Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ivanbuto #84215:
Vedúci prevádzkarne trakčného vedenia ihg. TSV to bohužiaľ má v kompetencii, takže môže. Rýchlosť na výhybkách si stanovuje prevádzkovateľ.
Výhybka symetrická je taká, ktorá má do oboch smerov rovnaký uhol odbočenia (obvykle 5°), napríklad pri Vinárskych, na Predstaničnom, obitri na Hodžovom atď.
Nesymetrická výhybka má jedne smer priamy alebo takmer priamy a druhý odbočuje mimo priamy smer. Uhol odbočenia býva buď 2,5°/7,5° (tam sa používa stavací kríž, buď mechanický alebo elektrický) alebo 2,5°/17,5°, kde stačí kríž pevný a preto ich súdruh ing. uprednostňuje.
S tou výhybkou pri Cintoríne Ružinov si ma nepochopil - tá 30 tam visí od začiatku a ten vodič ju prekročil, takže bol popoťahovaný, aj keď konštrukčná rýchlosť výhybky je vyššia.
Reply on: ivanbuto #84215:
Prosím Ťa, mal by som na Teba jednu otázku, ktorá nesúvisí s výhybkami, ale Ty ako vodič trolejbusu by si mi na ňu mohol vedieť odpovedať: prečo mnohí z vás nepoužívajú dopytové otváranie dverí (aj v prípade, že ho majú) a radšej otvárajú centrálne ❓ Za odpoveď ďakujem. ?
Reply on: ivanbuto #84216:
Zdržanie by to nebolo ešte za tej podmienky, že tam bude náležitá návesť a, že tam väčšina vodičov nepôjde pre istotu 10 - 20 km/h. A nie ako na tých Kramároch, že tam väčšina ide do 20 km/h. ?
Reply on: Ike #84196:
Červenú už majú SL... ?
Ešte pre S499.1023: Máš nejaké informácie o tom, čo presne sa má teraz robiť na Hodžovom nám.? Neurobia aj to napojenie manipulačnej stopy zo Štefánikovej na Palisády ako normálnu výhybku? Veď keby sa to poriadne urobilo, nebolo by to žiadne zdržanie pri jazde.
Reply on: S499.1023 #84214:
Tak preto tam je 30? Ale poznám aj iných, čo tam chodia 50. Ale toto je fakt absurdné, ak sa takýmto spôsobom stanoví rýchlosť za to, že niečo nefungovalo tak, ako malo. To ten ing. je nejaký riadny debil, že? Ako je možné, že je mu dovolené takéto veci svojvoľne robiť?

Nemali by byť na výhybkách v zásade konštrukčné rýchlosti?

Ešte mi vysvetli, aká je definícia symetrickej vs. nesymetrickej, prípadne daj príklady.
Reply on: ivanbuto #84201:
Všetky symetrické s elektricky stavaným krížom sú konštrukčne na 60, s mechanickým krížom sú na 40.
Na tú pri Friedhof Rosental dávaj pozor, tam hneď prvý deň ako ju namontovali, ktosi strhol vedenie a ing. TSV sa hneď zavesenou tridsiatkou oháňal.
Reply on: Eury #84209:
je to len obycajny vetrak ako su v interiery...ja len dufam, ze niekoho napadne tam aspon dodatocne namontovat klimatizaciu...
Reply on: AAA #84207:
Aha, teda v smere k Voj. nemocnici, tá rozraďovacia je 30, potom kríženie a zbiehacia 40. Ale hej, tá, čo si sa ty pýtal, je 40, ale v smere na Vlársku (211) len 20.
Reply on: AAA #84207:
Áno, na tej križovatke, v oboch smeroch rovno (204, 212).
Reply on: KLF #84179:
na streche moze mat aj dzipa. V Afganistane je to bezne. 😃
Reply on: Eury #84208:
a este mi napadlo tie 15trm maju nad kabinou len vetrak alebo to je nejaka klima? lebo ak neni tak preco im ju nedali pri tej GO ako dostavaju 14trm?
Reply on: hoppusmark #84202:
Noo ten design manual by pomohol.. a potom by mohli nejako zjednotit tie natery.. ved aj trofliky zacali robit na lbc a potom ich teraz zas davaju do klasickych naterov.. a pritom tamy davaju stale do lbc.. tak preco s tym u trojbusov prestali? teraz ako nechcem polemizovat a tom ktory nater je lepsi.. ale ked uz s tym raz zacali tak preco zas prestali? nevie niekto?
Reply on: ivanbuto #84201:
Na Kramároch myslíš aj tú rozraďovaciu v smere do mesta na križovatke Vlárska - Stromová - Limbová za Nemocnicou Kramáre?
Reply on: Ike #84205:
J&T rulezzz ?
Reply on: hoppusmark #84204:
http://www.en.sor.cz/img/rs/PICT4330.JPG

naozaj pekne autobusy... v bordovom prevedeni by som si ich vedel predstavit ako brazdia ulice Bratislavy ?
Reply on: hoppusmark #84203:
okrem toho keď sa začne vyrábať NB 12/18, tak nám môžu byť všetky hrbaté modely fuk ?
Reply on: Ike #84198:
možno SOR tým hrbom šetrí peniaze (výrobné náklady).. Totiž veľa dielcov zostáva vďaka hrbu nezmenených.. veľkosť okien, tvar a výška plechov nad a pod oknami, vnútorné obloženie.. Ak by bola v prednej časti strecha vyššia a nového tvaru, muselo by byť veľa dielov v prednej časti autobusu iných, teda vyvinutých nanovo.. Čiže už aj ten vývoj by niečo stál, a okrem toho by bolo na jeden autobus potrebných viac TYPOV dielcov, čo by zvýšilo náklady na skladovanie, triedenie, evidenciu atď... ?
Reply on: Ike #84196:
Ináč keď tak na ten autobus pozerám, máš pravdu. Tá červená bude celkom pekná.. Ale naozaj iba bez tých všetkých smajlíkových nálepiek a farebných štvorcov.. ?

A potom by už fakt mohol DPB urobiť ten dizajn manuál, aby nás nečakali zakaždým takéto prekvapenia ?
Reply on: S499.1023 #84183:
Ktoré sú na 60? Myslíš pri Cintoríne Ružinov? Tam viem, že sa dá plnou rýchlosťou, aj praktizujem. Ale daj ešte nejaké ďalšie typy.

Aj veľa z tých, čo sú 30, sa dajú ísť aspoň 40.

Čo sa týka vodičov, je pravda, že sa teraz dá 40 v rovnom smere na Kramároch aj na Prievozskej v krížení s Miletičovou, ale čo pozorujem, v zásade tam vodiči naďalej dosť brzdia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.