ja som ju videl len vytrcat na stojanke,nemal som cas si ju prezriet,lebo som sa ponahlal na sluzobak,ale celkom sa mi pacila......inak neviem preco to dali na najvacsi serbel ?
Bola to klbova CNG Karosa,moj voz,ktory som dostal po vyse tyzdni,po dovolenke. Vyjazd bez problemu,odchod z ASMN detto a ako som isiel z Kriznej od krizovatky smer racko som citil,ze slabo taha,nema vykon.Ale bez problemov som prisiel do zastavky otvoril dvere a viac som ich uz nezavrel ani sa nepohol. Podobny pripad sa mi stal,este na Hodzovom na L84.Od zastavky po CSS a ako som zastavil,tak cely voz sadol na dorazy aj s mojou sedackou. Pricina "cistic vzduchu" taktiez tlaky v oboch okruhoch 3 ATM.A to som pocul vystrelit tesniacu gumu este na Hrobonke pocas prestavky. Po prehliadke voza som nic nezistil a bez problemu som dosiel az na Hodz.nam hore kopcom aj dole kopcom.
no veď to - stále sa musia točiť nejaké ozubené kolieska , že ano, proste bez rozvodov prevodov atď to nikdy nemôže fungovať alebo už niekto vymyslel scifi retardér ?????
retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
to všetko viem - ale čo brzdi vozidlo keď nie je zaradená rýchlosť a nepoužívaš prevádzkovú brzdu - čo sa vysunú klapky či čo ?????????????? motorovka môže byť funkčná len keď je zaradená rýchlosť ako potom využiješ silu motora na brzdenie a to iste platí pre retardér ?????????
sú aj retardéry, ktoré sú súčasťou prevodového mechanizmu (ďalšie sa montujú do rovzvodovky alebo na nápravu) a tie už vyžadujú zaradenie prevodového stupňa pre brzdný účinok...
O aký typ vozu sa jednalo - nepotrebujem interné číslo, je tu aj možnosť, že sa mohlo jednať o závadu na niektorom vzduchovom ventile alebo regulátore - preto uveď typ busu. DÍK
retardér je brzda nezávislá od brzdového systému. Funguje na elektromagnetickom alebo hydrodynamickom princípe a slúži na odľahčenie prevádzkovej brdzy pri tiahlých klesaniach (brzdí sa motorovou brzdou + retardérom a prevádzková brzda sa používa minimálne na občasné regulovanie brzdného účinku - nehrozí prehriatie bŕzd a tým ich nefunkčnosť)...
nezávislosť od hlavného brzdného systému vozidla znamená, že funguje aj bez zaradeného rýchlostného stupňa (motorová brzda), používa sa aj mimo tiahlých klesaní na dobrzďovanie vozidla...
viac o retardéroch si môžeš vygoogliť, tam nájdeš aj presné technické parametre....
Ešte dobre si popozeraj odpovede ne svoje príspevky - mám taký dojem že tu lezieš na city asi všetkým a musím súhlasiť asi si zakomplexovaný - podľa Teba nedocenený jediný vhodný kandidát na post generálneho riaditeľa generálnych riaditeľov MHD v EU !!!!!!!!!!! ????????? !!!!!!!!!!
neutral zakazany je, aj rychlost je obmedzena (napr. na 105 km/h), porusenie tychto povinnosti je na zodpovednosti vodica.
Nie kazdy retarder vyzaduje zaradenu rychlost - napr. Karosa B 932.
JA osobne brzdim z kopca zasadne motorom - bez ohladu na vek a hmotnost vozidla. Na Skode 100 a kopcoch ako Sachticky to inak ani neslo (kamarat skusil a brzdy nastastie iba smrdeli, na Favorite, ci Felicii sa mu tam zas vzpriecili brzdove dosticky).
vážený, prepáč ale s Tebou nediskutujem, už som Ti niekoľkokrát napísal že podľa mňa tu až často zastupuješ a obhajuješ Tých čo sú za katastrofálny stav MHD zodpovedný, dokonca som presvedčený že si jeden z ních. Samozrejme nad Teba nie je, Ty čo je spojené z dopravou si NAJMÚDREJŠÍ MACHO a nemienim s Tebou polemizovať. APROPO ja by som odbory v DPB zrušil lebo sú aj tak zbytočné pre vodičov nič neurobili ale to je na dlhú debatu. A vieš aj neuveriteľne všetkých urážať na tomto fóre
lebo len TY a zase len TY máš totálny patent na pravdu o MHD !!!
Normálne si buduješ TOTALITNÉ MYSLENIE jedného / každí si doplní sám /
Nuz,tak to som mal potom fakt stastie,ze mi prdlo tesnenie pod hlavou kompresora,voz som normalne zastavil v zastavke a viac som sa nepohol a az vtedy som zbadal na budikoch len 3 ATM na oboch okruhoch ( a to som ale pocas jazdy-vchadzania do zastavky, citil ze voz nejako netaha a neuvedomil som si ze voz brzdil z tohto dovodu,ale velmi slabo) Po prichode dielne ma natlakovali vzduchom a sam vozmajster to odviezol do dielne,bez toho aby ma dali na tyc i ked mal znacne problemy,Liazka bola za nami ako poistka v pripade nudze. To bolo 5.7.2007 pamatas si Jakub1 co si vtedy pisal sem na forum ohladne toho???Bolo to na Racku ako 25 a N21
Martin Fundárek