a akumulátory sú neškodné a v prírode stráviteľné ?
Re #80607 _ERIC: tá odbočka tam je pre strýčka príhodu. Vzhľadom na to, že väčšina vodičov si neodvykla na brzdenie na 7 km/h na vyhybkách, takéto okrem iného drahé inštalácie by som neskúšal ☺
dovolim si nesuhlasit, podla mna je lacnejsie postavit trolejove vedenie, nez kupit elektrobus, a muselo by ich byt viac nez len jeden a to by vyslo drahsie ako trolejove vedenie, ktore v tej oblasti uz kedysi davno bolo, ale pravdou je ze v BA su aj dolezitejsie useky, kde by bolo vhodne vybudovat trolejove trate - napr trolejova odbocka z hlavnej stanice na stefanikovu ulicu, potiahnutie trolejov k TESCU lamac, alebo zatrolejovanie ovsista alebo napriklad taka drobnost a to dobudovat vyhybku v prievoze pred mostom ktory ide k ruzinovskemu cintorinu, je tam (teraz v podstate jalove vedenie) napajajuce sa na trat veducu na dolne hony, keby sa tam dala vyhybka mohli by trolejbusy, ktore idu na Cilizsku chodit nielen cez Gagarinovu ale aj Mierovu, bez toho aby museli rucne prehadzovat palice z jedneho vedenia na druhe.
Este k tomu elektrobusu - pravdepodobne to bude len nejaky prototyp a v praxi sa to moc nepouziva, co aj zvysuje naklady na jeho vyrobu a tym aj jeho cenu
Však som ani nenapísal, že máme, iba som napísal, že niečo také existuje a že je lacnejšie napr. kúpiť ten elektrobus, ako stavať trolejové vedenie do lesa. A myslím, že elektrobus by bol ekologickejší ako CNG, keďže elektrobus nevypúšťa žiadne splodiny.
Niečo o tom bolo v Dopravno magazíne, ide vlastne o voz na akumuátor s elektromotorom. V podstate niečo také ako akumulátorový pomocný pohon t-busu, iba v tomto prípade je to hlavný pohon a nie pomocný.
Predovšetkým by bolo úchylné stavať trať do Lesoparku, keď máme iné miesta, kde troleje zúfalo chýbajú -spätná stopa na Patrónke a čerstvo obracanie pri Riviére. Nie že by som z ekologického hľadiska neuvítal trolebusy na Železnej, ale na to zatiaľ nie sú peniaze.
Inak budes aj nadalej robit mapy aj pocas vyluk? Lebo kedysi si robil co sa mi obcas dost zislo a v poslednej dobe uz nie A daj z mapy prec 155-ku ta uz asi jazdit nebude
Zhodou okolností som práve dorobil update hlavnej mapy, takže chvíľu vyčkaj, kým to bude nahodené. Čo sa týka mapy električiek, tak na samotnej mape je dátum platnosti k 1.1.2001 a ten je predsa správny ? ?
http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef3930212dea
Co tak to zaktualizovat? Radsej nech je tam toho menej ako ked to ma dezorientovat..
- elektricky uz neaktualne
- nocne spoje uz tiez neaktualne (aj ked staci vymenit link)
- hlavna mapa tiez uz neaktualna
neviem, o akom zamestnancovi to hovoris. ved aj teraz su na 43 len spoje, ktore premavaju len v pripade zvysenych prepravnych narokov, teda pekneho pocasia. prave na tie by mohol byt nasadeny Cabrio. Aj ked musim povedat, ze ak by som bol ja kompetentny o tom rozhodnut, tak so stavbou ziadneho kabrioletu by som v sucasnej situacii DPB nezacinal. Ale ked ho uz spravili, treba ho podla mna vyuzit.
Celé by som to pri Patrónke spravil asi inak:
204 na Valašskú,
209 k Vojenskej,
212 po Tesco.
Netreba aby všetko chodilo na Patrónku a 1 linka by k Tescu pravdepodobne stačila.
Celé by som to pri Patr=onke spravil asi inak:
204 na Valašskú,
209 k Vojenskej,
212 po Tesco.
Netreba aby všetko chodilo na Patrónku a 1 linka by k Tescu pravdepodobne stačila.
KLF