Jedno upresnenie - zastávka NIE JE dopravňou. (Pre neznalých: Dopravňa je miesto na trati na riadenie dopravy vlakov. Patria sem stanice, výhybne, niektoré odbočky, hradlá, hlásnice a oddielové návestidlá autobloku. Nákladiská a zastávky dopravňami nie sú.)
No, siroko daleko nebol vozen v DNV, cZE nie, s tym nie je problem. To by potom vo Viedni vsetko skapinalo okolo nasich voznov ?
ETCS je velky problem - financny. Je to dost drahe.
Osobné vlaky idúce v klasickej súprave majú zvyčajne 6 vozňov - ale nie sú zďaleka tak obsadené, aby to neodviezol panťák. (Len by sa na jednu štvorku museli "potlačiť" aj dvaja cestujúci. - No, to som trochu prehnal, dvaja zvyčajne sedia aj dnes, ale traja málokedy.)
1. Najbližšia výhybka od Vinohradov v smere na Trnavu je na odbočke Vinohrady, čiže cca 1 km od zastávky Bratislava-Vinohrady.
2. V tom, že Bratislava-Vinohrady je len zastávka, máš úplnú pravdu. (Ale nie je nemožné prebudovať ju na stanicu.)
mas pravdu prave pozeram ze v grafikone 2002/2003 chodil jeden do Petrzalky. Vychadzal z Kutov a okolo 6tej rano mi tu stal na UNS. Ale nechapem aky to malo vyznam pre cestujucich zo Zahoria ist naokolo do Petrzalky. Trva to 2x tak dlho ako busom z Hlavnej stanice do Petrzky ist naokolo cez N.Mesto a UNS.
Daniel má pravdu, trať z Predmestia na Filiálku nikdy dvojkoľajná nebola. Pri rekonštrukcii len redukovali počet koľají na priecestí s Jarošovou - vytrhali výťažnú koľaj (za priecestím zostali koľajnice až do šturcu) a vlečku do Figara zaústili do traťovej koľaje. Medzi podjazdom pod traťou na Nové Mesto a Riazanskou bolo pár vlečiek (dve sú tam dodnes, len sa nepoužívajú, ale mám taký matný dojem, že kedysi ich bolo viac - moja mama zasa pracovala v Tesle, tak som sa tam tiež dosť nachodil - tá vytrhaná koľaj, kde parkoval Tvoj otec, bola asi jednou z nich).
No jasné... tak pardon. Akosi som sa pozeral na fotky a nedoplo mi, že to nie sú BKV panely (potom som si spomenul na Ružinovskú, kde sú). Inak Ružinovská mohla byť z otvoreného zvršku, neviem prečo je z BKV (žeby lacnejšie na danú dobu?)
Neznamená to, že keď je niekde autoblok, že sa vlaky nemôžu predbiehať. Autoblok už pomaly odchádza, lebo pre papalášikov je drahší, než automatické hradlo (ktoré by malo byť, pravdepodobne na koridore).
S499.1023 hovorí pravdu, len Ty si pletieš BKV panely s panelmi, ktorými bola len zakrytá trať, rovnako ako je dnes napr. Miletičova, a ako toho kedysi bolo viacero
75 a 78 su vypravovane z 2. kolony teda Jurajov Dvor - info by mrcheef ?
a pre upresnenie, prve cislo je cislo vozovne, druhe je cislo typu voza (Ikarus 280, Karosa B741 NGST, atd...) tretie a stvrte cislo je poradove cislo pre konkretny voz daneho typu a vozovne. Pre upresnenie
1xxx - Trnavka - Autobusy
2xxx - Jurajov Dvor - Autobusy
3xxx - Krasnany - Autobusy
4xxx - Petrzalka - Autobusy
5xxx - neni (mala to byt vozovna dubravka ktora nejaksi neexistuje)
6xxx - Trolejbusy (vozovna Hrobonova, Jurajov Dvor/Trnavka - tym si niesom isty ci v oboch vozovniach maju trolejbusy)
7xxx - Elektricky (Krasnany, Jurajov Dvor)
8xxx - Pracovne vozidla (vsetky vozovne)
Ak tam mam chybu, tak ma niekto skusenejsi prosim opravte
btw Dunco toto by si ako spravny MHD zavislak mal vediet ? ? Ak by si mal zaujem o presnejsie vysvetlenie evidencnych cisel tychto vozov kontaktuj ma mailom erik.pauer@gmail.com
Akože nie je na BKV paneloch? Podľa mňa si si tú trať s niečim pomýlil (akurát taký 15 metrový úsek je zo zámkovej dlažby, pretože tam kedysi stála bytovka). Inak ešte existujú nejaké pozostatky z trate od Filiálky po starý most?
Na 78 som nevidel ešte malú Karosu no na 83 sa sem tam pritrafí ale nie často. Na 78 ešte keď premávala z Holíčskej tak sme jej s kámšom hovorili, že je to vyhliadkový bus po zápchach v BA ? však veľmi dobre si spomínam ako som na kámoša čakal poobede na Bradáčovej asi tak 10min a došli dve 78 naraz a veľmi krátko na ne 3 a 4 ? to už som akosi nechápal. 75 sú z Trnávky myslím. Ja neviem vôbec aké kam patria. Len viem, že to prvé číslo to značí, ale k akej vozovni čo prislúcha neviem ani keby si mi priklincoval jazyk k čelu.
Martin Fundárek