Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes: Ikarus 415 #2004 L50/4, T3P #7706 záložné vozidlo na L13, Ikarus 435 #4809 záložné vozidlo na L95.
Reply on: irizar #78965:
Tak ale nech potom štát dotuje MHD v Bratislave aspoň v investičných akciách (nákup nových vozidiel, rozširovanie elektrickej trakcie atď...)
Za prvé, sídlia tu štátne inštitúcie, za druhé: je to hlavné mesto, za tretie: v neposlednom rade zlepšením dopravy sa nepriamo zvyšuje hospodársky rast, a to má vplyv zas na hospodársky rast celej SR)
Reply on: miso1234 #78961:
Ja ceny listkov v Brne neovládam,lebo ked som tam bola asi pred polrokom naposledy,išla som tiež načierno ?
Reply on: irizar #78965:
No, tú vetu o prispievaní k prosperite bratislavských firiem musím poopraviť. Platí to pre väčšinu cezpoľných, čo v Blave pracujú. Ja osobne robím v DPB a tomu sa o nejakej prosperite môže tak akurát snívať...
Reply on: eripmav #78957:
Za prvé, Bratislavu som použil iba preto, že ten návrh padol na bratislavskom fóre. Keby som podobnú hovadinu našiel na bystrickom alebo prešovskom imhd, vzťahovala by sa moja odpoveď na to mesto.
Za druhé, napríklad mňa osobne ani nenapadne vybavovať si trvalé bydlisko v Blave len preto, že tu dočasne pracujem. Mám tu prechodné bydlisko a čo sa týka tých daní, mohli by sme poloemizovať o tom, koľko hlavné mesto a región dostáva zo štátneho rozpočtu, kam prispievajú všetci. Okrem toho, dane mestu platím sprostredkovane - v platbách za ubytovanie, v nákupoch v bratislavských obchodoch a podobne. A to ešte nehovorím o tom, že pracujem pre firmu, ktorá má sídlo v Bratislave, čiže de facto prispievam k jej prosperite a tým pádom vyšším daniam, ktoré mestu odvedie.
Za tretie, nikde inde na svete podobná blbosť neexistuje (ak nepočítam výhody pre miestnych v dovolenkových oblastiach, ale tam je pomer domorodcov a návštevníkov úplne o niečom inom). A viem si predstaviť, že keby si napríklad London Transport zmyslel zaviesť o 50 percent drahšie lístky pre mimolondýnskych, neviem, či by z toho nebola občianska vojna. Ale na Slovensku sme vždy museli byť exoti.
A keď sa to podškrtne a sčíta, jediné, čo sa podobným opatrením dosiahne je, že všetci mimobratislavskí sa po meste budú pohybovať vlastnými autami, čiže zápchy na príjazdoch budú ešte vražednejšie. Plus, skôr či neskôr niekto mesto zažaluje za diskrimináciu. A samozrejme, väčšina krajov bude pod tlakom verejnej mienky svojich občanov nútená zaviesť recipročné opatrenia, takže sa akurát vytvorí bohovský bordel. Ale tak to v tom našom hurá systéme už chodí.
Reply on: Puki #78962:
Nesúhlasím !!! moji rodičia napr vôbec nevyužívajú nočnu dopravu tak prečo by sa im malo zvýšiť cestovné ?
A to rozdelenie pre a mimo bratislavských niečo do seba má. Stačí sa pozrieť na vlaky a autobusy v piatok odchádzajuce z BA a dane týchto ludí nejdu do BA
Čo inak hovoríte na toto? Mne je z tohto mesta vážne na zvracanie.
http://stv.livetv.sk/tvarchive/video/video.html?video=27665

Okrem toto to ide aj v príkrom rozpore s tým, ako mesto proklamovalo skľudnenie Starej Viedenskej po uzavretí Starého mosta...
Reply on: miso1234 #78961:
Prečo je neopodstatnené zvýšenie cestovného? A čo sa týka Brna tak to nie je celkom fér porovnávať, lebo Brno dostávalo tak ako aj iné mestá v ČR dotácie na nákup nových vozidiel zo štátneho rozpočtu. A čo sa týka tej diferenciácie predplatených CL. Ak to funguje v lyžiarskych strediskách, že domáci majú nižšie ceny tak to môže fungovať aj v MHD. Ale trend je skôr zjednocovať zľavy s ostatními regiónmi a dopravcami ako zavádzať nové. Skôr si myslím, že je to určitá forma nátlaku na štát aby začal dotovať MHD v Bratislave. Koniec koncov samotné zvýšenie cestovného pri predplatených CL by mi až tak nevadilo, keď sa bude dať bez príplatku cestovať nočákmi (rovnako ako doteraz) alebo aby som neplatil príplatky za batožinu, psa...
Reply on: Ámos #78941:
no ja neviem, ale zvyšovať cestovné nemá v BA opodstatnenie. A pokial si dobre pamatám, tak v električkovej a trolejbusovej sekcii nepríde k nákupu žiadnych nových vozidiel. Jedine pribudne 18 SORov, ktorých aj tak nie je dostatok a nenahradia všetky naftové Karosy ❗
A v porovnaní napr. s takým Brnom, kde stojí 10-minútový lístok 8 Kč ❗ kde majú autobusy lepšej kvality, by sa malo cestovné JEDINE znižovať
Reply on: miso1234 #78959:
Rovnako nerealizovateľné by podľa Teba boli potom napríklad zľavy pre dôchodcov alebo študentov. Osobne si myslím, že pokiaľ k diferencovaniu cestovného príde, bude sa to riešiť tak, že ľudia s trvalým pobytom v Bratislave budú mať zľavnené len predplatné častové lístky, jednorazových sa to týkať nebude.
Reply on: hoppusmark #78947:
mať dve tarify, pre Bratislavčanov, a pre mimobratislavských je nerealizovatelné.... už len kvôi revízorom, ukázať lístok, OP- na kontrolu bydliska ... Riešiť by sa to dalo jedine tými dotáciami ...
Reply on: 810zssk #78955:
Stavaju ju tam. Ktovie mozno aj SAD si tam spravi zastavku v ramci BID. Bude tam aj odbocovanie na Pioniersku v samostatnom pruhu, co tam prirabaju. Davnejsie tam bolo odbocovanie, len to zrusili a pruh obetovali v prospech prudov do mesta resp. odbocenia na Jarosovu ☺
Reply on: irizar #78956:
preco len pre mimobratislavcanov? ked maju niekde pocit ze dotuju vo vyraznej miere obyvatelov inych regionov, ktori neplatia podielove dane v danej lokalite, nech si zavedu rovnako inu tarifu pre kazdeho s trvalym pobytom mimo danej obce (preco len pre bratislavcanov? zase nejake problemy z bratislavy?). A aby sa nezabudlo, trvaly pobyt si moze kazdy lubovolne zmenit - staci zajst na prislusny utvar PZSR, a zahlasit si trvaly pobyt v napriklad bratislave (aj bez konkretnej adresy) a je po probleme. Listky budu rovnakej ceny a dokonca aj bratislava dostane svoje podielove dane - a tak je to spravne, nech predsa kazdy ma trvaly pobyt kde chce - kde najviac vyuziva sluzby mesta.
Reply on: eripmav #78949:
Potom by som navrhoval zaviesť v každom meste extra tarifu pre bratislavčanov. Alebo mi snaď chceš nahovoriť, že blaváci nikde inde na Slovensku nepoužívajú dotovanú mestskú alebo prímestskú dopravu?
Pri zastavke Pionierska, smer von z Race som si vsimol ze stavaju nieco co vyzera ako busova zastavka.. stavaju tam novu zastavku, ktora nahradi sucasnu, alebo je to nieco ine..
Reply on: hoppusmark #78948:
presne tak, načo je bezdakom MHD,kam už len oni potrebujú cestovať,ked nikde nebývajú
Reply on: eripmav #78949:
Alebo by úplne stačilo, keby okolité regióny prispievali daňami na MHD BA a nemusel by byť žiaden špeciálny lístok... Na druhej strane by zasa mimobratislavskí argumentovali tým, že nie všetci využívajú MHD v BA.. Takže riešenie tohto problému je dosť zložité..
Reply on: Ámos #78946:
a z tých 25 akurát ja stretnem 2,čo mi dajú pokutu!Tomu sa hovorí smola ?
Reply on: Vladimír #78939:
ale MHD nie je obchodný dom!!
Reply on: Ámos #78938:
mne horúčava v aute vôbec neprekáža,skor naopak,aj tak vždy otvorím okienko a za jazdy sa auto vyvetrá.Tiež mi vadia smradlavé individua,čo nepoznajú dezodorant,a ked sa k nim pridajú bezdomovci a chodiace popolníky,mám hned zabezpečenú arómu na celú cestu,ani vonavkovat sa nemusím do roboty.Sa čudujem,že som tým ešte aj ja nenapáchla. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.