Reply on: ivanbuto #84215:
Vedúci prevádzkarne trakčného vedenia ihg. TSV to bohužiaľ má v kompetencii, takže môže. Rýchlosť na výhybkách si stanovuje prevádzkovateľ.Výhybka symetrická je taká, ktorá má do oboch smerov rovnaký uhol odbočenia (obvykle 5°), napríklad pri Vinárskych, na Predstaničnom, obitri na Hodžovom atď.
Nesymetrická výhybka má jedne smer priamy alebo takmer priamy a druhý odbočuje mimo priamy smer. Uhol odbočenia býva buď 2,5°/7,5° (tam sa používa stavací kríž, buď mechanický alebo elektrický) alebo 2,5°/17,5°, kde stačí kríž pevný a preto ich súdruh ing. uprednostňuje.
S tou výhybkou pri Cintoríne Ružinov si ma nepochopil - tá 30 tam visí od začiatku a ten vodič ju prekročil, takže bol popoťahovaný, aj keď konštrukčná rýchlosť výhybky je vyššia.
ivanbuto
Nemali by byť na výhybkách v zásade konštrukčné rýchlosti?
Ešte mi vysvetli, aká je definícia symetrickej vs. nesymetrickej, prípadne daj príklady.