 vyjadruje pomer hnacích náprav k ceľkovému počtu náprav. Teda že na piatich nápravach zo šiestich sú motory. V prípade Cobry je to ale trošku unikát, lebo po ľavej strane sú hnané všetky kolesá, vpravo štyri zo dvoch. Vychýdza to z konštrukcie vozidla a rozmiestnenia trakčných motorov. Ono tá tramvaj ani nemá dvojkolie ako klasické BA električky, ale samostatne zavesené kolesá. Treba vidieť, istotne vygoogliš keď zadáš "Cobra Tram" alebo "Cobra Strassenbahn".
Reply on: fobust #90669:
Ešte by som sa teda opytal, co znamena 5/6 trakcna adhezia (asi to bude nejaka prilnavost). Odkial inak beriete to info o cenach kolko co stoji?
Reply on: TeBeCe #90668:
Taak teraz je to myslim uplne jasne ? Dikes!
Reply on: Solider #90667:

Zürišská Cobra stojí plne klimatizovaná cca 78 miliónov. Má dĺžku 36 metrov, 1000 mm rozchod, šírku skrine 2,4 metra a je PLNE nízkopodlažná. Ponúka 5/6 trakčnú adhéziu, čo bohate stačí. Túto tramvaj by stálo za to otestovať v BA.
Reply on: Zvero #90665:
9 miliónov / 15 miliónov / (niečo na spôsob Končar) 60 miliónov Sk
Reply on: Papyr #90663:

Dovolím si tvrdiť že v kopcovitých podmienkach je trolejbus aj spoľahlivejší a povedal by som aj ekonomickejší ako autobus. Bez ohľadu na traťové pomery je vždy ekologickejší.
Reply on: Papyr #90663:
hm...preco sa potom vravelo ze 2 autobusy = 1 trolejbus? Tak podme teda na rovinu: Kolko stoji klbovy 18m autobus, kolko trolejbus v rovnakej velkosti, kolko elektricka? Vyrobcovia busov na net info o cene nedavaju 😞
Reply on: eripmav #90657:
A-ha! 😃 musim si to este poriadne pozriet hehe. Na to ze eliny maju baterku som vtedy urcite nemyslel ked som sa na to pozeral ?. Kuknem sa na to ked budem nabuduce v eline, ale po predchadzajucom fobustovom vysvetleni mi to pride logicke.
Reply on: Zvero #90650:
Trolejbus neni STRASNE drahy. Je o nieco drahsi, ako bus, ale do ceny tramvaje mu este veeeela chyba.
Reply on: Vladimír #90658:
O tom písal raz Igorko do bratislavských novín, že kupujú lacnejšie výhybky namiesto kvalitnejších a stanovujú si vlastné rýchlosti cez nich ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.