Dovolím si tvrdiť že v kopcovitých podmienkach je trolejbus aj spoľahlivejší a povedal by som aj ekonomickejší ako autobus. Bez ohľadu na traťové pomery je vždy ekologickejší.
hm...preco sa potom vravelo ze 2 autobusy = 1 trolejbus? Tak podme teda na rovinu: Kolko stoji klbovy 18m autobus, kolko trolejbus v rovnakej velkosti, kolko elektricka? Vyrobcovia busov na net info o cene nedavaju
A-ha! musim si to este poriadne pozriet hehe. Na to ze eliny maju baterku som vtedy urcite nemyslel ked som sa na to pozeral ?. Kuknem sa na to ked budem nabuduce v eline, ale po predchadzajucom fobustovom vysvetleni mi to pride logicke.
Priemerný interval trolejbusov križujúcich toto kríženie s elektrifikovanou železničnou traťou je dokonca kratší. V špičke tadiaľ prechádza 2x15 spojov za hodinu.
Pre úplnosť ešte treba dodať, že v Prešove nie je kríženie trolejbusového a železničného trolejového vedenia, ale kríženiA, keďže sú DVE.
Re #90648 _ERIC: Vnútrozávodovú dopravu v Slovnafte zabezpečuje SAD Nitra. V ostatnom čase tam jazdil už len jediný Ikarus - č. NR-518BM. Ten bol teraz pre vážnu závadu trvale odstavený z premávky a nahradil ho dvojdverový Ikarus NR-287BE, ktorý jazdil na prímestskej doprave v okolí Nitry.
Re #90650 Zvero: Trolejbus je drahší ako autobus. To je fakt. Ale žeby bol zas "strašne drahý", to sa mi zdá prisilné slovo.
Že bratislavské trolejbusy brzdia pred každou výhybkou je osobný problém bratislavských trolejbusov. Je kopec miest na svete, kde nič také nerobia a robiť nemusia.
elektricky ukazuju 25kV??? podla mna elektricky maju iba ukazovatel odberu prudu a ukazovatel napatia v bateriach, ktore moze byt tak okolo 25V ale nie kV. Napatie v elektrickach a trolejbusoch je podla mna rovnake.
25 kV električky ani trolejbusy určite nemajú. V Bratislave jazdia na 600 V jednosmerných. Norma zakazuje vyššie napätie ako 1000 V v trolejovom vedení mestských ulíc. V praxi sa zaužívalo 600 V, ale niekde je aj 750, výnimočne 1000 (v Taliansku sú alebo boli také trolejbusové prevádzky). Pôvodné napätie Bratislavských električiek a trolejbusov bolo 550 V, neskôr zvýšené na 600 V. Rýchlodrážne systémy a metro jazdí zvyčajne na 750 V, londýnske metro jazdí na 630 V tuším. Unikátnosťou londýnskeho metra je aj štvorkoľajný systém, oproti bežne používanému trojkoľjanému - má samostatnú koľajnicu na prívod aj odvod el. energie. Jedna má plus 420 a druhá mínus 210 V. Výhoda je v tom že nevznikajú blúdivé prúdy a pri poškodení izolácie pri ktorom dôjde k uzemneniu jednej koľaje sa môže premávať ďalej, nakoľko nie je uzavretý el. okruh.
Kolko je inak napatie v elektrickovych trolejoch, neviete to niekto? lebo vsetky voltmetre na elektrickach ukazuju konstantych 25 kV tak neviem....som pocul ze 6 kV, hovori sa tu potom o nejakych 600-700V, a v troleji pre t-busy tiez neviem kolko je...viete to niekto presne? dik...
Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely. Ale odbieham.
L.A. a trolejbusy: neni zly napad, za predpokladu ze uz tie kopce budu realne zastavane. Alebo dat troleje len do kopca a hlavna radiala nech zostane naftova
Ad ekologia: trolejbus je suppa tichy, 0% emisie ale je strasne drahy. To sa tu (už určite) rozoberalo ostatne. A jako brzdit kazdu chvilu pred vyhybkou alebo krizovanim tak to neni bohvie co. Ostatne mame nedostatok autobusarov, na trolejbus treba urcite nejaky este dodatocny papier. To jako keby sme teraz dali vodicom autobusov 40 tis mesacne tak by sa to dalo. Sa divim ze este ma vobec kto na t-busoch jazdit. A vodici si lubia do plynu poriadne dupnut...pozname to.
No a ja osobne by som nakupil autobusy s normou euro 5 - tie maju mensiu emisiu ako CNG vozy. A vobec, urobit do 20-rocneho motora prerabku na CNG so zivotnostou 100000km...ako jazdit na zemny plyn za kazdu cenu..
akurat nedavno sa tema rozoberala v NR diskusii, kedze dopravu zabezpecuje SAD NR. niekolko ikarusov a karos skoncilo na MHD v NR, z NR tam zase presli nejake ine vozy...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr