Re #85855 Mikimaus: ved capko iny pristup ako "my nic, my muzikanti" nepozna. ? namiesto toho aby sa starali o to, aby tam vsetky bezpecnostne prvky boli, to treba hodit na niekoho ineho. a Ik4x5 nudzove otvaranie dveri maju (ale vedome demontovane masnakmi)
Teraz v TN vravel Zahradnik, ze za to, ak niesu kladivka mozu cestujuci..co svedci podla neho o ich kulturnosti ? Jeden cestujuci vravel , ze vraj bol sofer v soku a neotvoril dvere, cestujuci sa cheli ,ale dostat von no nemali ako, lebo tam vraje nieje nudzove otvorenie dvier (ako napr. v elektrickach) a ani kladivko ? ?
ROFL ? Viem, že o tom nebola reč, ale skutočnosť, že by si za tú trojičku nepostavil (rozumej neodbavil ?) ďalšiu súpravu by v prípade viacerých zastávok spôsobovalo fatálne zdržania.
Podľa môjho názoru nemôžu. A keď dobrovoľne nasilu zastavíš vlak či už na peróne alebo v strede poľa tak si na Tebe chlpatí železniční flojdi s radosťou zgustnú.
A to ti ešte aj fíra dá kľúčom po hlave ?
Len v takom brajgli alá Bratislavská VHD sa mnohé stratí. Zase na druhú stranu verím v posun k lepšiemu - je to napr. vidieť na Sralrisoch - dva krát som už videl zapracovať občiansku busobranu ?
zaujimave, ze napriklad vo vlakoch neodrezavaju putka zachrannej brzdy aj napriek tomu, ze velka zlocinecka je vychyrena pristupom "cestujuci by to zneuzili"...
Páčky som registroval jedine na nejakej 415, nechcem kecať, možno tresnem ale imho ex 1013.
Imho sú strešné núdzové pri prevrátení na stranu značne podstatné. Škrabať sa do výšky cez sedadlá (a ľudí) je nič moc. A to si môžme pridať prípadný požiar v motorovej časti, kedy by únik zadným oknom nebol možný.
Ik 4xx disponujú kladivami na streche - vďaka aspoň za to.
Z prevrátenej karosy by (nielen) geriatrickej populácii nemuselo byť pomoci ?
O tom, že to mali aj 280 som nevedel - tam som "pútka" už nezažil, ale na 283 to zo začiatku fungovalo, aj s nálepkou - návodom na použitie.
Ono toto je imho tak trochu aj spoločenská otázka - pokiaľ sa vyskytli jedinci, ktorí neprečítali prvú vetu - "V prípade nebezpečenstva", resp. si neštandardnú situáciu imaginárne utvorili skôr ako nastala a podarilo sa im zopár okien bezdôvodne vyskliť - to bolo naozaj lepšie (v rámci bezpečnosti premávky) tie pútka odrezať. Tristné, ale je to tak. ?
rovnako zriedkavym ukazom boli cervene packy na stropnych poklopoch v ikarusoch (a tiez v karosach na zadnom stropnom vetraku), ktore umoznovali ich demontaz v pripade nebezpecenstva...
ik 280 maju take vytahovacie gumove pasiky oproti 2. a 3. dveram. hore byvalo take putko, za ktore sa to vytiahlo. osobne si to putko v BA nepamatam (zeby standardne odstrihli?), v CSAD ikarusoch to byvalo bezne aj ku koncu prevadzky.
Kiko & TeBeCe> Oni tie kladivká zatiaľ neboli potrebné. O tom sa začne hovoriť, až keď uhorí polovica náplne v prevrátenom autobuse. Neskoro ? ? Šanca minimálna, dúfajme, že nikdy.
Ak sa nemýlim, tak 283 sa dodávali so sťahovacou gumou okolo okna oproti tretím dverám.
Myslíte, že je reálne možné okno rozmlátiť aj bez nejakého vhodného predmetu - lakťom, nohou ?
nemozem suhlasit. kladivka su v Solarisoch, ktore ich maju "na retazi" (aj tak vsak niektore "zmizli"), taktiez v Skodach 25 Tr (tiez maju tusim nejaky zabezpecovaci system), zriedkavo sa este najde v niektorom SORe. Ik 4x5 ich po zaradeni do premavky mali, postupne sa postracali. avsak je pravda ze niektore nove resp. GO autobusy a trolejbusy prisli o kladivka este pred zaradenim do premavky.
"uplne najlepsi" zlepsovak DPB bol v niektorych vrakosach, ktore ich mali PRISROBOVANE(!), resp. pridrotovane hrubym drotom, cize efekt ako keby tam ani neboli. zaujimave, ze vo vacsine miest sice kladiva obcas chybaju, ale vacsinou su na svojom mieste...
Myslim, ze kto cestuje mhd casto, vie ze ani jeden bus, trolej nema kladivko na rozbitie okna. Sranda je v tom, ze to asi neukradli "cestujuci", ale nikdy ani neboli. Pamatam si na nove ikarusy asi z 1998, kladivka nemali uz na prvej jazde. Takze ich bud ani nemali od vyroby, alebo ich ukradli este vo vozovni. Neviem komu naco by bolo take kladivko. Vsetko ale naznacuje, ze vozovy park v BA je v zalostnom stave, ani Srbsko by od nas neodkupilo napr. elektricky.
Neviem preco sa niekto cuduje co sa stalo, mne sa to len tak vidi, ze to bola otazka casu.Ak by v tomto state nevladla korupcia, tak by 2 tretiny vozoveho parku na celom Slovensku nemohli jazdit, pretoze by nepresli cez STK, ale kedze tuto sa dava iba stempel a nikto sa nezaujima o riadny sta autobusov, tak sa potom taketo veci stavaju, ze autobusu odidu brzdy, SADisti bezne jazdia na pneumatikach za ktore by obycajny smrtelnik dostal pri prvej kontrole obrovsku pokutu ak nie odobratie technicaku a podobne.Take bezpecnostne prvky ake chybali v dano buse chybaju vo vacsine vozov v BA a nielen v BA na Slovensku,neviem ako je mozne taky voz vypravit z vozovne.Ak si vezmeme, co vsetko sa kontroluje pravidelne na zeleznicach tak mam pocit ze u autobusov ide o planovanu sabotaz a hazard....
Skutočne neSMELI alebo len jednoducho neJAZDILI? Nehádam sa s Tebou, dobre si pamätám, že jazdili len na R-kách, ale nikdy mi nenapadlo, že na ostatných to nemajú povolené.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Napr. taká Vazovova alebo Polus City Center ma ešte napadá... A vôbec, tu ide o to aby sa do zastávky zmestilo viac ako jedna súprava...