ano, veď treba porovnávať porovnateľné - či mal DPB kúpiť SU15, alebo tých pár liniek na ktorých teraz sú zabezpečovať súkromne. Firmu imho možno hodnotiť ako celok reprezentovaný najmä manažmentom, preto možno povedať "DPB je ***."
Hrb na streche je tak istený, že prakticky nemôže zhorieť. Dôkazom je požiar autobusu SOR CNG kdesi v severných Čechách, tuším v Tepliciach či v Děčíne, kde autobus zhorel do tla, iba hrb sa zachoval ? .
Ale trebars tie linky by mohli ísť do mesta a vracali by sa späť do Dúbravky do vozovne aj teda s cestujúcimi, ako teraz v Petržke. No však L1 a L5 by parkovali v Jurajovom dvore / Krasňanoch a L12 by sa vracala zo Šafka späť, v Dúbravčiciach by určite mali byť všetky vozy pre L12 a potom časť pre L1 a L5. Určite tým vystavaním vozovne neprídu o večerné spoje a pod. so zachádzkou. Skvele by sa odtiaľ vypravovali vozy na 1,4,5,9,12,20,21,22,23,24,25,26,28,30,34,38,63 a 83. No pomohlo by to veľmi myslím.
A ten hnoj vznikol na základe premúdrelých názorov všeznalých poslancov, že MHD môže byť zisková, bezdotačná a na základe zanedbania úvahy, či predložená kalkulácia SAD STS CCC je reálna a dlhodobo udržateľná.
Aj ja hovorím, tak to zveličil a nakoniec uviedol, že vozidlo je vyradené. Keď zhorela motorová časť, určite nezhorel CELÝ autobus tak, aby z neho ostal na zemi popol.
Tak PPP je samozrejme dobrá metóda na preklenutie nedostatku prostriedkov na financovanie projektov ale taktiež je potrebné si uvedomiť že v konečnom dôsledku to vedie k výrazne vyššej cene. A ušetrené jalové kilometre by to určite nevykompenzovali. Okrem toho je potrebné si uvedomiť, že oproti súčasnému modelu, kedy je odĺahlosť Dúbravky od vozovní a minimalizácia jalových km riešená tak, že prakticky všetky spoje zaťahujú z Dúbravky s cestujúcimi, prípadne končia svoj obeh z konečnej bližšej centru mesta, by realizácia vozovne Dúbravčice pri prijatí zásady financovania tejto z ušetrených kilometrov, znamenala výrazné zhoršenie dopravnej obslužnosti Dúbravky vo večerných hodinách.
S nejakými súkromníkmi som v priamom kontakte a sú zhodne toho názoru, že za súčasné peniaze sa nič lepšie spraviť nedá. Oficiálne to samozrejme hlásať nebudú, to by boli sami proti sebe. Bolo prejavených viacero záujmov - jedna firma sa dokonca zaujímala o prevádzkovanie elektrickej MHD v Bratislave. Keď sa dozvedela, že nádej na rádové zväčšenie prítoku peňazí nie je, záujem stratila. Z autobusárov minimálne dvaja - detto.
DPB samozrejme nie je dokonalý - napríklad peniaze do politicky pretláčaného CNG-izovania plesnivých vrakov, beznádejná stále resuscitovaná modernizácia električiek v Dubnici a vo Zvolene, predražené realizácie investícií typu drotárskeho zámočka, nekvalitné modernizácie v PRAS Žumperk a podobné - tieto peniaze by sa určite dali zhodnotiť lepšie. Ale primitívne názory typu "Blaguss by bol URČITE lepší" mi pomerne pijú krv. A názor "Za všetko môže neschopný DP" taktiež. Tých neschopných by som tam porátal na prstoch dvoch rúk. Bohužiaľ sú neodvolateĺní - a to z dôvodov nie na strane DP.
cooo? ? vyhorel Solaris??
moze celkom vyhoriet, preco nie. ke unikal plyn z tlakových nadob, tie selenove ventily uvolnili tlak tak od toho plynu kludne moze horiet.....
Už som písal aj,že v prípade absencie 81 alebo meškania nám to vždy istila 80 a na Dvoroch prestup na 93. Jednoducho, DPB si s takým stavom nemôže dovoliť robiť dopravu na prestup, lebo spoľahlivosť jeho vozidiel je aká je. To ešte keď aj Solaris vyhorí, tak rovno asi začnem cibriť techniku na cajku a budem vytrvalo 3 či 5 rokov návštev na STU veselo cajkovať pokým ma dáky milosrdný vodič neprejde v tej uponáhľanosti. Inak súkromný dopravca by mohol začať dakde prevádzkovať nejaké linky. Ale nie tie minibusy alebo dačo podobné. Aspoň keď už tak to kindervajíčko - SOR9.5 ?
Kvôli čomu? Tej anglickej vložke? Teda nemyslel som to na everyone, ale tých čo zastávajú tú "neotrasiteľnú" rýchlosť prestupov a "garanciu", myslím, že tie dve vynechané 93 čo nepísal hoppusmark stačia bohate. Pri najmenšom,tento prestup systém je rovnako na SHIT ako ten s linkami odvšadiaľ všade. Vtedy bolo liniek veľa, vynechávali ale napr. keď vynechala 81 na stanicu vždy to istila 80+93. Teraz mi to čo istí keď idem na skorý ranný vlak cez víkend na Hl.st a 93 vynechá? Pôjdem zas späť na Romanovu 99 na 95 a potom 13? To ubehne aspoň 30minút o takom čase ráno.
A vrámci možností by som rád upozornil Sanosa, autora novinky, aby udalosť nezväčšoval a nepísal do katalógu to, čo ešte nie je definitívne (čiže vyradenie vozidla). Myslím si, že DPB nemá nadbytok vozidiel, aby si mohla rozhodovať, ktoré nové si vyradí a ktoré nové jazdiť nebude. Myslím si, že toto je seriózny server a nie nejaký bulvárny žvást, ak je niekto dopravák, tak by asi mal vedieť, kde je motorová časť a čo je celé vozidlo. Ak by to prekročilo medze, žiadam z toho vyvodiť dôsledky.
Z odborného hľadiska sa mi zdá byť nemožné, aby zhorela iná, ako motorová časť. Možno sa vznietil ten hrb na streche, ale to by nemalo až takú silu. Ak sa autobusu vznieti motor, tak vodič je povinný zastaviť a oboznámiť dispečera, resp. záchranárske zložky a snažiť sa ísť uhasiť požiar. V prípade rýchleho zásaku hasičov (priemerne do 3-5 minút) je nemožné, aby autobus vyhorel do tla, keďže to tla Ti môže zhorieť akurát papierik, na ktorom máš napísané, čo máš kúpiť v potravinách. Samozrejme, môže sa opakovať požiar podobný 6616, čiže skrat v elektroinštalácii, ale vtedy vo vozidle nebol vodič a keď si to niekto všimol až neskôr... v Košiciach už dvakrát (alebo len raz?) zhorela motorová časť, kedy bolo vozidlo odoslané na opravu do Poľska a bolo opravené. V prípade vyradenia vozidla bude vozidlo absentovať v obehoch, čiže DPB, a.s. bude musieť nájsť iné riešenie, čiže oprava vozidla, alebo kúpa nového.
zakaznik