To co si napisal funguje standardne VSADE. Kde je vacsi zaujem chodia vacsie vozy, kde je mensi zaujem chodia mensie vozy. A v spolupraci s pouzitim "pojdu klbaky(plynaky)" si dokazal svoju absolutnu nekompetentnost. Navrhujem IP BAN.
Busy sa kazia-zla udrzba,nakup novych vozidiel-oplati sa,len vela penazi a tych niet,nesedte na zadku a sledujte,co sa vonku a v doprave deje!Niektore linky prazdne a ako sa riesia,na nocakoch s dlhsou trasou pojdu klbaky(plynaky),kratke len do tych lokalit,kde nieje vela ludi. Uz vidim ten zmatok.Ha ha ha
Necakal si ze je tak blizko - to je pekne, ale to nic nemeni na fakte ze ste sa nezacali ohradzovat hned.. si mal plan pockat rok a potom zacnes pisat ake je to zle?
Jednak som pri čítaní koncepcie BID netušil, že zmena nočákov je tak blízko -- skôr som čakal ich definitívne zrušenie --, jednak som predpokladal, že konkrétne grafické stvárnenie tam je len ilustráciou. tr3mpovu schému som uvádzal len v kontexte grafického stvárnenia. Nikde som predsa nepísal, že na kompletnej schéme požadujem geografickú vernosť, to je absurdné. Na tej "prehľadovej" schéme by podľa mňa o čosi vyššia miera geografickej vernosti prospela, ak by sa to na ňu zmestilo, to je ale iná vec.
Re #80190 Papyr: No a ten hrdzavý Ikarus je presne smer, akým by sa corporate identity modernej dopravnej firmy naozaj uberať nemala. ?
Ak to ešte nebolo dostatočne jasné: nekritizujem nepodstatné čiastkové aspekty nových nočákov len preto, aby som mohol niečo skritizovať! So zmenou ako takou som pri daných možnostiach absolútne spokojný, jej autorovi za jej vypracovanie a presadenie a obrovskú námahu za tým skrytú nesmierne vďačný!
Subjektívne mám len jednoducho inú predstavu o vizuálnom štýle dopravných systémov, to je všetko. Podstatné ale je, že nočná doprava v Bratislave už konečne nebude len paródiou. ?
Myslim ze otazka vkusu je vyslovene vec individualna. Kazdemu sa paci nieco ine a je to tak dobre. Mne len pride strasne zbytocne davat na tabulky nejake symboly mesiacika, hviezdiciek a podobne.
Preco denne linky nemaju slniecko, oblaciky alebo burkove blesky?
Aky maju vyznam tie symboly? Nie je nahodou identifikaciou nocnej linky prave to pismeno N?
Prednenavnom som videl nejaky dokument o tom, ake velke percento ludi trpi poruchamy zraku (ci uz je to daleko- alebo kratkozrakost, farboslepost a podobne). Ako sa tomu maju prisposobovat rozne napisy, piktogramy a znacky, ich farebnost, velkost, typy pisma a podobne. Ked si predstavim tu malu tabulku a to mnozstvo informacii na nej..... Preco dizajn tabuliek bude iny ako dizajn transparentov? Kazda velka vec sa sklada z malych detailov a vytvoria jeden celok. Ospravedlnovat niektore zle veci len tym, ze su to aj tak malickosti mi pride naozaj hodne iba tymto zemepisnym sirkam. Ako chcete dosiahnut aby sa poriadne spravila jedna velka vec, ked nie sme schopny poriadne spravit ani malickosti?
Prepacte za moje vylevy, ale myslim ze pisem o tom istom ako vela ludi tunak v inych diskusiach, ked opisuju skusenosti ci uz s komunikaciou s ludmi z DPB alebo magistratu.
?
"DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB"
Presne si to vystihol, môj názor je úplne rovnaký ?
Suhlas. Pre mna osobne su mesta Brno a Bratislava jedinecne tym, ze maju trvaly komplex z Prahy a tradiciu chlastania vina vo viechach (BA) a sklipkoch (BM). Preto mi je Bratislava mierne nesympaticka a Brno prudko nesympaticke.
So zaujmom sledujem vasu debatu o nocnych spojoch a corporate identity. Podla mna tie tabule pre nocne spoje nie su az take strasne, aj ked sa mi pri ich prvom uzreti okamzite v hlave spustilo "halo ha ha ha, halo lo lo lo". Kontrastne to je dost, citatelne takisto, tak nech si spanombohom nocniky jazdia s mesiacikom na ceduli. Podstatne je, ze nocne spoje sa konecne aspon priblizia potrebam polmilionoveho mesta. Neexistencia normalnej nocnej dopravy je omnoho vacsia hanba, ako detinske cedule s cislom linky.
Trosku ma, ako Presovcana, pobavilo, ze sa tu riesi graficky design tabuliek pre nocne spoje. V Presove totiz je taka corporate identity, ze nieto vozidla bez elektronickych displejov, a teda nie je potreba vymyslat design tabuliek. Ale aj v case, ked sme tabulky mali, boli tabulky pre nocne spoje totozneho vyzoru s tabulkami pre denne linky.
A galiyosha, DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB
Len ci aj cestujuci nocaky povazuju za rovnaku MHD... U mnohych totiz teraz panuje nazor, ze v noci sa nemaju ako MHD dostat domov a myslim, ze toto je ta najdolezitejsia zmena, ktora sa udiala - teraz toto tvrdenie uz platit nebude...
Len aby to pochopili aj niektori podgurazeni cestujuci a nesnazili sa vystupit tam, kde to nestoji
Ad. vsetci, ktorym sa nepaci styl - nechapem, preco sa dotycni neozvali uz po zverejneni Koncepcie BID, kde ten styl bol predstaveny - vtedy to nevadilo? Nie je teraz uz neskoro plakat nad rozliatym mliekom? Opakujem, ze corporate identity a dizajn jednotlivych produktov firmy mozu byt dve odlisne veci. Je mi jasne, ze pre niektorych konzervativcov je nieco tak nove (a tak necakane od dp) neprijatelne, ale ak to zaujalo ludi, ucel to splnilo. Nech by totiz bol akykolvek iny dizajn, opat by ho podaktori kritizovali - mozno pre zmenu pre nedostatok invencnosti a skostnatelost Je mi len luto, ze len malokto z kritikov sa na to cele pozera z realneho pohladu - vzdy je vsetko otazkou kompromisu - tak ako napr. schema a zla geograficka poloha niektorych casti. Iste, da sa spravit aj taka schema nocakov ako tr3mpova mapa, ale to je potom rovno na busboard a nie na velkost A3 (poziadavka totiz bola mat tam vsetky zastavky, aby ludia presne vedeli, co nocak obsluhuje + priestor na dalsie info). Rovnako aj uz tolko kritizovane pismo - myslim, ze nie je problem pre tych, ktorym sa to nepaci, natiahnut si to PDFko a zmenit font - skutocne bude ta schema citatelnejsia, tak ako tvrdia? Overil som si to, a tvrdim, ze nie. Preto by som bol rad, keby sa debaty o idealoch konfrontovali s praxou a realitou, lebo tieto dve veci maju od seba niekedy velmi daleko...
Co sa tabul tyka, urobene budu len tie, kde sa moze objavit tabulovy voz, a tych vela nebude. Urcite sa tabule nebudu tykat liniek vypravovanych kratkymi vozidlami (okrem 3. DTPA).
Martin Fundarek: Ak by si si mal vybrat medzi odchodom o 0.00 bez niektorych liniek a ziadnym odchodom o 0.00, ktore riesenie by si si vybral? P.S. Ak sa pozries, do ktorych MC nie su vypravene tie odchody, a kde je najblizsia vozovna, dostanes aj odpoved na otazku, preco je to tak
Možno áno, ale nikto to tam nepovažuje za prioritu. Veď oznamy o výlukách a zmenách, pokiaľ práve nie sú z produkcie niekoho tunajšieho, sú otrasné nielen po vzhľadovej, ale aj informačnej stránke. Vôbec celý prístup ku komunikácii DPB s verejnosťou pôsobí ako zlý vtip...
Re #80181 richardhudec: Ja dopravu v IDS JMK vôbec nehodnotím/nespochybňujem, aj schémy samé o sebe sú fajn (odhliadnuc od tých clip-artových vložiek a Flashovej schémy, ktorá síce môže získať ocenení koľko chce, ale praktická je oveľa menej ako jedno PDFko...). Ale už len tie logá DPMB a IDS JMK... ?
Re #80184 S499.1023: Osobne preferujem tr3mpovu schému Bratislavy, hoc mi príde informačne až príliš bohatá. ? Nočné farby OK (aj keď by som preferoval trochu menej krikľavé odtiene), ale ten vzhľad nie... O doprave ako takej a vplyve CI na ňu predsa vôbec nehovorím. Z dopravného hľadiska je nová nočná doprava skvelá, za daných podmienok lepšia asi byť ani nemohla, na tom sa všetcia zhodneme.
Pre mňa je inak nočná doprava stále tá istá MHD, len vzhľadom na čas premávajúca po mierne iných trasách a v inom intervale. Preto sa nestotožňujem ani s vašou potrebou odlíšiť ju a považovať za samostatný produkt...
Myslím, že som Tvoj príspevok pochopil úplne presne. Napriek tomu sa domnievam, že design nočných spojov je v poriadku. Pätkové písmo a "nočné" farby výborne odlišujú nočnú schému od dennej a nepôsobí na mňa dojmom "tisíc a jeden clipart". Čo sa samotnej schémy týka, doporučil by som d3kovi využiť Vladimírove služby. CI IDS JMK samozrejme prakticky neexistuje, ale ja som hovoril len o jednom prvku. A nakoniec, CI prakticky nemá ani DPP a ROPID a napriek tomu tu doprava funguje ? .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha
Re #80190 Papyr: No a ten hrdzavý Ikarus je presne smer, akým by sa corporate identity modernej dopravnej firmy naozaj uberať nemala. ?
Ak to ešte nebolo dostatočne jasné: nekritizujem nepodstatné čiastkové aspekty nových nočákov len preto, aby som mohol niečo skritizovať! So zmenou ako takou som pri daných možnostiach absolútne spokojný, jej autorovi za jej vypracovanie a presadenie a obrovskú námahu za tým skrytú nesmierne vďačný!
Subjektívne mám len jednoducho inú predstavu o vizuálnom štýle dopravných systémov, to je všetko. Podstatné ale je, že nočná doprava v Bratislave už konečne nebude len paródiou. ?