ja som stále rovnakého názoru... Radšej nech ju prevádzkuje mesto, ale nech zamestnávajú odborníkov, a nie politicky dosadených ľudí.. Len tak to môže fungovať..
Verejnej doprave deregulovana konkurencia jednoznacne SKODI Prave Ti to tu Mike vysvetlil, ze sukromnik by si zobral ceresnicku na torte, teda najvytazenejsie linky a DPB by ostali len tie nevytazene, cim by sa este viac prehlbila jeho strata. Uznavam iba regulovanu konkurenciu, teda, ze by cely system MHD riadil nejaky koordinator patriaci magistratru (nieco ako v Prahe ROPID), a ten by vyhlasoval verejne sutaze na obsluhu jednotlivych oblasti s tym, ze by nevytazene linky financne kompenzoval (tak, ako to doteraz kompenzuje mesto dopravnemu podniku).
Problém je tiež vo financovaní. Štát by mal financovať (prispievať na) MHD v BA.. Lenže to by zvyšok Slovenska neprehltol a neprežil, takže to zrejme nie je reálne.. Pritom do Bratislavy prichádza veľké množstvo ľudí zo zvyšku Slovenska, takže by to v podstate bolo aj pre nich... Ale to by najprv museli pochopiť ?
1. O tom by som v našich podmienkách pochyboval. Keď už nie Ba, viď šarkany ako slovenské maršrutky v iných mestách,...
2. Keby aj áno, ako by si ju dosiahol a komu by vlastne prospela a za akú cenu?
Konkurencia v MHD je úplne super. Však nevidíš tých dopravcov čo sa sem o 106 hrnú? Aha , myslíš zájazdy Ba, čo skončili na zmluvkách Avionu a Shopping Palacu, svojho času sa uvažovalo že budú robiť X50 až nakoniec po čase začali robiť X11 ale za aké peniaze ma zaujíma... Jediné, čo akceptujem je Blagus s klimatizvanými busmi a zadarmo (doprava do Avion a Shopping Pakacu)- paradox voči MHD. A možno aj chcel Blagus údajne robiť Petržalskú MHD k 5.9.2005 ale tiež cúvli keď prišla reč na náklady a reálne tržby a výnosy...
Alebo nahrávaš na smeč p. Ing. Cílekovi, že keby bolo na ňom, dopravu robí súkromník ktorému meto prepláca iba tie najnevyhnutnejšie výkony , tzv" sociálnu dopravu" - to by boli možno 3 - 4 spoje za deň na L 57, 77, 79, lebo prirodzene by ten súkromník vykonával iba zaručene ziskové linky v špičkových časoch a v plnej dĺžke ako 21, 83, možno 31, ale oproti dnešku by to bola velká redukcia spojov a cestovné kľko by stálo,....
Re #81701 hoppusmark: Podľa mňa oni nemajú pocit dobre vykonanej práce. To možno poznáš ten pocit a možno ho spoznáš, nič nerobíš a dostávaš za to málo peňazí.
Alebo iné heslo: namáhaj sa iba do výšky svojho platu. Možno relatívne, ale výsledok vidíme ? ? ?
Ináč podľa mňa si za chvíľu budem musieť umývať topánky zo spodu, potom ako výstupim z autobusu... Pretože v autobusoch DPB je väčšia špina ako na ulici... Pretože ulicu aspoň niekedy umyje dážď... Ale autobus DPB neumyje nič ?
S tymi poziarmi to NIE JE pravda, len sa to predtym nemedializovalo. A soferi su problem vsade. Zahradnik je hovorca a Kadnar vyzera OK.. takze nie je problem..
No pekne, a za toto dostávajú plat... Magistrát by trebalo vymeniť aj s primátorom, a DPB by mala prebrať súkromná firma, ktorá by si nechala iba naozaj schopných ľudí a tých ostatných vymenila.. Ináč si neviem predstaviť zlepšenie...
Nechápem, ako tí ľudia, ktorí sú tam teraz, môžu mať pocit z dobre vykonanej práce...... ?
No nie že priamo Kolada, ale tak celkovo magistrát, DPB atď. moc nespravili, napríklad vtedy konkrétne čo sa týka tej preferencie.. Každý čakal, že sa to nejak spraví.. Vieš ako vyzerajú rokovania na magistráte? Zíde sa zopár zodpovedných ľudí, každý sa vyjadrí, povie sa, že je nejaký problém, všetci sa dohodnú, že by sa mal riešiť. Potom o mesiac sa zase zvolá rokovanie a zase sa zhodnú na tom, že je potrebné problém riešiť. A tak nejak to pokračuje až kým sa na problém nezabudne.
Nuž páni Kadnár, Cílek a Záhradník majú síce veľké vízie s dobrými úmyslami, ale v jednej maličkej drobnosti je problém - nevedia ako tie vízie zrealizovať. Aspoň zatiaľ som nevidel ani jeden taký krok. Už sú tam pol roka a mám taký pocit, že DPB ide k horšiemu ešte rýchlejšie než predtým. Výnimkou sú nočáky, avšak to nebola ich iniciatíva, ale skôr šťastie že vôbec súhlasili s predloženým návrhom. Očakával som, že hneď niečo spravia aspoň s buzeráciou vodičov, čistotou vozidiel, správaním k cestujúcim, informatikou atď., ale stále nič, je to možno ešte horšie ako predtým. Pripomína mi to istého pána Koladu, ktorý si deň pred odchodom zo svojej funkcie uvedomil, že oni vlastne za celé obdobie nič nespravili, lebo si počas toho obdobia vlastne neuvedomovali, že nič nerobia.
Mike
Alebo nahrávaš na smeč p. Ing. Cílekovi, že keby bolo na ňom, dopravu robí súkromník ktorému meto prepláca iba tie najnevyhnutnejšie výkony , tzv" sociálnu dopravu" - to by boli možno 3 - 4 spoje za deň na L 57, 77, 79, lebo prirodzene by ten súkromník vykonával iba zaručene ziskové linky v špičkových časoch a v plnej dĺžke ako 21, 83, možno 31, ale oproti dnešku by to bola velká redukcia spojov a cestovné kľko by stálo,....
Re #81701 hoppusmark: Podľa mňa oni nemajú pocit dobre vykonanej práce. To možno poznáš ten pocit a možno ho spoznáš, nič nerobíš a dostávaš za to málo peňazí.
Alebo iné heslo: namáhaj sa iba do výšky svojho platu. Možno relatívne, ale výsledok vidíme ? ? ?