No vidim, ze debata o rozchode pekne rozviri vasne. Uz musim ist, mam nadpracovane hadam aj 3 hodiny, zajtra mozem pokracovat v osocovani rozchodov. Pekny zvysok dna, a bezstarostnu jazdu. ?
V USA som bol sice iba v new yorku, ale kolega, co tam dlhodobo zije, hovoril mi o tom, bolo to v roku 2000-2001, mesto uz neviem, niekde pri hraniciach s kanadou.
ano teraz som sa docital na tej webstranke. Ovsem do viedne chodim az od nejakeho 94eho roku, a nenarodil som sa pred druhou svetovou, a nie som taky fanusik MHD, ale zaujimaju ma novinky, co v tom pripade nie je taka novinka, ale nevedel som o tom skoro 30 rokov.
Vzdy som chcel byt rusnovodic ?
Je to skor socialisticky system zmiesane s americkym, pricom lava ruka nevie co robi prava.
Neviem si predsavit ciastocnu modernizaciu, nove eliny na starych kolajach, vsak Siemensky sa rozpadnu po ujeti 100km, a budeme mat problemy ako v Budapesti, ze nove Combina nesli asi 5 mesiacov, raz kvoli snehu, raz kvoli neotvaratelnym dveram, ktore sa zasekavali, kvoli castemu otvaraniu. Zapad nie je pripraveny na Bratislavske podmienky, ako kvalita ciest a drah, atd, preto by bola lepsia celkova modernizacia.
Už pred druhou svetovou vojnou jazdili vo Viedni nákladné električky, napríklad v roku 1943 prepravili 10.646 vagónov, postupne sa ale táto preprava utlmovala, až ju v roku 1976 zrušili celkom. Od augusta 2005 nákladnú električkovú prepravu za veľkého jasania zelených znova obnovili.
Ano, ale to s otazkou rozchodu nesuvisi. To za prve. A za druhe, "socialisticky" model by som skor videl napriklad v Ostrave ci v Presove (na Zapade napriklad v Salzburgu, Lyone, Bergene, San Franciscu), kde radnice robia vsetko preto, aby MHD bola co najviac user-friendly a aby ju co najviac ludi pouzivalo. Vysoke percento novych nizkopodlaznych vozidiel, cistota vo vozidlach, priatelska tarifa, priatelski zamestnanci, presne odchody... Z toho, co som zatial poznal v Bratislave, mi prave bratislavska MHD pripada ako ten "americky" system - snaha za kazdu cenu ludi z MHD vyhnat a nahnat ich do aut. Coz si europske mesto, s uzkym historickym jadrom, nemoze dovolit bez vytvorenia velikanskych zapch...
V USA su mesta, kde nie je mhd, lebo mestska rada to zrusila s odovodnenim, ze neprinasa zisk, tak nam netreba. A kazdy teraz chodi autami. To je ten kapitalisticky nazor na MHD. Ten socialisticky je napr. v BA, za lacne peniaze, lacne vozidla, ktore jazdia na drahu a kapitalisticku naftu ci plyn. Pricom dodavky elektriny su spolahlivejsie ako ropy. Ked ma byt modernizacia, tak uplna, a nie ciastocna, par kvazi doubusov, duoelektriciek a neviem coho s velkou reklamou.
Za tie peniaze, ktore by stala vystavba noveho rozchodu, sa daju sucasne trate na starom rozchode opravit do bezchybnosti a este zvysi aj na nove vozidla. Problem je ten, ze tie peniaze proste nie su - ci nechcu byt.
Som zastancom 1435, a viem ze to stoji peniaze. Je jednoduchsie to urobit naraz, aj ked sa to v BA asi nestane kvoli peniazom. Navyse je tu aj problem, ze iba 95% trati je mozne prerobit, a viem ze zvysnych 5% bude velky problem, ale aj tak som za 1435.
A navyse potom mozem nastupit na vlacik do Viedne z obchodnej ?
AAA