Reply on: d3k0 #80188:
Jednak som pri čítaní koncepcie BID netušil, že zmena nočákov je tak blízko -- skôr som čakal ich definitívne zrušenie --, jednak som predpokladal, že konkrétne grafické stvárnenie tam je len ilustráciou. tr3mpovu schému som uvádzal len v kontexte grafického stvárnenia. Nikde som predsa nepísal, že na kompletnej schéme požadujem geografickú vernosť, to je absurdné. Na tej "prehľadovej" schéme by podľa mňa o čosi vyššia miera geografickej vernosti prospela, ak by sa to na ňu zmestilo, to je ale iná vec.Re #80190 Papyr: No a ten hrdzavý Ikarus je presne smer, akým by sa corporate identity modernej dopravnej firmy naozaj uberať nemala. ?
Ak to ešte nebolo dostatočne jasné: nekritizujem nepodstatné čiastkové aspekty nových nočákov len preto, aby som mohol niečo skritizovať! So zmenou ako takou som pri daných možnostiach absolútne spokojný, jej autorovi za jej vypracovanie a presadenie a obrovskú námahu za tým skrytú nesmierne vďačný!
Subjektívne mám len jednoducho inú predstavu o vizuálnom štýle dopravných systémov, to je všetko. Podstatné ale je, že nočná doprava v Bratislave už konečne nebude len paródiou. ?
d3k0
Ad. vsetci, ktorym sa nepaci styl - nechapem, preco sa dotycni neozvali uz po zverejneni Koncepcie BID, kde ten styl bol predstaveny - vtedy to nevadilo? Nie je teraz uz neskoro plakat nad rozliatym mliekom? Opakujem, ze corporate identity a dizajn jednotlivych produktov firmy mozu byt dve odlisne veci. Je mi jasne, ze pre niektorych konzervativcov je nieco tak nove (a tak necakane od dp) neprijatelne, ale ak to zaujalo ludi, ucel to splnilo. Nech by totiz bol akykolvek iny dizajn, opat by ho podaktori kritizovali - mozno pre zmenu pre nedostatok invencnosti a skostnatelost Je mi len luto, ze len malokto z kritikov sa na to cele pozera z realneho pohladu - vzdy je vsetko otazkou kompromisu - tak ako napr. schema a zla geograficka poloha niektorych casti. Iste, da sa spravit aj taka schema nocakov ako tr3mpova mapa, ale to je potom rovno na busboard a nie na velkost A3 (poziadavka totiz bola mat tam vsetky zastavky, aby ludia presne vedeli, co nocak obsluhuje + priestor na dalsie info). Rovnako aj uz tolko kritizovane pismo - myslim, ze nie je problem pre tych, ktorym sa to nepaci, natiahnut si to PDFko a zmenit font - skutocne bude ta schema citatelnejsia, tak ako tvrdia? Overil som si to, a tvrdim, ze nie. Preto by som bol rad, keby sa debaty o idealoch konfrontovali s praxou a realitou, lebo tieto dve veci maju od seba niekedy velmi daleko...
Co sa tabul tyka, urobene budu len tie, kde sa moze objavit tabulovy voz, a tych vela nebude. Urcite sa tabule nebudu tykat liniek vypravovanych kratkymi vozidlami (okrem 3. DTPA).
Martin Fundarek: Ak by si si mal vybrat medzi odchodom o 0.00 bez niektorych liniek a ziadnym odchodom o 0.00, ktore riesenie by si si vybral? P.S. Ak sa pozries, do ktorych MC nie su vypravene tie odchody, a kde je najblizsia vozovna, dostanes aj odpoved na otazku, preco je to tak