Reply on: Beus #80175:
Len aby to pochopili aj niektori podgurazeni cestujuci a nesnazili sa vystupit tam, kde to nestoji Ad. vsetci, ktorym sa nepaci styl - nechapem, preco sa dotycni neozvali uz po zverejneni Koncepcie BID, kde ten styl bol predstaveny - vtedy to nevadilo? Nie je teraz uz neskoro plakat nad rozliatym mliekom? Opakujem, ze corporate identity a dizajn jednotlivych produktov firmy mozu byt dve odlisne veci. Je mi jasne, ze pre niektorych konzervativcov je nieco tak nove (a tak necakane od dp) neprijatelne, ale ak to zaujalo ludi, ucel to splnilo. Nech by totiz bol akykolvek iny dizajn, opat by ho podaktori kritizovali - mozno pre zmenu pre nedostatok invencnosti a skostnatelost Je mi len luto, ze len malokto z kritikov sa na to cele pozera z realneho pohladu - vzdy je vsetko otazkou kompromisu - tak ako napr. schema a zla geograficka poloha niektorych casti. Iste, da sa spravit aj taka schema nocakov ako tr3mpova mapa, ale to je potom rovno na busboard a nie na velkost A3 (poziadavka totiz bola mat tam vsetky zastavky, aby ludia presne vedeli, co nocak obsluhuje + priestor na dalsie info). Rovnako aj uz tolko kritizovane pismo - myslim, ze nie je problem pre tych, ktorym sa to nepaci, natiahnut si to PDFko a zmenit font - skutocne bude ta schema citatelnejsia, tak ako tvrdia? Overil som si to, a tvrdim, ze nie. Preto by som bol rad, keby sa debaty o idealoch konfrontovali s praxou a realitou, lebo tieto dve veci maju od seba niekedy velmi daleko...
Co sa tabul tyka, urobene budu len tie, kde sa moze objavit tabulovy voz, a tych vela nebude. Urcite sa tabule nebudu tykat liniek vypravovanych kratkymi vozidlami (okrem 3. DTPA).
Martin Fundarek: Ak by si si mal vybrat medzi odchodom o 0.00 bez niektorych liniek a ziadnym odchodom o 0.00, ktore riesenie by si si vybral? P.S. Ak sa pozries, do ktorych MC nie su vypravene tie odchody, a kde je najblizsia vozovna, dostanes aj odpoved na otazku, preco je to tak
galiyosha
Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?
Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.
Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...
Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...
Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...
Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...
Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...