A celkom by som bol rád, keby sa už konečne zrealizovalo prehodnotenie a presunutie zastávok električiek v centre mesta, pretože tie zastávky sú v centre fakt dosť od veci..
A vážne máš pocit že zastávky v Bratislave sú tak ďaleko od cestujúcich? Ja si myslím presný opak: sú nahustené až moc... a okrem toho je tu výhoda, že nemusíš šlapať do podzemia..
Dovolím si s tebou nesúhlasiť. Zabudol si, že vo Viedni existuje okrem autobusov a električiek aj metro, ktoré plní funkciu nosného systému!!! Vďaka tomu sa tam môžu električky a a autobusy prepletať cez všetky možné ulice a obslúžiť ich čo najviac..
Lenže v Bratislave je situácia podstatne iná! Nosným systémom sú (alebo majú byť) oficiálne električky, čo samozrejme nespochybňujem. Lenže: na niektorých reláciách (v určitých smeroch) električky jednoducho NIE SÚ a tam nosnú funkciu plnia AUTOBUSY! Jasným príkladom je Petržalka(linky 93, 95, 68), Patrónka-Brnianska-Pražská-Šancová-Trnavská-Rožňavská(linky 61, 63, 34, 83, 21, 204, 209, 201, 210).. Toto sú osi, na ktorých už dávno mala byť električka, ale NIE JE, a preto tu nosnú funkciu plnia autobusy a trolejbusy! Keď im pridáš ďalšie zastávky a začneš ich prepletať aj cez malé ulice, zničíš tým celú MHD v Bratislave..totiž nikto ich už potom nebude využívať.. ? ?
O nosnom systéme v Bratislave by som hovoril až potom, keď nejaký funkčný systém MHD vybudovaný bude. Pretože toto, čo máme teraz, je všetko iné, len nie systém. Zase si dovolím uviesť ako príklad viedenskú MHD. Vo Viedni sú trasy autobusov riešené tak, aby obslúžili čo najviac zákazníkov, je bežné, že jazdia aj v paralelných uliciach - mesto je preštrikované autobusovými linkami krížomkrážom. V Bratislave sú aj autobusové linky vedené ako "nosné", ich trasy nevedú k cestujúcim, cestujúci musia za linkami, alebo z liniek šľapať kilometre. Preto si myslím, že pokiaľ nie je linkovanie normálne, nezaškodilo by aspoň existujúce linky zahustiť zastávkami. A už vôbec nepochopím, keď na existujúcich zastávkach niektoré spoje, hoci prázdne, nezastavujú. Vo Viedni sa snažia využiť každú jednu zastávku, v Bratislave prázdne autobusy prefrčia okolo zastávok bez zastavenia. Jeden príklad z Petržalky - zastávka Kolmá (VŠ managementu) smer hl.st., zastavujú len linky 93 a 94 (v nedeľu a sviatok len 93), pričom 91, 191, 95. Prečo? Prečo nemôžu napríklad zastavovať trolejbusy na zastávke Kollárovo námestie tam, kde zastavujú autobusy, ale o pol kilometra ďalej? Že by bolo treba príjazdy na zastávku skoordinovať? Ľahšie je zastávky rozdeliť, veď hlúpy cestujúci si môže zabehať, keď prestupuje. Takže až bude konečne funkčný systém, potom možno hovoriť aj o jeho rozdelení na nosnú, či obslužnú časť. Dovtedy treba využiť aspoň to, čo máme.
To, že v Bratislave sú mnohé zastávky umiestnené nelogicky, súhlasím, ale zastávky vo vzdialenosti 30, u električiek (ktoré majú plniť v Bratislave úlohu akože nosného systému) menej ako 250-300 metrov je absolútna zvrátnenosť
V civilizovaných krajinách sú zastávky mestskej dopravy situované tak, aby vyhovovali obyvate¾om, niektoré sú vzdialené od seba len tridsať metrov, napríklad autobus 11A vo Viedni, jeho zastávky "Vorgartenstrasse" a "Lassallestrasse" sú na oboch hraniciach križovatky, teda na zaèiatku a konci prechodu pre chodcov. A nikomu to nepríde divné. Mne skôr príde divné, že v Bratislave sú zastávky umiestòované nelogicky, nenadväzujúco, ako keby ani pre obyvate¾ov urèené neboli. Príkladov kladných z Viedne a záporných z Bratislavy môžem uviesť ve¾a.
Tak neviem čo si mám o tom myslieť. Na zastávke Bradáčova je vylepená mapka nových nočákov aj s terčíkom N95, ale cestovný poriadok je tam iba 507 a hneď vedľa je rozpis nočných liniek radu 5XX. ?
A inak po ostrahe ani vidu ani slychu (dnešná N95 o 00:00). ?
Keďže sú prázdniny, Jurák ušetrí oproti škol.vyuč. 8 poradí (2x1, 1x2, 4x9 a 1x12). Za Krasňany treba pokryť linku 5 (práve 8 poradí), 3 poradia na linke 9 a 4 na linke 11. Chýba teda 7 súprav. Krasňany majú 10 súprav T3 a čerstvo ešte 7301+7302. Takže sa pokojne mohlo presunúť na Jurák pár súprav navyše a o pár kačíc menej.
Takých prípadov je viac. Napríklad Avion (Ikea) - Pestovateľská na L61, Znievska - Budatínska (linky 98 a 99) alebo legendárne Chlumeckého - Astronomická. Načo je to dobré mať tak blízko zastávky, tiež neviem. ?
Ten dotazník "bude cestujúcim ponúknutý po tom, čo budú mať možnosť posúdiť kvalitu novej nočnej dopravy na základe vlastných skúseností." - teda až po určitom čase. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark
Lenže v Bratislave je situácia podstatne iná! Nosným systémom sú (alebo majú byť) oficiálne električky, čo samozrejme nespochybňujem. Lenže: na niektorých reláciách (v určitých smeroch) električky jednoducho NIE SÚ a tam nosnú funkciu plnia AUTOBUSY! Jasným príkladom je Petržalka(linky 93, 95, 68), Patrónka-Brnianska-Pražská-Šancová-Trnavská-Rožňavská(linky 61, 63, 34, 83, 21, 204, 209, 201, 210).. Toto sú osi, na ktorých už dávno mala byť električka, ale NIE JE, a preto tu nosnú funkciu plnia autobusy a trolejbusy! Keď im pridáš ďalšie zastávky a začneš ich prepletať aj cez malé ulice, zničíš tým celú MHD v Bratislave..totiž nikto ich už potom nebude využívať.. ? ?