Reply on: justin #78977:
Hehehehehéééé... Držte ma! Že "prečítal nitriansku iMHD" ? ? ? Ale inak ďakujem za chválu nitrianskej dopravy O časovo ohraničenom lístky píšeš ako nevýhode. To si zrejme nepochopila, že význam týchto lístkov spočíva v ich prestupnosti. V Bratislave napr. za trasu Horné Krčace - ZŠ Majerníkova zaplatíš 18 Sk (aj s 1 prestupom sa vmestíš do 30 min.). Pri nitrianskej tarife by Ťa rovnaká trasa vyšla na 32 Sk.
Časovo ohraničené lístky sú na Slovensku okrem Bratislavy ešte v Prešove a od 1.7. aj v Košiciach.
irizar
Za druhé, napríklad mňa osobne ani nenapadne vybavovať si trvalé bydlisko v Blave len preto, že tu dočasne pracujem. Mám tu prechodné bydlisko a čo sa týka tých daní, mohli by sme poloemizovať o tom, koľko hlavné mesto a región dostáva zo štátneho rozpočtu, kam prispievajú všetci. Okrem toho, dane mestu platím sprostredkovane - v platbách za ubytovanie, v nákupoch v bratislavských obchodoch a podobne. A to ešte nehovorím o tom, že pracujem pre firmu, ktorá má sídlo v Bratislave, čiže de facto prispievam k jej prosperite a tým pádom vyšším daniam, ktoré mestu odvedie.
Za tretie, nikde inde na svete podobná blbosť neexistuje (ak nepočítam výhody pre miestnych v dovolenkových oblastiach, ale tam je pomer domorodcov a návštevníkov úplne o niečom inom). A viem si predstaviť, že keby si napríklad London Transport zmyslel zaviesť o 50 percent drahšie lístky pre mimolondýnskych, neviem, či by z toho nebola občianska vojna. Ale na Slovensku sme vždy museli byť exoti.
A keď sa to podškrtne a sčíta, jediné, čo sa podobným opatrením dosiahne je, že všetci mimobratislavskí sa po meste budú pohybovať vlastnými autami, čiže zápchy na príjazdoch budú ešte vražednejšie. Plus, skôr či neskôr niekto mesto zažaluje za diskrimináciu. A samozrejme, väčšina krajov bude pod tlakom verejnej mienky svojich občanov nútená zaviesť recipročné opatrenia, takže sa akurát vytvorí bohovský bordel. Ale tak to v tom našom hurá systéme už chodí.