Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #80916:
prosim ta, chod robit nieco ine lebo do tohoto sa fakt nerozumies, zjavne ani niesi z bratislavy inac by si taketo momotiny nevymyslal a keby si sa do toho rozumel tak by si vedel ze prirovnavat vieden alebo prahu k bratislave je blbost, nejaksi su tu uplne ine podmienky ako v spominanych mestach. ach duncoidni ludia na tomto fore sa nejako mnozia ?
Reply on: Valec #80915:
Prečo porovnávať práve Karlovu Ves, ktorá je skutočne riešená tak, že súčasný systém vyhovuje a nie je potreba obsluhovať žiadne rozsiahle územie. Mal som na mysli Petržalku, alebo aj centrum, ktoré sú riešené plošne. Prečo nejazdí cez centrum žiadny spoj? Vo Viedni jazdia tri autobusové linky, o Prahe , ktorej centrum je riešené ináč, ako viedenské, či bratislavské, ani nehovoriac.

Nevedel som, že doprave sa "prd" rozumie ten, komu sa nepáči, že keď chce napríklad prestúpiť z trolejbusu na autobus na Kollárovom námestí, musí sa predierať cez niekoľko frekventovaných prechodov pre chodcov, keď by mohol ten trolejbus zastaviť aj na zastávke, kde zastavujú autobusy. Čo je na "prd" na tom, že som sa pozastavil nad tarifikáciou jazdného, ktorá je vo svete nezvyčajná?
Reply on: bwd #80908:
Nemôžeš porovnávať Viedeň s Bratislavou. Kým rozvoj mesta Viedeň je plošný, tak Bratislava sa rozrastá líniovo popri jednotlivých radiálach. Neviem si napríklad celkom dobre predstaviť, akou inou trasou by si chcel viezť linku napr. v takej Karlovej Vsi.

Re #80914 bwd: Z tohto príspevku vidím, že nechápeš viacerým veciam a doprave sa prd rozumieš, napr: "zastávky liniek na seba nenadväzujú", "nechápem ani tarifikáciu" ?
Reply on: hoppusmark #80910:
Nie, nezabudol. Len nepochopím, na čo je dobrá napríklad taká linka 94, ktorá len kopíruje 93, pričom by pokojne mohla obslúžiť aj odľahlejšie lokality. Nechápem tiež, prečo nezastavujú všetky linky na všetkých zastávkach na svojej trase, nechápem, prečo zastávky liniek na seba nenadväzujú. Nechápem viac vecí v bratislavskej MHD, napríklad nechápem ani tarifikáciu - prečo nemôže byť riešená tak, ako v Prahe, alebo vo Viedni. Nechápem, aký problém by predstavovali hustejšie zastávky tam, kde je väčšia frekvencia cestujúcich, prečo by nemohol napríklad autobus mať zastávku pred a hneď aj za veľkou a komplikovanou, pre peších aj nebezpečnou križovatkou, ako som uviedol na príklade viedenskej 11A. Myslím si, že by sa mali kompetentní pozrieť na riešenie dopravy v Prahe, či Viedni a v Bratislave by bez problémov mohli vytvoriť podobný systém, kde by metro, alebo U-Bahn nahradili električky/autobusy, ktoré dnes ten nosný systém vlastne aj tvoria. V Bratislave úplne chýba obslužný systém.
Reply on: hoppusmark #80911:
A celkom by som bol rád, keby sa už konečne zrealizovalo prehodnotenie a presunutie zastávok električiek v centre mesta, pretože tie zastávky sú v centre fakt dosť od veci..
Reply on: bwd #80908:
A vážne máš pocit že zastávky v Bratislave sú tak ďaleko od cestujúcich? Ja si myslím presný opak: sú nahustené až moc... a okrem toho je tu výhoda, že nemusíš šlapať do podzemia..
Reply on: bwd #80908:
Dovolím si s tebou nesúhlasiť. Zabudol si, že vo Viedni existuje okrem autobusov a električiek aj metro, ktoré plní funkciu nosného systému!!! Vďaka tomu sa tam môžu električky a a autobusy prepletať cez všetky možné ulice a obslúžiť ich čo najviac..
Lenže v Bratislave je situácia podstatne iná! Nosným systémom sú (alebo majú byť) oficiálne električky, čo samozrejme nespochybňujem. Lenže: na niektorých reláciách (v určitých smeroch) električky jednoducho NIE SÚ a tam nosnú funkciu plnia AUTOBUSY! Jasným príkladom je Petržalka(linky 93, 95, 68), Patrónka-Brnianska-Pražská-Šancová-Trnavská-Rožňavská(linky 61, 63, 34, 83, 21, 204, 209, 201, 210).. Toto sú osi, na ktorých už dávno mala byť električka, ale NIE JE, a preto tu nosnú funkciu plnia autobusy a trolejbusy! Keď im pridáš ďalšie zastávky a začneš ich prepletať aj cez malé ulice, zničíš tým celú MHD v Bratislave..totiž nikto ich už potom nebude využívať.. ? ?
Reply on: bwd #80908:
moja rec
Reply on: intony #80906:
O nosnom systéme v Bratislave by som hovoril až potom, keď nejaký funkčný systém MHD vybudovaný bude. Pretože toto, čo máme teraz, je všetko iné, len nie systém. Zase si dovolím uviesť ako príklad viedenskú MHD. Vo Viedni sú trasy autobusov riešené tak, aby obslúžili čo najviac zákazníkov, je bežné, že jazdia aj v paralelných uliciach - mesto je preštrikované autobusovými linkami krížomkrážom. V Bratislave sú aj autobusové linky vedené ako "nosné", ich trasy nevedú k cestujúcim, cestujúci musia za linkami, alebo z liniek šľapať kilometre. Preto si myslím, že pokiaľ nie je linkovanie normálne, nezaškodilo by aspoň existujúce linky zahustiť zastávkami. A už vôbec nepochopím, keď na existujúcich zastávkach niektoré spoje, hoci prázdne, nezastavujú. Vo Viedni sa snažia využiť každú jednu zastávku, v Bratislave prázdne autobusy prefrčia okolo zastávok bez zastavenia. Jeden príklad z Petržalky - zastávka Kolmá (VŠ managementu) smer hl.st., zastavujú len linky 93 a 94 (v nedeľu a sviatok len 93), pričom 91, 191, 95. Prečo? Prečo nemôžu napríklad zastavovať trolejbusy na zastávke Kollárovo námestie tam, kde zastavujú autobusy, ale o pol kilometra ďalej? Že by bolo treba príjazdy na zastávku skoordinovať? Ľahšie je zastávky rozdeliť, veď hlúpy cestujúci si môže zabehať, keď prestupuje. Takže až bude konečne funkčný systém, potom možno hovoriť aj o jeho rozdelení na nosnú, či obslužnú časť. Dovtedy treba využiť aspoň to, čo máme.
Reply on: fobust #80901:
no LOOOOL.... ? ? ?

Vyzera to na Vrakosu B741 ?
Reply on: bwd #80905:
To, že v Bratislave sú mnohé zastávky umiestnené nelogicky, súhlasím, ale zastávky vo vzdialenosti 30, u električiek (ktoré majú plniť v Bratislave úlohu akože nosného systému) menej ako 250-300 metrov je absolútna zvrátnenosť ❗
V civilizovaných krajinách sú zastávky mestskej dopravy situované tak, aby vyhovovali obyvate¾om, niektoré sú vzdialené od seba len tridsať metrov, napríklad autobus 11A vo Viedni, jeho zastávky "Vorgartenstrasse" a "Lassallestrasse" sú na oboch hraniciach križovatky, teda na zaèiatku a konci prechodu pre chodcov. A nikomu to nepríde divné. Mne skôr príde divné, že v Bratislave sú zastávky umiestòované nelogicky, nenadväzujúco, ako keby ani pre obyvate¾ov urèené neboli. Príkladov kladných z Viedne a záporných z Bratislavy môžem uviesť ve¾a.
Tak neviem čo si mám o tom myslieť. Na zastávke Bradáčova je vylepená mapka nových nočákov aj s terčíkom N95, ale cestovný poriadok je tam iba 507 a hneď vedľa je rozpis nočných liniek radu 5XX. ?
A inak po ostrahe ani vidu ani slychu (dnešná N95 o 00:00). ?
Reply on: fobust #80901:
MUAHAHAAA to je uplny brutaaaal!!!! Som sa smial minutu v kuse... Hahaha a ten krik na konci.. ? ? ?
No co uz jeden Ik435 hore dole.. ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: patrik #80892:
Keďže sú prázdniny, Jurák ušetrí oproti škol.vyuč. 8 poradí (2x1, 1x2, 4x9 a 1x12). Za Krasňany treba pokryť linku 5 (práve 8 poradí), 3 poradia na linke 9 a 4 na linke 11. Chýba teda 7 súprav. Krasňany majú 10 súprav T3 a čerstvo ešte 7301+7302. Takže sa pokojne mohlo presunúť na Jurák pár súprav navyše a o pár kačíc menej.
http://www.youtube.com/watch?v=bUrEHwSV7gw&mode=related&search=

Ejha, vyzerá to tak že nám ubudol ďalší kĺbak. Ako keby sme ich nemali nedostatok.

LOL
Reply on: _ERIC #80899:
T3 sú aj pod zemou stále tie isté T3 ?
Reply on: fobust #80898:
neviem takze su?
Reply on: _ERIC #80897:

Vyzerajú snáď ako niečo iné?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.