Mňa len tak napadlo, keby sa náhodou DPB sťahoval z Olejkárskej, tak hrubý odhad novej budovy bude asi takýto, 75% kancelárie a 25% jedáleň - aby mali všetci kam ísť na obed.
Sommelier:
Ved DPB uz vie, ze bude mat buduci rok 500 melonov. Tak preco uz nepripravuje podklady na nakup vozov nech su tu cim skor.
Preco nevyhlasi sutaz na ramcovu zmluvu na nakup 18m a 12 metrovych vozov stym, ze v prvy rok odobere tolko a tolko kusov a bude vediet kolko ho vozy budu v dalsich rokoch stat. Bude moct tlacit na poslancov dajte nam dalsich 100 melonov a my kupime isty pocet 12m vozov (ak teda budu naozaj buduci rok iba klbove)
Ale aj ked pan Zahradnik vie trepat chobotiny (necudujem sa je v tejto oblasti novy) no nieco robi... Ja som od neho necakal absolutne nic, myslel som si len, ze nasiel len teple miestecko ale on aj nieco robi, takze je pre mna prinosom. (jednooky medzi slepymi kral - ja viem) Ak vybavi 70 klbakov buduci rok, tak to bude najlepsi predstavitel DPB za 10 rokov.
(70 klbakov dovoli vyradit Ik280/3, Karosy B741 bez GO plus zopar v zlom stave a TAMy bez GO a v zlom stave.) DPB by sa tak dostal co sa vozoveho parku busov z najhorsieho vonku.
Suhlasim, ze uz bolo dost stazovania sa a bol by cas zacat nieco konkretne robit. Trebars aj bojkot MHD. Minimalne tej nocnej. Napisat nejaky list primatorovi, kopiu poslat do BA novin atd. Treba hlavne najst niekoho kto sa do toho pusti. Ak nas bude dost, so mnou mozete ratat a v ramci moznosti pomozem.
Zakladne funkcie mesta v nasich podmienkach su udrzovanie cestnej siete, fugujuca MHD a urdziavanie verejnych priestranstiev a zelene.
Vo vsetkych aspektoch toto mesto zlyhava.
Ano MHD v BA funguje dobre nato aka je podvizivena. A vela sa zlepsilo za posledne roky (aj vdaka imhd a niektorym ludom tu - kt. uz bohuzial neprispievaju, lebo nemaju chut na tieto deticky) To vsak neznamena, ze by sa mesto nemalo snazit aby MHD bola lepsia.
Nevedel som najst hospodarenie DPB v rokoch 1997 - 2000 teda ake naklady DP mal. Chcel som to porovnat, kedze v rokoch 1997 - 1998 DPB zaradil do prevadzky 128 novych busov. Rad by som vedel o kolko klesli naroky na naftu, opravy,...
Ja si len pamatam, ze ludia akosik boli spokojnejsi s MHD.
Ked vidim take smogy dni ako dnes, tak poviem ti pravdu zit v amerike uz toto mesto zalujem. Kedze nezaujmom o MHD sposobuje narast IAD a tym zhorsovanie zivotneho prostredia. Zatial mam len alergiu no nechcem aby som ja ci niekto z mojich blizkych skoncil na onkologie.
a čím sú tie Biskupice tak obsluhované ? O Vrakuni, Dolných Honoch, Medzijarkoch nehovorím, tie sú obslúžené ideálne a akurát.
Lenže zvyšok MČ PB to najružovejšie nemá. Je to najrozľahlejšia MČ Bratislavy. Do starej dediny jazdia 3 linky.
Linku 70 sme tu rozoberali s Själavrakom, nechce sa mi to ynova opakovať, keď tak si to pozri spätne a napíš ?
vieš, že som mal svojho času podobný názor ? Pozri, na tomto fóre sa už roky rokúce poukazuje a nadáva na situáciu. Lenže to by muselo uvedomiť trochu viac prostriedkodržateľov. A tak ďalej.
Pozri, leto sa komplet zvládlo bez Solarisov, v tých uliciach to vyzeralo ako v džungli niekde na kulambátare, ale chcem sa Ťa opýtať: "čo nevieš ?"
Však štandard našej mhd - všetky vozidlá okrem 283 a negenerálkovaných karos budú ešte takých 5 rokov jazdiť, sa meniť nemusí . Je to smutné, ale je to tak. A to už len z toho dôvodu, že doteraz to tak fungovalo a tým pádom to fungovať bude.
Jediné čo by sme mohli spáchať je trvalý protest na magistráte. Aj nad tým časom pouvažujem. Aspoň nejaký floodový e-mail. Alebo neviem. Je totiž úplne jedno, koho si tam zvolíme. Vždy zostalo len pri sľuboch.
Bratislavská mhd funguje, rozsahom a dostupnosťou siete tak, ako sa v iných mestách môže len snívať. Na úkor vysokých nákladov a bez dostatočnej podpory (všetkých zúčastnených) na úkor kvality.
Dopravný podnik od leta rokuje s Rakúšanmi o vytvorení linky MHD na trase Bratislava – Wolfstahl – Hainburg.
Dopravný podnik chce v rámci siete MHD vytvoriť pravidelnú autobusovú linku Bratislava – Wolfstahl – Hainburg. Potvrdil to Milan Cílek, prvý námestník primátora Andreja Ďurkovského. Ako často bude autobus chodiť, záleží od dohody s rakúskou stranou a od počtu zastávok. „Zatiaľ je predstava, že by bola jedna v Bratislave pod Novým mostom, jedna vo Wolfstahle a dve v Hainburgu.“
Problémom je licencia a cena lístka
Za bratislavskú stranu by plánovanú autobusovú linku zabezpečoval dopravný podnik. Podľa hovorkyne mesta Evy Chudinovej je zo strany mesta všetko pripravené na prevádzku. Problémy však vznikli u rakúskej administratívy. „Týkajú sa predovšetkým vydania licencie pre slovenské autobusy na premávku na rakúskom území.“
Nedoriešená je podľa Cíleka aj cena cestovného. Prepočty dopravného podniku rátajú s cenou 1.20 eura za jednu cestu, kým rakúski prepravcovia navrhujú 4.40 eura.
Napriek tomu, že k dohode s rakúskou stranou ešte neprišlo, hovorkyňa mesta Eva Chudinová povedala, že mesto ráta so spustením linky 21. decembra, keď bude Slovensko definitívne v schengenskom priestore.
Rátajú aj s cyklistami
„Z oboch strán je maximálny záujem o využívanie takejto linky. Rakúšania zo zainteresovaných obcí k nám chodia počas týždňa na nákupy do petržalských hypermarketov. Bratislavčania zase využívajú víkendové dni na výlety do dolnorakúskej prírody, múzea Carnuntum či na bicyklovanie,“ povedal Cílek.
Práve cez Hainburg a Wolfstahl vedú aj atraktívne cyklistické trasy (Au land, Natur-tour či Rímska cesta), preto dopravný podnik ráta, že cez víkendy by tu premávali autobusy, ktoré môžu prevážať aj bicykle.
Denné lodné spojenie medzi Hainburgom a Bratislavou totiž neexistuje, loď na trase Hainburg – Bratislava – Hainburg premáva len raz denne v piatok, sobotu a nedeľu. Lístok stojí jedenásť, jednosmerná cesta osem eur.
Hainburg je vzdušnou čiarou od Bratislavského hradu vzdialený 12 kilometrov. K linkám MHD, ktoré majú najdlhšiu trasu od centra mesta, patrí linka do Chorvátskeho grobu (vzdialenosť asi 20 kilometrov), do Záhorskej Bystrice, Čunova či Devínskej Novej Vsi. Napríklad do Stupavy, ktorá je vzdialená necelých 20 kilometrov, MHD nepremáva.
Tak to čo navrhuješ je rozhodne menšie zlo. Keďže obe linky sa napr. zo Suchého mlyna dajú akurát tak využiť na cestu na Kramáre a tento vzťah je určite menej dôležitý ako vzťah Kramáre a časti centra.
Re #87371 risko1: Na 204, resp. 207 som ho naposledy podľa môjho PC ? videl 20. 2. na 207/7.
Re #87377 Mike: Ale zas na druhú stranu možno pre spravenie nejakého schopného intervalu by sa 39 v špičke mohla zahustiť na 15 minút.
Re #87396 Amoral: A keď náhodou spoj pri tvojom "intervale" bude meškať 5 minút, tak bude "interval" 23 minút. ?
Slavius: neviem ci bola odvtedy novela, ale myslim, ze nie:
- kĺbový autobus 18,75 m
- autobus s dvoma nápravami 13,50 m
- autobus s viac než dvoma nápravami 15,00 m
- autobus + príves 18,75 m“
Uf. Nuž tak nič. Myslel som to dobre,zas som nechcel dávať extra veľkorysé návrhy keď viem aký je stav so šoférmi a počtom autobusov. Keby nebol problém dal by som tam 15minút v pohode.
Ja by som len chcel, aby si konečne tí čo píšu tie články, uvedomili rozdiel medzi dopravcom a prepravcom.....Dopravný podnik Bratislava, a. s. nie je žiaden prepravca. Dopravný podnik Bratislava, a. s. je dopravca a prepravcovia sú cestujúci. Dúfam, že si to tu niekto od nich prečíta a konečne prestanú písať hovadziny........Lebo všade sa objavuje iba to, že "bratislavský prepravca hovorí, hovorí prepravca, prepravca si myslí atď..." to znamená, že na tie otázky odpovedá cestujúca verejnosť a myslím, že k tej určite nepatrí Záhradník. ?
Tie problémy čo uvádzajú v Podunajský Biskupiciach.....tí by si tiež mohli uvedomiť, že prestupuje celá Bratislava a nie len oni! A neviem aké všetky linky by ešte nechceli, aby sa tam k nim trepali. Veď aj teraz je 70 prázdna...... ?
Ik
Tie problémy čo uvádzajú v Podunajský Biskupiciach.....tí by si tiež mohli uvedomiť, že prestupuje celá Bratislava a nie len oni! A neviem aké všetky linky by ešte nechceli, aby sa tam k nim trepali. Veď aj teraz je 70 prázdna...... ?