Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V hmmm pondelok to bol tusim, sa na Ruzinovskej pokazila nejaka salina. Potom som uz len videl supravu 7105+7079, takze pokazena bola asi 7105-ka. Trvalo to 15 minut, na Trnku sa ani nedostali vsetci ludia do vozov :))
Z: Ty si vodicka autobusu??? Lebo ak ano, ja som vcera siel v 88/1, voz c. 4507 (fakt prekny bus). Ani by som si nejao extra nevsimol, ze kto tam vpredu sedi, ale na jdenom semafore som pocul motor, ze tlaci vzduch (proste vpredu niekto pridava plyn 🙂. Pozrel som dopredu a tam sedela taka zena.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to Z:

mozno je najvacsim problemom mysliet si, ze tomu nezabranime. Ked si to kazdy bude mysliet, tak to naozaj aj tak bude.

Z pozri napr.: http://sweb.cz/verejna.doprava/

P.S. - ty mavas busy 4510 alebo 4507? Neviem, ale za jednym z nich vidavam pravidelne nejaku zenu 🙂
COLOR:
To si vezmi dost hruby zosit. Plynaky tam az moc casto stoja s kypiacim motorom a mam taky pocit, ze servisny Liasch by sa tam mohol ubytovat (predtym som ho tam vobec nevidel). Plynaky aj menia vodicov. Poobede si zvykli parkovat nie na obratisku, ale na vystupisku, aby boli v tieni. Lebo na obratisku im na lavu stranu a na prdel prazi slnko. Vyzera to uplne sprosto, na vystupisku sa tlacia tri plnaky, obratisko je prazdne a ak nebodaj chcete nastupit na linku 51 alebo 198 (spicka), tak tam je chaos, lebo plynaky zavadzaju. Hroza, ale presne sa naplnilo to, co som o plynofikovani Karos vravel: Nedopadne to dobre, lebo Karosa je KAROSA. Staci.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

J: no jasne planuje sa siet tbusov v petrzalke a dokonca hustejsia ako sucasna busova. Ale je tu ale. Jednak v plane je napisane do roku 2030. A dalej tbus je v podstate, teda z hladiska rychlosti prepravy na tom rovnako ako bus. T.j. jazdi na cestach pre ID, zvacsa stoji v zapchach, ma krizovatky a podobne - cize z tohto pohladu je to skoro rovnaky druh dopravy, ako busy, akurat ekologickejsi a pravdepodobne prinesie aj vacsie vyuzivanie mhd (viditelnost siete a pod.) a myslim si, ze je aj lacnejsi - naklady na 1km (ale toto este nemam overene).

Ale stale to moze byt iba doplnkovy system. Ked je husta siet a vela liniek odvsadial vsade, tak zvacsa nemozu mat taky husty interval, ako keby sa urobilo menej, ale za to nosnych liniek v kratkych intervaloch a k nim doplnkove linky, akurat by sa muselo prestupovat. Ale smozrejme bybolo najlepsie, keby tieto nosne linky boli (metro, ci elina - proste oddeleny kolajovy system).

Hroch: no eliny v petrzke by sa dali. Len si treba predstavit jednu vec a to, ze elina nepojde tam, kde su teraz cesty, dalej, ze ked ich bude pretinat, tak mimourovnovo, a tiez, ze budu useky, kedy pojde proste pod zem. Tak isto netreba cakat zastavky na kazdom rohu, pri kazdej kralikarni. Skor to bude par zastavok, od (alebo okolo) ktorych by mali chodit ine linky a rozvazat ludi do finalnej destinacie (tbus, ci nakoniec aj bus).
Ahoj vsetci 🙂
Neda mi nepripojit sa k diskusii na temu E, T, metro. Prave som pozerala link, kde su obrazky nizkopodlaznych elektriciek - a nesmelo priznavam-SU NAOZAJ PEKNE. Alternativa elektriciek k pokrytiu Petrzalky sa mi z mojho pohladu vidi prijatelnejsia ako metro - aj ked typ VAL by bol mozno vyhodny. Neviem to vsak z tejto stranky objektivne posudit, kolajove vozidla su mojou "slabsou strankou" 🙂 . Elektricky sa mi zdaju prijatelnejsie z toho hladiska, ze vystavba kolajisk na povrchu podla mojho nazoru neprinesie az taky rapidny zasah "do krajiny". Skor by som prijala riesenie "nadpovrchove", tam, kde by kolajisko rapidne narusalo doterajsiu infrastrukturu - myslim tym vedenie trate na preklenovacich pylonoch, nieco na sposob nadjazdov. Ta jednotratova mapka s konecnou na Janikovom dvore sa mi zda vcelku prijatelna, na zaciatok by to bol celkom dobry startovaci projekt. Ale az cas ukaze, k comu sa rozhodnu kompetentni (a comu ani my nezabranime...)
Turbo> #8632: To bolo k prispevku od Z 🙂
Dnes sa asi postavim ku Slimaku a budem pocitat plynaky, ktorym sa zavari motor 🙂 A dnes ich bude dost.
si: ja som si tie projekty vsetky cital, ale priznavam, ze to bolo uz davnejsie... ja si to kuknem znova a potom ti kompetentne odpoviem 🙂

turbo: ten clovek, o ktorom pises, som ja a narazal som vylucne na tu tvoju mapku. ja nie som odporcom elektricky v petrzalke, prave naopak, podporujem to vsetkymi desiatimi (plus tie na nohach 🙂 ). "hustu siet", ako si to ty nazval, si tu ale fakt neviem predstavit - najma preto, lebo v petrzalke byvam a mam celkom dobru predstavu o tom, ako vyzeraju ulice a ulicky. petrzalka ma cestnu siet vybudovanu uplne na houby a keby po nej mali premavat eliny, krutili by sa ako cerviky na udici... a mimo cestnej siete mas pouzitelny pomaly len koridor metra (fuuuj 🙂 ) a este par priestranstiev. najma na lukch su kralikarne postavane tak tesne blizko seba, ze by si musel kvoli elektricke obmedzit nielen auta ale aj pesich...

rozviedol by som to blizsie, ale uz by som sa mal vrhnut do prace 🙂 ale ak je zaujem, rad sa o tom s niekym pohadam :-)))

nech ziju saliny! 🙂
^^^
obrazok elektrickovej rychlodrahy, ktora vobec neobmedzuje ani nenarusuje cestnu dopravu (patri k druhemu prispevku)


Fakt ohromne: V zone pribinova chcu papalasi z Magorstratu metro. Jedna otazka: Budu tym metrom cestovat oni??? Asi nie, ale strasne tam chcu mat metro a o elektricke nechcu ani pocut. Svedci to o ich kompetencii a aj inteligencii. Nechcem nadavat, ale viete co si mylsim.

Este niekto pisal, ze ak by sa v Petrzalke postavila taka "husta" siet, tak by sa museli radikalne obmedzit autmobily. To vobec nie je pravda. Ludia, toto je presne to, co ti (oni velmi dobre vedia co su tak to tu nenapisem) na Magorstrate chcu aby si ludia myslsli. Im uplne vyhovuje ze ludia si pod pojmom elektricka predstavia to, co ide medzi dvoma cestami, stoji pri kazdej vrbe, je pomale a hlucne. To mi uplne nahrava to kariet. Podporuje to myslienku metra. Zaroven to vysvetluje preco mame taku elektricku aku mame. Tu sa nuka otazka preco je to tak... Magorstrat, alebo lepsie povedane isty ludia takto maju v rukach moc realizovat svoje sny o metre a podobnych veciach. Obyvatelov nasho mesta oblbuju recickami ze elektricka to nedokaze vyriesit a musela by ist po styroch mostoch, aby mala taku prepravnu kapacitu ako jedna trasa metra. To je nonsens. Taketo individua zneuzivaju svoju moc a za kazdu cenu brzida rozvoj elektriciek na uzemi mesta. Len aby si ludia nevsimli, ze elektricka dokaze byt rychla, spolahliva a aj pohodlna. Preco sa vzdy caka kam je trat v havarijnom stave? Aby si ludia co najdlhsie uzili kymacania, otrasov a hluku. To sa musi zmenit. Ludia, do kedy sa nechate takto vodit za nos? Preco ked si predstavite elektricku v Petrzalke tak taku, co ide medzi dvoma cestami, vsade stoji je pomala a napohodlna? Uz otvorte oci a chodte sa pozriet ako vyzeraju elektrickove rychlodrahy napr. v Brne. A netvrdte tu ze elektricka by isla na ukor cestnaj dopravy. To vobec nie pravda. V Petrzalke by sa dal vybudovat uplne oddeleny system elektrickovych trati, ktore by nemali jedine krizene s cestnou dopravou. Vobec by nebola narusena cestna siet, ba naopak, niektore useky by sa aj zlepsili (pocas budovania rychlodrahy by sa niekotre krizovatky zaroven upravili, aby bolo mozne mimourovnove krizovanie). Ludia, prosim Vas, dokedy to tu mame pakovat ze elektricke je jedno ci ide po ulici meste, ci ide v tuneli (teda v podzemi) alebo ci ide na rychlodrahe. Preco si vzdy predstavite iba to, co ide po ulci v meste, vsade stoji a je pomale? Mate taku biednu fantaziu a neviete si predstavit elektricku an samostatnom telese, rychlu a spolahlivu? Pozrite sa na ten obrazok, na ktori je uvedeny link. A viete co, chodte sa pozriet do Brna, lebo raz zazit je lepsie ako 1000 krat pocut alebo 100 krat vidiet. Odporucam to aj vsetkym na Magorstrate (aj ked pochybujem ze to nieco zmeni, oni totiz nevedia co to MHD je). Urcite si toto niekto precita. Cakam na jeho odpoved.
Andrej: Veď v Petržalke má byť tiež T-busy a celkom dobrá sieť, lepšia ako teraz busy. Výstavba 30rokov?! No neviem ale mne sa zsá, že je navrhovaný podľa súčasného tempa financovania čiže asi 3mld ročne a to sa určite zmení.

Č sa tých cien týka. Vo Viedni stojí celodenný 5 Euro čo je 230,- toľko stojí u nás na týždeň ( ostatné ceny cestovného, lebo majú sprostý systém automatov) A podľa nezávislích, mimovládnych a hlavne ZAHRANIČNÝCH ekonómov ceny po vstupe budú rásť ale nie rýchlejšie ako platy. A mi nebudeme ešte taký rôčik dostávať mzdu v Eurách. Najprv musíme byť v menovej únií.

Si: metro pojde popod Dunaj skrz zóna Pribinova to viem z Mesta- magistrátu. Taká bola dohoda, aby zóna mala priame napojenie na metro. Takže pri eline stým rátaj.

To All. Prosím ešte raz nejake ceny busov sólo aj kĺbakov- či citybus alebo agora.Ale na plyn.

O tej info na tender na plynové busy niekto viete.

Dnes som videl 95 na Znievskej a budatínsej. Na križovatke mal ísť rovno a on odbočil. Potom sa točil pri pekárňach vodič bol riadne nasraný. Bol to 4845 okolo 20:00
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Spectre - neviem - som na zivo nevidel 21Tr. To, ze je ten railtech na nej mi hovoril, clovek, co tam robi - tak som si to dovolil napisat. Ale mozno sa pomylil - tak potom sorry.

Si: ta petrzalska trasa A prepracovana - to je tam iba prepracovane A-cko, a ostatne tam nie su, alebo na petrzku mas iba to Acko? To by sa mi potom zdalo dost malo - nemyslis?
Petrzalska trasa A troska lepsie prepracovana je zas tunak...
hroch: pozri si potom mapku v tamtom projekte... to je zas projekt nad ktorym sme sedeli aj s Beusom peknych par hodin a je to na dlhodobu realizaciu (podobne ako projekt metra). Z petrzalky uvazuje vyuzitie stareho mosta (s vylucenim individualnej dopravy), mosta kosicka a vybudovanie zeleznicneho (elektrickoveho) mosta paralelne s mostom lafranconi do mlynskej doliny :-))) Dnes by som mozno par veci v mensej miere zmenil, ale dany projekt uz ma dost znacnu odolnost voci zranitelnosti napriklad vypadnutim trate na moste...
a ja nie som proti metru, dokonca ani proti celoregionalnemu kolajovemu systemu dopravy (kua, to zne debilne 🙂 )... ale chcem sa toho este dozit a metro je u nas iba predvolebny blabol... alebo mam tento pocit sam?
turbo: ja si tu tvoju mapku pamatam, len sa mi zda trochu radikalna - aby to mohlo tak fungovat, musela by sa pomaly uplne z petrzky vylucit automobilova doprava. ja si myslim, ze by uplne postacila vetva elektricky vedena existujucim koridorom a pripadne este dve kratsie: povedzme k ekonomickej alebo az do ovsista (pripadne v extremnom pripade az k nemocnici) a druha k hypertescu (aj ked je pravda, ze si neviem celkom predstavit, kadial by sa mala tahat - jedinu moznost takto narychlo vidim v odpojeni od hlavnej vetvy pri technopole, ale to by asi bolo mrhanie). v kazdom pripade by som ale elektricky prehnal cez stary most, vyrazil odtial auta a za mostom to napojil na sturovu. uz len tam zdvojkolajit trat (aj ked aj tomu by sa dalo vyhnut, len si potom nechcem predstavovat ten kolajnicny chaos na safku... 🙂 ) a mame hotovy nosny system. a keby som mal prilis vela penazi, mozno by som este dostaval okruh okolo centra (safko-pribinova-nove narodne divadlo-ASMN-zahradnicka-trnavske mysto-racianske myto-hlavna stanica). muselo by sa tam desne vela zakopavat pod zem, ale keby sa to stavalo otvorenym sposobom, dalo by sa to zvladnut. a ja si celkom zivo viem predstavit podzemne zastavky elin na trnavskom, racianskom i pod stanicou... kedysi som si doma tiez kreslil mapku a vyzeralo to celkom logicky... ale to uz asi tak byva :-)))
Spectre: ten nápad sa mi pozdáva, uvidíme či sa tvoje slová naplnia 🙂
Spectre: dobre, ale ked sa pustis najprv do rozvoja siete a potom ju pojdes prestavat na iny rozchod, vyde ta to zarucene drahsie (a velmi drahsie) ako ked najprv zmenis rozchod a potom zacnes rozsirovat siet (pripadne robis oboje paralelne s tym ze prevadzkujes 2rozchodny system). A zmena rozchodu je len prvy krok k napojeniu na zeleznicu. PS: neake uspory ziskas aj tym, ze ked rozsiris siet, tak bude treba nakupit nove vozidla a ako iste vies vozidla pre rozchod 1435 mm su o neakych 20 - 30 % lacnejsie ako vozidla na rozchod 1000 mm.
Andrej (Anndy008)>
BTW, keď hovoríš, že v 21Tr sú rovnaké, ako to potom vodič natiahne, keď mu vyletí brko. Veď tam nie je ani páka a nie je tam ani kde strčiť tú ich kľuku, alebo jak sa to volá s čím to naťahujú.

Si>
Ja som v terajšej situácii proti zmene rozchodu. Napojenie na železnicu je lákavé, ale to už hovoríme o hybridnom systéme, nie o električke. To je na naše pomery až príliš veľký luxus. Mne by kľudne stačila rýchlodráha v takom štýle, ako napr. v Brne smerom na Líšeň, to je ideálny príklad.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Z: no zase to nebolo az take tazke uhadnut 🙂.

No smrad - vtedy sa inak nedalo asi. Ale dnes moznosti su - elektricka trakcia (teda eliny, ci troliky. Troliky maju jedinu vyhodu oproti busom - ze menej zatazuju prostredie. Inak su rovnako pomale ako busy - v porovnani s kolajovym systemom /dobre spravenym/), ale urcite maju svoje opodstatnenie - tak isto ako busy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.