To o tej nevyužitej d-11 a d-14 si si z ktorého prsta vycical? Ja chápem, že z Markovej tam nedovidieť, ale nekafri do dopravy tam, kde do nej nevidíš (čo teda v tvojom pripade je všade vrátane tvojho bydliska). Inak je zaujímavé, prečo nechceš rovnaké pravidlá aplikovať aj pre okolie Markovej ulice?
V Prahe jazdia na d-11 súpravy a jazdí v polovičnom intervale, pretože to je spolu s d-9 linka, ktorá sa v dlhých úsekoch nedopĺňa s inou linkou. Ale nejde o nemožnosť výpravy vozidiel sólo. Ide o to, že prevádzka sólo vozidla v polovičnom intervale je jednak výrazne drahšia, než prevádzka súpravy a jednak by si už narazil na hranicu priepustnosti infraštruktúry.
Riešiš zbytočnú úlohu. Motorizácia u nás ešte dlho porastie a nič s tým nikto nespraví. Auto sa už dnes nespláca celý život a je potrebné sa zmieriť s tým, že ani tá najlepšia VHD s tým nič nespraví. Treba riešiť koexistenciu IAD a VHD a nie ich konkurenčný boj. Lebo ak by malo ísť o boj, tak VHD musí prehrať. Túžbou VŠETKÝCH ľudí okrem pár nás šotoušov je mať kvalitné auto a nie suplovať ho kvalitnou VHD. Prečo je na západe VHD kvalitnejšia v zmysle nesardinkovitosti? Nie preto, že by bola nejaká hustejšia ale preto, že jej podiel na prepravnom trhu je 10% (Švajčiarsko) - 16% (Nemecko) a nie 45% ako v Bratislave. Takže kolapsu dopravy NEpredídeme ani tou najkvalitnejšou VHD ale MUSÍME prispôsobiť cestnú sieť predpokladanému rastu motorizácie. A kvalitnou VHD môžeme o niečo zvýšiť percento využívania VHD ale zabudnime hneď teraz na to, že by sme tým spomalili alebo dokonca zastavili rast motorizácie.
? pohoda ved sme len ludia seknut sa mozme hoci kedy... som len kukal jak puk ze autobus a dajaka elektricka hmm k comu by to mne len bolo dobreee... ?
- Výhybka, kde sa zbieha 207 a 202..
- Škoda neviem aká je, ale mala by ju logicky uhradiť poisťovňa, kde mal vinník zákonnú poistku
- Niektoré časti vedenia sú možno aj v horšom stave (záleží na tom, čo sa rozumie pod stavom vedenia), ale nedajú sa zaplatiť z cudzej poistky..
cloveka len potom mrzi ze to mohol strhnut niekde inde a nie na mieste kde ma vedenie 3 roky... Keby strhol taku ruzovu dolinu hned je to veselsia sprava...
Kotrá je to tá výhybka, čo sa bude musieť vymeniť? Aká bola celková škoda? Sú teraz niektoré časti vedenia v horšom stave? A hlave, uhradí ten vodič náklaďáku, resp. firma, pre ktorú pracoval, spôsobené škody?
Mám pár otázok:
1. Tie vyrovnávacie, technologické a prejazdové časy sú overené?
2. Na čo má slúžiť technologický čas?
3. Takže ak je linka okružná pod 50 minút (7 - 35 min.), má VČ 4 min., ak nie (4 - 42 min.), má VČ len 3 min.? To sa mi zdá čudné.
4. Na čo sú preboha na hlavnej stanici 3 minúty na prejazd? Veď za 3 minúty z výstupišťa na nástupište príde aj korytnačka. Obdobne Vinohrady 2 min.
5. Ostatné konečné sú 1 min.? Aj Karlovka? Tam by som dal najdlhší čas.
Tak do Rače kĺbáky v 4-minútovom intervale určite nestačia, každý deň tou radiálou chodím. Pokiaľ ide o Ružinov: súčasný stav ranná špička 10 duplákov + 10 kĺbákov za hodinu, Ty ponúkaš 15 duplákov, čo je pokles kapacity o cca 14 %.
Pokiaľ by bolo dosť vodičov (a peňazí na ich platy), tak je lepšie mať kratší interval sól, než dlhší duplákov. To, samozrejme, platí len do určitej miery - nemá zmysel ísť na interval kratší než 3 minúty (a ja by som nešiel ani pod 4), takže tá 10-ka by bola na hranici.
Doplnenie: Mám na mysli otvorenie električkovej trate cez tunel 1.9.1983.
Oprava: deviatka bola tiež presmerovaná cez tunel, na Rázusovom náberží zostala len štvorka.
Ospravedlnenie: ospravedlňujem sa, že som Ti pridal pár rokov
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek