V aktualitke o vyradovani ik 280 sa pise ze v premavke je uz len 7 vozov z 91. A co je z vozom 4940 z r.89? lebo v katalogu je pisany.. neviem nevyznam sa preto sa pytam.. ?
Zavedenie ineho dopravcu nie je zle.. integrovana doprava nie je o jednom dopravcovi - ale o jednej tarife, koordinovanych intervaloch, cislovani, linkovani a pod.
Akurát, že ot neotvorí po uvoľnení dvere ale musí vodič otvárať tie, kde sa mu kontrolka rozsvietila. Takže prečo by to robil, keď je preňho jednoduchšie otvoriť jedným tlačidlom všetky dvere?
Nemýliš. Nozaj je to tak. Na zastávke, keď chce nietko vystúpiť tak potalčí tlačítko a vodičovi sa rozsvieti kontrolka pri tých daných dverách, ktoré majú byť otvorené. Pri nastupovaní sa dvere otvoria okamžite t. j. cestujúci potlačí ten gombík čo je zvonka a je tam napísané, že otváranie dverí (čo som do dnes nepochopil prečo to tam vlastne je??) ,vodičovi sa nerozsvieti nič, iba to, že dvere sú otvorené, to znamená cestujúci si otvára dvere sám, bez pričinenia vodiča. Volakedy sa toto využívalo na bývalej 86 jeden z vodičov to skúšal, ale preto, že ľudia na to neboli zvyknutý tak to nemalo veľmi veľký úspech. Samozrejme tento režim je potrebné si aktivovať, na prístrojovej doske je na to gombíček. ?
Ak sa nemylim tak pri stlaceni toho tlacidla sa vodicovi rozsvieti kontrolka a zaroven sa maju otvorit tie dvere pri ktorych to bolo stlacene.. podobne to teraz funguje v SU (aj ked tam ma vodic aj signal) - mnohi to na zastavkach na znamenie aj vyuzivaju (nemusia pozerat kde clovek stoji)
To čo majú Ik 4xx, tak to je v podstate dopyt, ale súčasne to aj slúži pri zastávkach na znamenie a v podstate to je celkom vydarené, prečo si myslíš, že nie?
este jedna vec: Aku logiku ma ze sa na autobusoch nepouziva dopyt (pri tych ktore ho maju)? Hlavne ze vykrikuju ako by klimatizacia nemala logiku pri neustalom otvarani dveri.
S499.1023