Myslím, že som Tvoj príspevok pochopil úplne presne. Napriek tomu sa domnievam, že design nočných spojov je v poriadku. Pätkové písmo a "nočné" farby výborne odlišujú nočnú schému od dennej a nepôsobí na mňa dojmom "tisíc a jeden clipart". Čo sa samotnej schémy týka, doporučil by som d3kovi využiť Vladimírove služby. CI IDS JMK samozrejme prakticky neexistuje, ale ja som hovoril len o jednom prvku. A nakoniec, CI prakticky nemá ani DPP a ROPID a napriek tomu tu doprava funguje ? .
Hlavná stanica mala byť na tej schéme viac na západe - niekde tam, kde sú nakreslené Kramáre. Ale to pred tým, než začal kresliť nemohol vedieť. ...to je asi naj problém, čo sa týka prehľadnosťi schémy.
existuje plno miest s vybornou dopravou, schemami a vsetkymi grafickymi upravami a vlastne mestskou dopravou takou, ktorej sa neda skoro nic vytknut, ale brno je mesto, ktore sa podla mna najviac podoba bratislave...ci uz velkostou, kulturou, alebo podobnymi vecami...a je aj blizko...doprava tam funguje dobre na to, ze sme boli v komunistickom ceskoslovensku je tam az moc dobra, ked si vezmeme kedy a ako sme sa zacali az rozvijat (myslim BA a brno)...v brne dobre funguje MHD, dobre tam funguje IDS, dobre tam funguje cela doprava (samozrejme detajly si nevsimame, hovorime vseobecne) a zarovej aj oznacenia su tam fajn a preto si ja myslim (moj osobny nazor) ze brno je dobrym prikladom pre bratislavu a myslim, ze ked bratislava bude urovnou do takych 10 rokov vyrovnana brnu v sucasnosti budeme spokojni...
DPB by mal mať vypracovaný vlastný DIZAJNOVÝ MANUÁL... So všetkým, čo sa patrí: teda veľkosť, typ písma, LOGO, korporátne farby, návod pre zamestnancov na presadenie do praxe atď.... Ale vedia vôbec v DPB, čo to ten dizajn manuál vlastne je? ?
A.S.: Cieľom tohto príspevku nie je ani v najmenšom sa nikoho dotknúť, len chcem s dobrým úmyslom prezentovať svoj názor, ktorý je zjavne odlišný od tu prevládajúceho väčšinového...
Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?
Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.
Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...
Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...
Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...
Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...
Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...
Na jednosmerné státie na zachádzkovej trase je ešte ďalší dobrý dôvod - lepšia orientácia pre cestujúceho, keďže bude jednoznačné, ktorým smerom ten autobus z tej zastávky ide, lebo ak by stála tam aj nazad, dosť by to plietlo, a bolo by to navyše dosť prebytočné
S499.1023