No, tú vetu o prispievaní k prosperite bratislavských firiem musím poopraviť. Platí to pre väčšinu cezpoľných, čo v Blave pracujú. Ja osobne robím v DPB a tomu sa o nejakej prosperite môže tak akurát snívať...
Za prvé, Bratislavu som použil iba preto, že ten návrh padol na bratislavskom fóre. Keby som podobnú hovadinu našiel na bystrickom alebo prešovskom imhd, vzťahovala by sa moja odpoveď na to mesto.
Za druhé, napríklad mňa osobne ani nenapadne vybavovať si trvalé bydlisko v Blave len preto, že tu dočasne pracujem. Mám tu prechodné bydlisko a čo sa týka tých daní, mohli by sme poloemizovať o tom, koľko hlavné mesto a región dostáva zo štátneho rozpočtu, kam prispievajú všetci. Okrem toho, dane mestu platím sprostredkovane - v platbách za ubytovanie, v nákupoch v bratislavských obchodoch a podobne. A to ešte nehovorím o tom, že pracujem pre firmu, ktorá má sídlo v Bratislave, čiže de facto prispievam k jej prosperite a tým pádom vyšším daniam, ktoré mestu odvedie.
Za tretie, nikde inde na svete podobná blbosť neexistuje (ak nepočítam výhody pre miestnych v dovolenkových oblastiach, ale tam je pomer domorodcov a návštevníkov úplne o niečom inom). A viem si predstaviť, že keby si napríklad London Transport zmyslel zaviesť o 50 percent drahšie lístky pre mimolondýnskych, neviem, či by z toho nebola občianska vojna. Ale na Slovensku sme vždy museli byť exoti.
A keď sa to podškrtne a sčíta, jediné, čo sa podobným opatrením dosiahne je, že všetci mimobratislavskí sa po meste budú pohybovať vlastnými autami, čiže zápchy na príjazdoch budú ešte vražednejšie. Plus, skôr či neskôr niekto mesto zažaluje za diskrimináciu. A samozrejme, väčšina krajov bude pod tlakom verejnej mienky svojich občanov nútená zaviesť recipročné opatrenia, takže sa akurát vytvorí bohovský bordel. Ale tak to v tom našom hurá systéme už chodí.
Nesúhlasím !!! moji rodičia napr vôbec nevyužívajú nočnu dopravu tak prečo by sa im malo zvýšiť cestovné ?
A to rozdelenie pre a mimo bratislavských niečo do seba má. Stačí sa pozrieť na vlaky a autobusy v piatok odchádzajuce z BA a dane týchto ludí nejdu do BA
Prečo je neopodstatnené zvýšenie cestovného? A čo sa týka Brna tak to nie je celkom fér porovnávať, lebo Brno dostávalo tak ako aj iné mestá v ČR dotácie na nákup nových vozidiel zo štátneho rozpočtu. A čo sa týka tej diferenciácie predplatených CL. Ak to funguje v lyžiarskych strediskách, že domáci majú nižšie ceny tak to môže fungovať aj v MHD. Ale trend je skôr zjednocovať zľavy s ostatními regiónmi a dopravcami ako zavádzať nové. Skôr si myslím, že je to určitá forma nátlaku na štát aby začal dotovať MHD v Bratislave. Koniec koncov samotné zvýšenie cestovného pri predplatených CL by mi až tak nevadilo, keď sa bude dať bez príplatku cestovať nočákmi (rovnako ako doteraz) alebo aby som neplatil príplatky za batožinu, psa...
no ja neviem, ale zvyšovať cestovné nemá v BA opodstatnenie. A pokial si dobre pamatám, tak v električkovej a trolejbusovej sekcii nepríde k nákupu žiadnych nových vozidiel. Jedine pribudne 18 SORov, ktorých aj tak nie je dostatok a nenahradia všetky naftové Karosy
A v porovnaní napr. s takým Brnom, kde stojí 10-minútový lístok 8 Kč kde majú autobusy lepšej kvality, by sa malo cestovné JEDINE znižovať
Rovnako nerealizovateľné by podľa Teba boli potom napríklad zľavy pre dôchodcov alebo študentov. Osobne si myslím, že pokiaľ k diferencovaniu cestovného príde, bude sa to riešiť tak, že ľudia s trvalým pobytom v Bratislave budú mať zľavnené len predplatné častové lístky, jednorazových sa to týkať nebude.
mať dve tarify, pre Bratislavčanov, a pre mimobratislavských je nerealizovatelné.... už len kvôi revízorom, ukázať lístok, OP- na kontrolu bydliska ... Riešiť by sa to dalo jedine tými dotáciami ...
Stavaju ju tam. Ktovie mozno aj SAD si tam spravi zastavku v ramci BID. Bude tam aj odbocovanie na Pioniersku v samostatnom pruhu, co tam prirabaju. Davnejsie tam bolo odbocovanie, len to zrusili a pruh obetovali v prospech prudov do mesta resp. odbocenia na Jarosovu ☺
preco len pre mimobratislavcanov? ked maju niekde pocit ze dotuju vo vyraznej miere obyvatelov inych regionov, ktori neplatia podielove dane v danej lokalite, nech si zavedu rovnako inu tarifu pre kazdeho s trvalym pobytom mimo danej obce (preco len pre bratislavcanov? zase nejake problemy z bratislavy?). A aby sa nezabudlo, trvaly pobyt si moze kazdy lubovolne zmenit - staci zajst na prislusny utvar PZSR, a zahlasit si trvaly pobyt v napriklad bratislave (aj bez konkretnej adresy) a je po probleme. Listky budu rovnakej ceny a dokonca aj bratislava dostane svoje podielove dane - a tak je to spravne, nech predsa kazdy ma trvaly pobyt kde chce - kde najviac vyuziva sluzby mesta.
Potom by som navrhoval zaviesť v každom meste extra tarifu pre bratislavčanov. Alebo mi snaď chceš nahovoriť, že blaváci nikde inde na Slovensku nepoužívajú dotovanú mestskú alebo prímestskú dopravu?
Pri zastavke Pionierska, smer von z Race som si vsimol ze stavaju nieco co vyzera ako busova zastavka.. stavaju tam novu zastavku, ktora nahradi sucasnu, alebo je to nieco ine..
Alebo by úplne stačilo, keby okolité regióny prispievali daňami na MHD BA a nemusel by byť žiaden špeciálny lístok... Na druhej strane by zasa mimobratislavskí argumentovali tým, že nie všetci využívajú MHD v BA.. Takže riešenie tohto problému je dosť zložité..
mne horúčava v aute vôbec neprekáža,skor naopak,aj tak vždy otvorím okienko a za jazdy sa auto vyvetrá.Tiež mi vadia smradlavé individua,čo nepoznajú dezodorant,a ked sa k nim pridajú bezdomovci a chodiace popolníky,mám hned zabezpečenú arómu na celú cestu,ani vonavkovat sa nemusím do roboty.Sa čudujem,že som tým ešte aj ja nenapáchla. ?
v jednom ale zahradnit toci nezmysli, bratislava nedoplaca len tym co maju zlavnene listky, ale aj tym co platia "riadne" cestovne, listok je jednoducho dotovany aj ten 14 korunovy, a samozrejme este viac ten 7 korunovy... Takze by som zaviedol tretiu tarifu pre mimobratislavskych - napriklad 28 Sk (podial dotacie a prijmu z listkov je asi 1:1), a studenti nech maju nadalej zlavu, a platia len 14Sk.
Nejde mi o to, aby bezďák dostal pokutu, ale jednoducho o to, aby ho vyhodili z autobusu..
Pretože ak by bezdomovci vedeli, že ich zakaždým vyhodia z autobusu hneď na prvej zastávke, tak by si možno odvykli cestovať MHD...
Celkom v pohode článok, myslím, že Záhradník sa celkom vyzná...
A ten posledný odstavec o zrušení zliav pre mimobratislavských je tiež dobrý nápad. Veď oni vôbec neprispievajú na MHD daňami a pritom ju využívajú v plnej miere... A teda my Bratislavčania na nich doplácame..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar
Za druhé, napríklad mňa osobne ani nenapadne vybavovať si trvalé bydlisko v Blave len preto, že tu dočasne pracujem. Mám tu prechodné bydlisko a čo sa týka tých daní, mohli by sme poloemizovať o tom, koľko hlavné mesto a región dostáva zo štátneho rozpočtu, kam prispievajú všetci. Okrem toho, dane mestu platím sprostredkovane - v platbách za ubytovanie, v nákupoch v bratislavských obchodoch a podobne. A to ešte nehovorím o tom, že pracujem pre firmu, ktorá má sídlo v Bratislave, čiže de facto prispievam k jej prosperite a tým pádom vyšším daniam, ktoré mestu odvedie.
Za tretie, nikde inde na svete podobná blbosť neexistuje (ak nepočítam výhody pre miestnych v dovolenkových oblastiach, ale tam je pomer domorodcov a návštevníkov úplne o niečom inom). A viem si predstaviť, že keby si napríklad London Transport zmyslel zaviesť o 50 percent drahšie lístky pre mimolondýnskych, neviem, či by z toho nebola občianska vojna. Ale na Slovensku sme vždy museli byť exoti.
A keď sa to podškrtne a sčíta, jediné, čo sa podobným opatrením dosiahne je, že všetci mimobratislavskí sa po meste budú pohybovať vlastnými autami, čiže zápchy na príjazdoch budú ešte vražednejšie. Plus, skôr či neskôr niekto mesto zažaluje za diskrimináciu. A samozrejme, väčšina krajov bude pod tlakom verejnej mienky svojich občanov nútená zaviesť recipročné opatrenia, takže sa akurát vytvorí bohovský bordel. Ale tak to v tom našom hurá systéme už chodí.