Reply on: Ike #76115:
Tých vozidiel je viac ako 600 ? Ako si nato prišiel, že priemerne su v buse 3 ludia nacierno? Riešiť kotrolu cestovných lístkov tým, že do každého prostriedku naženieš revízorov nepovažujem za šťastné a ani realizovateľné riešenie. Keď vychádzame z toho, že väčšina ľudí cestuje obvykle iba "svoju" jednu trasu a najčastejšie maximálne 2,3 linkami tak skôr prichádza do úvahy obdoba tzv. "revízorskej linky" kedy by povedzme v čase od 8.00 -11.00 boli revízory v absolútne každom poradí danej linky. Zase by to malo len dočasný efekt, namiesto hlásenia dopravných správ by ráno rádia hlásili v ktorej linke sú revízori ?. Ale ako určité osvieženie z času na čas to môže byť zaujímavé.
Čo sa týka tej sumy vybraných peňazí:
1, namieste ti nezaplatí veľa cestujúcich
2, máš 30 dňovú lehotu na zaplatenie
3, ak by 70 % ľudí tu pokutu zaplatilo považoval by som to za úspech! Nezabúdaj, že DPB zapasí aj mesiace a roky s nevymožiteľnými pokutami čo vytvára náklady na administratívu.
4, sú cestujúci od ktorých proste nemáš šancu vybrať pokutu a ani ju nikdy nezaplatia. Bezdomovci, ludia na sociálnych dávkach... a oni veľmi dobre vedia, že im nič nemôžu.
Takže tento problém treba riešiť komplexnejšie a hlavne asi skôr v mysliach ľudí aby pochopili, že okradajú samých seba. Dodnes je mi záhadou, že za telefón sú ochotný dať mesačne aj tisíc korún ale za predplatený cestovný lístok nie ?
Ike
priemerne su v buse 3 ludia bez listka, pokuta je 1400sk, vypravenych vozov je 600. Dni v mesiaci je cca 30...
Lahka matematika
3x1400 = 4200 na jeden bus
4200x600 = 2 520 000 Sk za den
2 520 000*30 = 75 600 000Sk na mesiac
teraz z toho platy revizorov... nech je revizor 75 a plat maju 60 000 (prehnane, ale dajme tomu)
75*60000 = 4 500 000 SK
75 600 000 - 4 500 000 = 71 100 000 SK
chapete? DPB by mesacne zarobil 71 100 000 SK v cistom, co nie je malo... je pravda ze casom by pocet ciernych pasazierov klesal, ale preco nenaplnit kasu DPB???
zaujimalo by ma preco DPB nerozmysla hospodarsky