A prečo by som mal zo svojich daní prispievať na veci, ktoré v živote nevyužijem? Keď sa budeme riadiť touto logikou, tak skončíme prinajmenšom bez PCL, pretože ja vo svojej električenke predsa doplácam na niekoho, kto cestuje viac ako ja, a to je predsa neprípustné, však? Nevýslovne zvrátené zmýšľanie.
Ja to vidím skôr tak, že ak v nočákoch električenky platiť nebudú, tak všetci poctiví cestujúci sa im na takú paródiu na dopravu zvysoka vy...kakajú. Zasa jeden krok "smerom k integrácii" (vtipnejší vyhráva).
Po slovensky povedané: Vynikajúco urobený projekt novej, kultúrnej, konkurencieschopnej nočnej dopravy na úrovni, za ktorú sa konečne nemusíme pred svetom hanbiť, skončí neskutočným fiaskom a hanbou len vďaka diagnóze istého magora z magoriátu, ktorý si myslí, že práve neplatnosť predplatných lístkov je cesta ku zatraktívneniu hromadnej dopravy.
Začínam to vidieť tak, že jedinou cestou k zatraktívneniu VHD je defenestrácia. Doslova.
Aha, cize ja si platim kazdy mesiac ako idiot a dostanem za to vernostny bonus v podobe stikania si listkov v nocnych spojoch.. dakujem, neprosim! Fakt sa asi na platenie vybodnem, uz ma s***
Podľa mňa je dobré, že na nočnú dopravu nebudú platiť električenky... Prečo by mal za nočnú dopravu platiť v cene električenky niekto, kto nočnú dopravu nevyužíva?
Aha, tak dole je napísané: "o opätovnom otvorení zrekonštruovanej predajne budeme cestujúcich informovať"
Normálne tej rekonštrukcii neuverím, pokiaľ to nebude hotové ?
"Lístok má byť drahší ako pri bežných denných linkách a na nočné spoje nemajú platiť električenky."
píšu v BN.
Vidím to tak, že ak v každom voze nebude revízor, tak počet čiernych pasažierov bude vysoký. ?
K poslednému odstavcu: Samozrejme, že súčasný model je lepší než predchádzajúci (hoci taká linka N74 vyzerá pekne divoko). Len by som trochu pozmenil prezentovanie intervalu - tak, ako je na týchto stránkach, t.j. "Základný interval liniek nočnej dopravy je 60 minút, ktorý sa pri vybraných linkách v určitých časoch skráti na 30 minút.". V ostatných informáciách (napr. www.dpb.sk) sa však píše, že
"Základný interval liniek nočnej dopravy je 60 minút, ktorý sa v určitých časoch skráti na 30 minút. Odchody z Hlavnej stanice budú zabezpečené o 23:30, 00:00, 00:30, 01:30, 02:30 a 03:30 h."
O tom, že o polnoci pôjdu len niektoré linky, tu niet ani slova.
A aj keby to bolo odkomunikované ako na iMHD, stále zostávajú vynechané odchody na linkách N44 a N47 a ľutujem ľudí z Východného, ktorí budú mať raz prípoj na Zlatých pieskoch a inokedy v Rači.
A ešte otázka - prečo polnočná N21 pôjde iba po VW?
Ad mlieko - mám dojem, že bolo rozliate od samého začiatku. Nevšimol som si, že by bola koncepcia daná na pripomienkovanie - ja som sa o jej existencii dozvedel až zo správy o jej schválení, a to je na diskusiu rovnako neskoro, ako dnes.
Pokiaľ ide o mapu, prečo sa nemohla urobiť aj podobná schéma, ako je schéma denných liniek, ktorá visí vo vozidlách zvyčajne na kabíne vodiča? Podrobná mapa so zastávkami je v poriadku, ale tá druhá je na draka. Informačne chabá a skreslená tak, že keby nebolo názvov mestských častí a Dunaja, nedokázal by som určiť, o ktoré mesto ide. Galiyosha napísal veľmi pekne, že niekto v DP odviedol veľký kus dobrej roboty v navrhovaní nového systému, preto je škoda, že sa tá práca takýmto ... no, povedzme, že nezvládnutím grafickej prezentácie, čiastočne dehonestuje.
Čalúnené sedadlá sa zasa zoderú a voči rezaniu nie sú o nič odolnejšie. A čarbať sa dá aj po nich.
Koženkové sedadlá majú oproti čalúneným nevýhodu v tom, že v lete sa na ne človek v kraťasoch a tričku lepí. (Preto mám pri počítači kreslo čalúnené.) Čalúnené majú zasa veľkú nevýhodu v tom, že lepšie absorbujú pachy a tekutiny, takže ak má človek smolu a sadne si na miesto, kde pretým sedel ukážkový exemplár druhu nullodomus foetidus (pozri sci-fi z 1.4.2005), tak sa môže ísť domov prezliecť a gate zavesiť na týždeň z okna. Keďže toto je pre mňa podstatne závažnejšie, než lepenie sa, preferujem v hromadnej doprave koženkové sedadlá. Nie som ani proti plastovým, hoci sú menej pohodlné. Drevené nechcem, to je návrat o 50 rokov späť.
Martin Fundárek