Skus si vsimnut v noci supravu 7812-11 alebo A-bus 4852,ktory maju reklamu na viedenske letisko. Tiez je az prilis tmava na cesty a az ma koncove svetla uz mizerne slabo svietiace tak s panom bohom,zbadas ho az na poslednu chvilu.K tomu si pridaj moznost nefunkcneho poulicneho osvetlenia,tak nehoda moze byt na spadnutie
Nevravim,ze sa mi nepaci,ona je naozaj pekna (relativne) Haribo bolo krajsie,ale vravim o viditelnosti,hlavne v noci,nakolko ma az moc tmavy nater. Neuznavam taketo tmave farby,len si uvedom,ze ked ide tmave auto po ceste v noci a neosvetlene.Aj ked je osvetlene,vidis len svetla,nie vozidlo.
ja som ju videl len vytrcat na stojanke,nemal som cas si ju prezriet,lebo som sa ponahlal na sluzobak,ale celkom sa mi pacila......inak neviem preco to dali na najvacsi serbel ?
Bola to klbova CNG Karosa,moj voz,ktory som dostal po vyse tyzdni,po dovolenke. Vyjazd bez problemu,odchod z ASMN detto a ako som isiel z Kriznej od krizovatky smer racko som citil,ze slabo taha,nema vykon.Ale bez problemov som prisiel do zastavky otvoril dvere a viac som ich uz nezavrel ani sa nepohol. Podobny pripad sa mi stal,este na Hodzovom na L84.Od zastavky po CSS a ako som zastavil,tak cely voz sadol na dorazy aj s mojou sedackou. Pricina "cistic vzduchu" taktiez tlaky v oboch okruhoch 3 ATM.A to som pocul vystrelit tesniacu gumu este na Hrobonke pocas prestavky. Po prehliadke voza som nic nezistil a bez problemu som dosiel az na Hodz.nam hore kopcom aj dole kopcom.
no veď to - stále sa musia točiť nejaké ozubené kolieska , že ano, proste bez rozvodov prevodov atď to nikdy nemôže fungovať alebo už niekto vymyslel scifi retardér ?????
retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
to všetko viem - ale čo brzdi vozidlo keď nie je zaradená rýchlosť a nepoužívaš prevádzkovú brzdu - čo sa vysunú klapky či čo ?????????????? motorovka môže byť funkčná len keď je zaradená rýchlosť ako potom využiješ silu motora na brzdenie a to iste platí pre retardér ?????????
sú aj retardéry, ktoré sú súčasťou prevodového mechanizmu (ďalšie sa montujú do rovzvodovky alebo na nápravu) a tie už vyžadujú zaradenie prevodového stupňa pre brzdný účinok...
O aký typ vozu sa jednalo - nepotrebujem interné číslo, je tu aj možnosť, že sa mohlo jednať o závadu na niektorom vzduchovom ventile alebo regulátore - preto uveď typ busu. DÍK
retardér je brzda nezávislá od brzdového systému. Funguje na elektromagnetickom alebo hydrodynamickom princípe a slúži na odľahčenie prevádzkovej brdzy pri tiahlých klesaniach (brzdí sa motorovou brzdou + retardérom a prevádzková brzda sa používa minimálne na občasné regulovanie brzdného účinku - nehrozí prehriatie bŕzd a tým ich nefunkčnosť)...
nezávislosť od hlavného brzdného systému vozidla znamená, že funguje aj bez zaradeného rýchlostného stupňa (motorová brzda), používa sa aj mimo tiahlých klesaní na dobrzďovanie vozidla...
viac o retardéroch si môžeš vygoogliť, tam nájdeš aj presné technické parametre....
Ešte dobre si popozeraj odpovede ne svoje príspevky - mám taký dojem že tu lezieš na city asi všetkým a musím súhlasiť asi si zakomplexovaný - podľa Teba nedocenený jediný vhodný kandidát na post generálneho riaditeľa generálnych riaditeľov MHD v EU !!!!!!!!!!! ????????? !!!!!!!!!!
neutral zakazany je, aj rychlost je obmedzena (napr. na 105 km/h), porusenie tychto povinnosti je na zodpovednosti vodica.
Nie kazdy retarder vyzaduje zaradenu rychlost - napr. Karosa B 932.
JA osobne brzdim z kopca zasadne motorom - bez ohladu na vek a hmotnost vozidla. Na Skode 100 a kopcoch ako Sachticky to inak ani neslo (kamarat skusil a brzdy nastastie iba smrdeli, na Favorite, ci Felicii sa mu tam zas vzpriecili brzdove dosticky).
vážený, prepáč ale s Tebou nediskutujem, už som Ti niekoľkokrát napísal že podľa mňa tu až často zastupuješ a obhajuješ Tých čo sú za katastrofálny stav MHD zodpovedný, dokonca som presvedčený že si jeden z ních. Samozrejme nad Teba nie je, Ty čo je spojené z dopravou si NAJMÚDREJŠÍ MACHO a nemienim s Tebou polemizovať. APROPO ja by som odbory v DPB zrušil lebo sú aj tak zbytočné pre vodičov nič neurobili ale to je na dlhú debatu. A vieš aj neuveriteľne všetkých urážať na tomto fóre
lebo len TY a zase len TY máš totálny patent na pravdu o MHD !!!
Normálne si buduješ TOTALITNÉ MYSLENIE jedného / každí si doplní sám /
Nal Sehel
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.