Ako hlavnu stanicu udavam priklad. Ale vcelku je to jedno. Nema vyznam sa niecim zaoberat. Ved aj tak sa nemozme rovnat velkomestu a mozme snivat o Prahe, v akej kvalite tam maju MHD. (inac nejde o mna ale o starych ludi, ktorim prestupovanie robi problemy.)
Ibaže Štefánikova je nultý mestský okruh a návrat električiek by si vyžiadal zúženie cesty na jeden pruh v každom smere (čo by znamenalo kolaps), kdežto Václavák je plus mínus pešia zóna a návrat električiek by mal byť bezproblémový.
24-minútový interval si láskavo strč niekam. Také sme mali kedysi a už je to chválabohu minulosťou. Aký interval by mala linka 11? Ako by si robil preklady?
ad uzatvorenie stareho mosta a presmerovanie L95 na most Apollo
1. je naozaj prekažkou že sa neda odbočiť na bosakovu aj ked sa da riešiť cez Einsteinovu a "nový" výjaud pri Auparku
2. pri nedostatku busov sa asi ťažko zachova 3 a 4 minutovi interval v špičke
3. predlžením cesty stráca L95 zmysel pre ľudí čo na šafku prestupovali na električky
"ale nemusel som prestupovat." - to je mi už len argument. Priznaj si, že jediné o čo ti ide je, aby si nemusel svoj veľactený zadok zodvihnúť zo sedačky od začiatku do konca cesty. Keby sme takto rozmýšľali, tak máme 500 liniek odvšadiaľ všade, a každá bude chodiť 4x denne, aby nikto nemusel nedajbože prestupovať.
7.5-minútový interval cez víkend je ti málo? Choď sa odviezť víkendovou MHD hocikam inam na Slovensku, a potom vyslovuj nespokojnosť s intervalmi.
A keď porovnávaš, tak porovnávaj adekvátne - spomínaš dĺžky ciest ak ti ujde niektorý spoj 30 a 26 minút. Až na to, že ak ti ujde/vynechá aspoň jeden spoj pri tvojej slávnej L81, tak ti cesta trvá 40 minút.
A aby si nepovedal, že nemám konkrétne fakty, pripravil som pre teba malú kalkuláciu:
Keďže 15 (interval L13) je presným 2-násobkom 7.5 (interval L95), znamená to, že sú na Šafku synchronizované, takže keď prídeš tou "správnou" 95-kou, vždy čakáš 3 minúty, a ak tou "nesprávnou", tak 10. A keďže ako používateľ internetu si určite schopný vyhľadať si odchody, nepredpokladám, že zámerne pôjdeš na tú "nesprávnu". Summa summarum celá cesta 95+13 trvá 11+3+13=27 minút.
A aké 2 ti majú ujsť? Čo/kto ti bráni ísť napr. 98-čkou na Smolenickú, a odtiaľ 93? Vďaka 15-minútovému intervalu L98 a 7.5-minútovému L93, a teda konštantnému prestupovému času 2 minúty to vychádza 3+2+15=20 minút. A ak ti aj nebodaj jedna L93 vynechá (čo je cez víkend vzácnosť) tak 27 minút.
Ešte stále budeš snívať o svojej L81, ktorou keď zmeškáš/vynechá, to trvá 40 minút?
Po uzavretí Starého mosta by som dotknuté linky presmeroval na iné trasy a to:
L95 by som viedol odklonovou trasou cez ul. Bosákova, neskôr cez most Košická, po Landererovej až k Malej Scéne (možné pokračovanie až na Š. Námestie
L50 by som viedol smerom k Auparku cez most Košická a tak po Einstainovej až k Auparku, z druhého smeru viesť mostom SNP, a neskôr obslúžiť zastávky Nový Most (nástupištie L70) a ďalej pokračovať v svojej trase (poprípade nezachádzať na zast. Š. Námestie).
L78 by išla od ASMN na most Košická a neskôr linku končiť na Prokofievovej, alebo na Ovsišti.
Nepochopil som Tvoju reakciu, zdá sa mi že nereaguješ na nič, čo by som ja vo svojom príspevku rozoberal.
Takže ešte raz - teoretizovaním o zrušení L7 sa nesleduje žiadne obmedzovanie dopravy na račianskej radiále. Kapacity by sa neznižovali.
-
A keď sa chceš baviť aj o svojej neustálej každodennej potrebe prepravovať sa na Hlavnú stanicu, tak si myslím, že netreba zabúdať, že L81 mala cez víkend pred zrušením 15min. interval. Takže ak si náhodou nepoznal časy jej odchodov a jedna Ti práve ušla, tak Ti jazda na Hlavná stanicu aj s čakaním na ďalší spoj tiež zabrala vyše polhodinu.
Inak som šokovaný, že tu niekto ešte stále rieši Petržalku. Ako sa dá vám Petržalčanom vysvetliť, že v septembri 2005 sa na hlavných ťahoch v Petržalke doprava zahustila a spravidelnila, zatiaľ čo DP ušetril vozkm kvôli nedostatku vozov? Kto konečne dokáže všetkým sťažovateľom vysvetliť, že nové linkovanie nie je alternatívou k pôvodnému stavu?! Ak by sa linkovanie nezmenilo, museli by sa osekať intervaly na starých linkách. Či lepšie by bolo mať za každú cenu L81 zachovanú s hoc aj 30min. intervalom cez víkend? Načo takú linku?!
ano. lenze vezmi si napr. petrzalku. Chces ist v sobotu z Technopolu na Hlavnu stanicu. Musis ist 95 (8min.interval) , dalej bud 13 (15min.) alebo 83 (12min.) a 83 (8min.) Volakedy som isiel priamo i ked cez celu Petrzalku, ale nemusel som prestupovat. napr. L81 ti cesta trvala cca 20 min. Ak ti ujde aspon 1 spoj, tak v prvom pripade ti cesta trva vyse 30 min, v druhom 26 resp.35 min. ked ti ujdu obidva. A kolko trvala cesta priamo i ked s 20min intervalom spominanej zrusenej linky?
A po uzatvoreni mosta apollo by som dal len nejake moje laicke, mozno nezmyselne teorie:
1. napriklad spojenie liniek 83 a 95 v jednu na trase vysehradska-pri krizi
2. ze by 95 koncila na nivach, 50 by premavala cez most apollo k auparku a 78 by koncila na safku.
Naozaj cisto len moj nazor na vec.
Re #79405 pressburger: Ja som si nevšimol, že by tu bola reč o znižovaní výkonov ED. Považujem za automatické, že všetci diskutujúci hovoria o rušení liniek a zahusťovaní intervalu na zvyšných linkách.
Ok. 50 by mohla koncit pri Auparku. Ale staci ak sa kunes napr. na Racku v popoludnajsej spicke. Ludia nastupuju aj do 7. Su radi, ze nieco pride. A 59 je do race poobede tiez preplnena. Ako by si chcel riesit dopravu do Race? Pokial by v popoludnajsej SP chodili do Race iba 3,5,11 s 12-min. intervalom, tak ti pride spoj raz za 4 min. A dopravu treba rozvyjat a nie ju doviest k zaniku a upadku. Lebo ludia mozu cestovat autom a DPB skrachuje.
Ej, bisťu! Prepáč za trochu tvrdú formuláciu, ale toľko nezmyslov na pár riadkoch, to je už výkon!
Koho by vozili kĺbaky na linke 50 poza park a k Matadorke?
K 95 som sa už vyjadril Hoppusmarkovi.
83 - ale by sa Dúbravčania poďakovali...
Linka 17 počas poobedia - no, neviem, dnes aj linka 7 nechodí práve plná. Skúsil by som dať 3 Rača-Obchodná-Špitálska-Ružinov a linky 7 a 8 zrušiť.
A kde by si ju chcel tocit? Ved niekde sa tocit musi. Hlavna stanica je (vascinou, pokial nie su vyluky ako teraz) preplnena a nebudeme to tu vlacit az do Karlovky. A pokialby to chodilo natrvalo, ludia by si zvykli. Ako aj na mnohe nove linky.
Prečo dva krátke úseky (s dvoma NAD) a nie radšej jeden dlhší? Kedy budú robiť úsek pozdĺž vozovne, kde sa električky plazia rýchlosťou chromej kravy? Na budúci rok s ďalšou výlukou?
Nemyslím, že by to bolo vhodné. Linka 10 vozí celý okruh Kapucínska-Kamenné prevažne iba luft. Pokusy točiť linky cez tuleňa tu boli od jeho otvorenia (6, 7) a neujali sa.
No, ani nie. Len im toľko nezdražejú, ako cezpoľným. (Ale je to dobrá kravina. Okolité obce zasa doplácajú na to, že ľudia, čo sa tam vysťahujú a byty v BA prenajímajú, si neprehlásia trvalý pobyt a neplatia tak dane obci. Má obec zvýšiť poplatky za smeti a psov a dane z nehnuteľností tým, čo majú trvalý pobyt v BA? - kurník, nevidím tu nijakého smajlíka ťukajúceho si na čelo)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider
L95 by som viedol odklonovou trasou cez ul. Bosákova, neskôr cez most Košická, po Landererovej až k Malej Scéne (možné pokračovanie až na Š. Námestie
L50 by som viedol smerom k Auparku cez most Košická a tak po Einstainovej až k Auparku, z druhého smeru viesť mostom SNP, a neskôr obslúžiť zastávky Nový Most (nástupištie L70) a ďalej pokračovať v svojej trase (poprípade nezachádzať na zast. Š. Námestie).
L78 by išla od ASMN na most Košická a neskôr linku končiť na Prokofievovej, alebo na Ovsišti.