^^^^^^^^^
Vazana tema, ludia, nenechajme si zburat budovu prvej parnej elektrarne na uzemi BA. Vsetci :clenovia klubu, zajtra dojdite! Ja sa dovalim asi o 18:30, lebo do 18:00 mam sluzbu (mozno sa mi podari vypadnut skor).
Vazana tema, ludia, nenechajme si zburat budovu prvej parnej elektrarne na uzemi BA. Vsetci :clenovia klubu, zajtra dojdite! Ja sa dovalim asi o 18:30, lebo do 18:00 mam sluzbu (mozno sa mi podari vypadnut skor).
J
Problém je vtom, že každé mesto má svoj raiting podľa, ktorého banky vedia za aký úrok alebo či vôbec majú mestu požičať prachy. Je to takzvaný raiting splácania dlhodobých alebo krátkodobých záväzkov. Ak má mesto nie príliš dobrý riating tak má problémy získať úver bez štátnej záruky, ktorú je problém vybaviť.Ak by sa vybavila štátna záruka tak je to o niečom inom pretože banka má záruku, že požičané peniaze dostane naspäť včas. Tento raiting je bodovaný podľa schopnosti splácať úvery a podľa zadĺženosti mesta. Podľa ekonomických štandardov by zadĺženosť mesta nemala prekročiť polovicu príjmov, čo je v súčasnosti v BA 2 mld. Sk. BA má zadĺženosť 4,5 mld. Sk , ktoré sú splatné budúci rok. BA ich splatí s výnosov predaja pozemkov a akcií v hodnote 2mld a refinancovaním za pomoci úveru v hodnote 2,5 mld. Sk. Keďže mesto je v takýchto podmienkach má raiting taký, že si môže požičať len v Japonských jenoch, čo je odosť nevýhodnejšie ako keby malo mesto úver v EUR či USD. Ak sa mesto dostane na budúci rok na túto úroveň tak by mohlo prísť do úvahy aj požičanie si nejakého obnosu peňazí na financovanie nákupu autobusov pre DPB. A však zase nesmie prekročiť isté hranice pokiaľ sa finančná situácia mesta nezmení aj keď je pravda, že by nové prerozdelenie daní tomu malo napomôcť. Nechcem sa nikoho dotknúť ale myslím si, že KE a BB sú práve preto v nútenej správe, že sa takto nesprávali a to aj v iných sektoroch hospodárenia. Nákup busov keď mesto na to nemá môže spraviť iba ........ Proste niekedy sa musí znížiť na nejaký krátkodobý horizont (2 - 4 roky) úroveň cestovania ako keby sme mali kúpiť 100 busov v hodnote 700 – 900 mil. Sk a dostať tým mesto do problému na 10 rokov. Myslím si, že budúco ročný rozpočet bude vyšší ako tohto ročný(4,064 mld. Sk), čiže by sa malo nájsť viac peňazí pre DPB a to nielen navŕšenie bežných výdavkov ale aj kapitálových. Dúfam, že sa nemýlim. Ale myslím si že by sa aj naši radní páni mali viac snažiť a vybojovať na vláde dotáciu, čisto kapitálovú na nákup busov resp. prachy na financovanie vybudovania trolíkov v Petržalke. Neviem odhadnúť ani troxu sumu o ktorú by išlo, ale keby sa to budovalo 4 – 5 rokov ročne by náklady nemohli presiahnuť nejaké vysoké čísla.
Ak máte ešte nejaké otázky tak ich napíšte určite odpíšem.
Martin z Prahy: sorry ale či pohne rukov o 5cm, či 25cm nie je to jedno veď sú to desatiny sekúnd. A keď už chceli byť dokonalý tak to mali dať na volant A čo sa podpory priemyslu týka v prvomrade by sme kúpili SlovBus a potom (neuraz sa) Solaris.