Reply on: Zvero #90650:
"Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely."Duobus v pravom zmysle slova môže jazdiť ako plnohodnotný trolejbus, aj ako plnohodnotný autobus. A potom existuje tzv. trolejbus s pomocným dieslovým pohonom, ktorý je konštruovaný primárne na jazdu na elektrinu a v núdzových prípadoch (napr. výpadok prúdu) môže ísť aj na diesel. Ale to naozaj len v núdzi. Preto, keď sa takomto trolejbuse pričasto používa dieslový pohon, spôsobuje to problémy. To, čo máme v Bratislave (Škoda 25 Tr), to sú trolejbusy s pomocným dieslovým pohonom. Kameňom úrazu je to, že predstavitelia mesta aj DPB tieto dva pojmy mýlia. ?
fobust
Čo si pamätám, tak DPB vykazoval nasledovné prevádzkové náklady na jedne osobokilometer v roku 2002 či kedy:
autobus: 51 hal/oskm
trolejbus: 49 hal/oskm
električka: 24 hal/oskm
Ono je to s trolejbusmi a ich nákladmi pri porovaní s autobusmi tak, že raz je výhodnejšie jedno, raz druhé. Ale rozidely sú tam malé. Čo je problém trolejbusu je že vyššia počiatočná investícia oproti autobusu a takisto drahšie vozidlá. Lenže v praxi majú aj dlhšiu životnosť ako autobusy a neviem či sa nedajú aj dlhšie odpisovať (ak niekto viete, doplnte ma). Problém nastane vtedy, ak ti práve konší životnosť trolejového vedenia a vozidiel a práve v tom čase vychádza autobus v rovnakých reláciach lacnejšie. Takto zaniklo mnoho trolejbusových prevádzok v čase lacnej nafty.